Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men är det något annat än avspärrningarna som får dig att tro att fyndplatsen inte är brottsplatsen alls?
Absolut är det fler saker.
Avspärrningen är dock det enskilt tydligaste tecknet då brottsplatsen nästan alltid är avspärrad längst tid.
Dessutom, i detta fallet är BO´s hem avspärrat under MYCKET lång tid.
Medans fyndplats var avspärrat ovanligt kort tid för ett spaningsmord.
Det är ingen slump. Det finns såklart anledningar till det.
Jag tolkar detta som att man VET att kroppen flyttats.
Andra orsaker till att jag tror detta är direkt logiska.
Varför skulle +40 åringar befinna sig bakom ett bullerplank i bästa tjuvrökarstil mitt i natten mellan Mån-Tis??
Platsen är dessutom avskiljd och ingen man bara "hamnar på".
Finns ingen anledning oavsett vad att befinna sig här för dessa personer.
Fyndplatsen går dessutom hand i hand med hur statistiken brukar se ut vid ett mord av en hyfsat närstående person.
Man brukar "gömma" kroppen i dessa fall för att fördröja tiden för att hitta kroppen.
Så rent statistiskt stämmer det väl överens med både MGM eller annan närstående GM.
Kroppen var "gömd" bakom ett plank (ifrån bostadsområdet) och under/i buskage med väldigt begränsad insyn ifrån alla håll.
Jag vill hävda att det inte är någon olycklig slump att mordplatsen också skulle vara just i ett perfekt gömställe för en kropp. Det är inte så det brukar se ut.
Hur många sådana här mord har vi där mordet skett i ett perfekt buskage??
För det är ju faktiskt det bästa gömstället i närområdet till bostaden när man tittar på översiktsbilder.
Skulle du fråga 100 pers på stan vart dom skulle gömma en kropp och samtidigt visa upp en översiktsbild på området så skulle 99 peka på samma plats.
Jag tror inte på den slumpen.