Citat:
Ursprungligen postat av
ebigeri
Kolla denna länken
https://youtu.be/kgi6cx3eUQQ Om man på allvar tror att BMC eller HA är borta så förstår jag inte hur man tänker, det man ser i länken är bara en del, merparten från öst tex hade svårt att ta sig dit så det var bara ca ett 20tal på plats från Ryssland på national run 2017 och eftersom det bara i Moskva finns 10 chapter så är dom några stycken i det landet men det är ju inget EU land så dom kan inte bara åka hur som helst och samma gäller för tex asien Australien Nya Zeeland mfl USA kör ju sitt eget race idag så dom fanns inte med alls och det du ser är till 99% BMC övriga i RGF är ju inte med här och dom lär ju vara minst lika många till.
Gemensamt för samtliga i BMC/HA både äldre och yngre är att alla och då menar jag alla har omedelbar tillgång till tunga vapen och kommer att använda dom vid behov, dom har ju inte direkt lidit skada av att det krigas i våra orter utan drar full nytta av det och växer så det knakar, den gängse politiken är att låta andra stå för skjutandet i så stor utsträckning som möjligt och få myndigheternas resurser och uppmärksamhet riktad ifrån sig men vi får väl se hur det blir, kanske vill dom ha våra orter längre fram som på andra ställen i Europa eller Ryssland/Ukraina och då blir det panga av.
Nej tyvärr stämmer det. Redan för flera år sedan miste MC gängen kontrollen över Sverige. Även i Köpenhamn har HA tvingats ut till Amager som är en stadsdel med lite mindre invandrare. Tittar du på t.ex Bandidos i Skåne är det mest blattar. Helt annorlunda från Danmark. Lite rörigt.
HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter.
Sen vill jag påpeka att inte alla chapters är super lojala. Om Sverige inte kan ta hand om sin del så ses dom som svaga. Folk flyger inte in flera tusen från andra länder och hjälper till. Det funkar inte så.
När det gäller östeuropeiska länder så är invandrare för lite i antal för att sätta emot. Även i Sverige misshandlades och mördades invandrare kraftigt i början. Strength comes in numbers.
Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.