Citat:
Jag tycker att det här låter som den klart rimligaste teorin hittills, men kanske mer troligt att kroppen flyttades med bil. Tittar man på bilden över området så ser man att det är en bit till fyndplatsen, och det skulle nog vara svårt att flytta kroppen obemärkt annars.
https://d.cdn-expressen.se/images/9d/59/9d596ec129644908a0709351444a039f/annan/632@60.jpg
Polisen verkar också vara inne på den här linjen, och det är väl därför man har undersökt en bil. Sedan om det var just den bilen är ju en annan femma.
Sedan förstår jag inte riktigt varför GM skulle ha sparkat på henne när hon låg där. Tror i så fall mer på att hon har vaknat till spontant efter att GM/flyttaren hade stuckit.
https://d.cdn-expressen.se/images/9d/59/9d596ec129644908a0709351444a039f/annan/632@60.jpg
Polisen verkar också vara inne på den här linjen, och det är väl därför man har undersökt en bil. Sedan om det var just den bilen är ju en annan femma.
Sedan förstår jag inte riktigt varför GM skulle ha sparkat på henne när hon låg där. Tror i så fall mer på att hon har vaknat till spontant efter att GM/flyttaren hade stuckit.
Har börjat luta åt den teorin också alltmer. Men jag pendlar.
- Blodet i /utanför hemmet som det ryktats om i tråden. Har lite svårt att avfärda det till hundra procent. Kan vara mikroskopiskt/svårupptäckt/avtorkat. Kanske fick LW en snyting som orsakade näsblod, eller hudspricka som blött. Kanske slog hon huvud/näsa eller annan kroppsdel i dörrpost om hon kämpade emot. Därefter stryptag som leder till att LW svimmar av. Eller SDs tidigare strategi att lägga armen runt hals (och mun?) och hålla hårt? Efter bara någon minuts strypt syretillförsel förlorar man medvetandet. Snabbt in i bagageluckan. Ner mot fyndplatsen.
- Dörren. Att det lagts vikt vid det kanske beror på att den faktiskt stod på glänt. Även om man brukar låsa, kan man ju ha glömt det? Är det väldigt konstigt att dörren inte är låst? Har det aldrig hänt någonsin? Eller vet barnen något?
- Bilen som är beslagtagen. Kan vara transportmedlet? Snabbt överfall, snabbt drar in och lyfter LW in i bagageluckan. Snabbt ner till fyndplatsen.
- Skriken. LW vaknar till av att hon får kraftiga slag med en sten (?) mot huvudet. Gm väntar mellan slagen för att kolla om LW andas fortfarande? Slår igen när han hör ett till gurglande ljud efter ett långt uppehåll?
Allt kan ha gått väldigt fort.
Tror GM försäkrat sig om att LW är död. Hon känner sin GM.