Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Jag undrar oxå varför så många tror att hon mördades hemma? Är det p.g.a. "trådsanningen" om blodfynd i bostaden? Jag har aldrig ens snuddat vid tanken att bostaden är MP. Med tanke på att varken LW:s barn eller grannar hört något. Ett mord på hemmafronten borde inte ske i direkt tystnad...
Tidigare var jag ganska övertygad om att det huvudsakliga våldet skett vid planket (vilket jag fortfarande tror), att hon tagit sig dit på egen hand med sin gm. Att det är därför ingen märkt något, ingen hört något.
Men sedan jag hittat uppgifterna om blod hemma, tänker jag att det inte kan uteslutas helt. Två i tråden har tagit upp uppgiften. Men jag har också sett att vissa uppgifter i tråden kan var helt motsägelsefulla, så det inget som man kan helt lita på.
Uppgifterna om blodet kan absolut vara felaktigt. Vi ska inte göra det till en trådsanning!
Så jag kan även se ett scenario där det sker våld i hemmet redan (eller hotats med vapen) och att hon därefter har flyttats, alternativt flytt. Det senare låter inte så troligt. Hon borde ha skrikit, tagit sig mot granne eller liknande om hon kände att hon var utsatt för en livshotande situation. Han kan förstås ha hållit en kniv mot henne medan han hade sitt grepp med armen runt huvud och mun. Sedan tvingat in henne i sin bil.
Allt känns väldigt riskabelt.