2018-06-20, 16:52
Medlem
Pungterings avatar
Tycker inte ni andra att fuckboy låter som någon tjejerna vill ha sex med?

Kan de inte ens hitta ett namn som låter negativt?
Citera
2018-06-20, 16:52
Medlem
Tjuvhederns avatar
Men alltså, här sitter vuxna män och diskuterar en artikel från fjortistidningen Frida? Som handlar om högstadiebarn 😂

Snälla, kom igen...
Citera
2018-06-20, 16:53
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Tycker kanske inte detta handlar om feminism, utan mer om normalt uppförande. Är man inte intresserad av någon kan man väl bara säga det istället för att helt sluta svara och börja ignorera personen?

Om två personer har smsat, haft sex, kallat varandra fina saker under en tid och sen slutar ena parten helt plötsligt att skriva och börjar ignorera den andra både på sms och i person, då gör väl den personen fel oavsett kön?

Jävligt karaktärslöst att inte bara våga säga "ursäka mig, men jag tog detta lite långt och jag är inte intresserad av ett förhållande" eller kanske ännu bättre, att säga redan från början vad man är ute efter.

Tycker ni inte?

Japp, håller med.
Citera
2018-06-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men han kanske inte bara gav sken av vara intresserad, han kanske faktiskt var intresserad av henne på allvar men känslorna dog. Sånt händer hela tiden!

Nenene! Två fel gör inte ett rätt! Jag har inget problem med ordet men kom inte o gnäll på ordet hora och slampa om du väljer försvara detta ordet.

Ska vi män bli era slavar snart alltså? Jag är väldigt rädd nu.

jepp och jag skrev just detta i ett tidigare inlägg. Men det finns liksom rätt och fel sätt att ta sig ur något man ångrar, eller hur?

Hora , slampa, slyna, madrass, fitta etc etc, Mäns värderingar av kvinnor har styrt hela samhällen och kvinnor har tvingats leva med detta i hundratals år, tvingas fortfarande leva med detta, för fortsatt så kallas ju tjejer för dessa ord, även i Sverige. Kivnnor har även i minst 200 år protesterat över detta. men har er sort lyssnat? nä inte speciellt...så vet du...näää jag tror jag tänker skita i era protester på samma sätt.
jag hoppas nästan att det en dag kommer ett gravt kränkande nedvärderande ord för när en man har sex, så att män av er sort får känna på vad ni själva glatt ägnar er åt.

problemet är bara hur vi ska skydda alla dessa snubbar som kör raka kort, aldrig i livet skulle se ner på en tjej för att även hon har sexuella erfarenheter eller är sexuellt aktiv.

För där är fortsatt en jävligt stor skillnad mellan att kalla en spade för en spade, nämligen dåligt beteende som ex. våldtäkter, sexuella trakasserier, att föra folk bakom ljuset för div nedväderande saker...det ÄR uppenbart dåligt beteende. Dåligt beteende förtjänar att socialt skambeläggas.

Mot att kalla kvinnor för ditt eller datt för att de är kvinnor och kvinnor äger en sexualitet, som inte förtjänar att socialt skambeläggas.

eller hur?
Citera
2018-06-20, 16:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Men alltså, här sitter vuxna män och diskuterar en artikel från fjortistidningen Frida? Som handlar om högstadiebarn 😂

Snälla, kom igen...

Det är ju för att vuxna unga kvinnor resonerar precis som tonåringar?

Kom med i matchen istället.
Citera
2018-06-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGanjaMan
Tror du inte män hade kört med sk schyssta kort om det var möjligt? Tror du på riktigt att många tjejer nappat om man sagt att endast sex sen hörs vi inte längre?

Jag anser att det är kvinnor och tjejers fel.

och varför är det inte möjligt tror du?

Funderat på den?

varför kan inte unga tjejer lika lätt som killar ha ons ex. VAD kan det bero på?

Det finns absolut intresse hos tjejer att ha "löst" sex bara för att de har lust med killar.
problemet är ju att detta beteende fortfarande 2018! för helvete är en större risk på alla möjliga sätt för tjejen än för killen. Så länge det är det så kommer tjejer vara mer restriktiva.
.
Citera
2018-06-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Där kan vi ju vara överens...fuckboy låter ju hur gulligt som helst.
typ hundnamn.
Citera
2018-06-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
problemet är bara hur vi ska skydda alla dessa snubbar som kör raka kort, aldrig i livet skulle se ner på en tjej för att även hon har sexuella erfarenheter eller är sexuellt aktiv.

Fast om killar körde med raka kort hade det ansetts vara sexuella trakasserier. Säg att en man är en man som jobbar på ett företag. En dag börjar en ny kvinna på jobbet som man fattar sexuellt intresse för. Ska man då gå fram till henne och fråga om hon är intresserad av sex men absolut inte ett förhållande? Eller är det bättre att prata normalt med henne? Kanske hamnar på samma after work och får möjlighet att prata?

Eller om jag ser en attraktiv kvinna på krogen så ska jag fråga om hon vill knulla? Om jag istället pratar med henne som en människa jag respekterar och för konversation och visar intresse för vad hon säger så är jag ju en fuckboy som bedragit henne att tro att jag vill bli hennes pojkvän.

När tjejer har intresserat sig för mig har de pratat med mig normalt. De har inte börjat med att tydliggöra sina syften. Vore ju lite märkligt om första konversationen inleddes med att hon berättade för mig exakt vad hon är intresserad av med mig. Vilket man ju oftast kanske inte vet innan man pratat och umgåtts en del.
Citera
2018-06-20, 17:03
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mot att kalla kvinnor för ditt eller datt för att de är kvinnor och kvinnor äger en sexualitet, som inte förtjänar att socialt skambeläggas.

eller hur?

Jo.
Allt lössläppt sex ska skambeläggas.
Citera
2018-06-20, 17:05
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är ju för att vuxna unga kvinnor resonerar precis som tonåringar?

Kom med i matchen istället.

Nja, det vete fan om de gör.

Ok, mitt bidrag:

Det var en klassisk situation där den ena parten fick kalla fötter/tappade intresset efter ett tag, vilket alla som passerat 20-årsåldern nog varit med om. Ibland har det varit jag (kvinna) som slutat vara intresserad, och ibland har det varit killen/mannen som slutat vara intresserad av mig. Det är sånt som händer.

Klassiskt sätt att ta död på potentiellt intresse är att vara efterhängsen eller för på, som tjejen i artikeln var.

Klassiskt är tyvärr också att den som inte längre vill bara drar sig undan, slutar svara, låtsas att den andra inte finns, osv. Och det är väl det som gör ont egentligen, inte att hen tappade intresset.

Om ni frågar mig var artikeln ett dåligt exempel på en sk fuckboy.
Citera
2018-06-20, 17:07
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Det är negativt och syftar till unga manliga våldtäktsoffer i amerikanska fängelsen, typ. Förmodligen är de som använder ordet inte medvetna om detta dock.
Citera
2018-06-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern

Snälla, kom igen...

Och tydligen vill du också vara med att diskutera. Står dessutom i artikeln att Sanna är 19. Så tydligen resonerar hon fortfarande i vuxen ålder precis som när denna händelse utspelades när hon gick i högstadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in