Citat:
Ursprungligen postat av
CylonToaster
Bortsett att Nordstan blivit en ghetto ungdomsgård så finns en hel del smått och gott att vara missnöjd med.
Haveriet med västlänken som ingen människa man pratar med verkar vilja ha.
Omfattande korruption inom förvaltningarna och allmänt slöseri med skattepengar via kommunala bolag.
Något korkat prestige projekt med en linbana över älven till 400 års jubileet som kommer kostar massa pengar, och antagligen fungera väldigt dåligt eller inte alls.
Sen är det nog också någon slags gammal vänster-knegar självbild om industrier och varven och sån skit som lever kvar som gör att man hellre röstar S eller V.
Danke! Okej, så insnöade på infrastruktur alltså. Bygger, skruvar, gjuter och svetsar på alla nivåer - båtar, bilar, broar, tunnlar plus S-märkt social ingenjörskonst... prioriterar samhällsbygget Göteborg som ett eget projekt, inte riksangelägenheter, typ.
Citat:
För övrigt, hatten av för att du orkar stångas med diverse skribenter i tråden. Bitvis oerhört underhållande och bitvis oerhört frustrerande att läsa
Toastar cyloner så gott jag kan
Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Vi får se. Jag är som sagt hoppfull. Östeuropas linje är den som kommer att vinna.
Nu kom dessutom denna:
https://ledarsidorna.se/2018/06/sverige-alltmer-isolerat-i-flyktingfragan/
Westerholm är väl också ibland drabbad av överdriven optimism men det är bara att vänta och se antar jag
För (SD) finns det väl en risk att en riktig EU framgång desarmerar flyktingfrågan inför valet. Vi får se...
Låter lovande, men är det inte så att den fortsatta strömmen till Sverige numera kommer med flyg? I samma stund vi införde tillfälliga gränskontroller som täppte till för båtmigranter och brovandrare så började de ticka in på Arlanda om jag minns rätt... och det är alltså därför vi ligger kvar på relativt höga nivåer. Står inget i Ledarsidornas text om flyg.
Tycker det är viktigt att SD i valrörelsen slår hål på Löfvens ”nu har vi stängt gränsen”-myt och trycker på att det jämfört med 2000-2014 är fortsatt stora volymer. Åkesson har nosat på det men han bör trycka på det ännu mer i TV-debatter och tal.
Samt att varje gång 7K drar det hundraåriga tricket att leda in på integration för att slippa prata migration, bör Åkesson trycka på att vi har BRA integrationspolitik med högsta betyg från Mipex. Problemet är alltså inte integrationspolitiken, utan att man med dessa enorma volymer inte kan lyckas bättre än så här. Peak integration är nådd – detta är resultatet. Det är en curveball som 7K får svårt att möta, för deras ingång brukar alltid vara att
integration är nåt vi inte riktigt börjat med än, men NU ska vi minsann börja med jobben, språket och segregationen.
Dessutom bör SD utnyttja opinionsmätningar i TV-debatter för att bli mer tjatiga om regeringsfrågan, att om bilden kommer att bestå i valet så finns det inga alternativ annat än samarbete med SD eller S+M-koalition. För man ska inte glömma det finns väldigt många S- och M-väljare med uråldriga agg mot det andra partiet. ”En röst på UK är en röst på SL” får gammelmoderater att se rött.