2018-06-20, 00:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har inte talat om Madsen här. Han lider av en störning inte av en mentalsjukdom.
Jag talade om allt som ni felaktigt tolkar som PSYKOPATI. Marybeth tex och Ed Gein.
Människor, framförallt barn kan göra onda saker pga av flera olika sjukdomar samt tillstånd.
Vilken verklighet lever ni i???? Allting tolkas som Psykopati. Stackars era barn isåfall. Mamma Mia!

Jag håller med, dom lever ett hårdt liv stackarna. Madsens barndom var nog en dans på rosor sammanliknat med deras mardrömsuppvext.
Senast redigerad av kugutt 2018-06-20 kl. 00:34.
Citera
2018-06-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag snackar om 70-talet, då var barnaga förbjudet.
----------
Klart det är regisserat, men problemen är äkta och gästerna blir chockade, det märks, när drP tar upp saker de kanske inte räknat med.
Ja,tänk vad folk går på lurendrejeri. En annan narcissist är PRODUCENT för got talent i uk och usa och spelar förvånad och överraskad när det är någon med talang. När det är någon stackare med ingen talang alls, låtsas han chockad och äcklad. Men det är ju karln själv som väljer ut samt producerar showen.
Undrar hur många helt knäckta människor nu, som Simon Cowell fått att ställa upp på förnedringstv?
Helt ovetandes? Jag mår illa av sådant.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 01:21.
Citera
2018-06-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Otto, du driver nu flertalet av oss till vansinne. Du har en totalblockering, den bör du faktiskt ta itu med både för din egen skull och andras.
Nej Trollet. Jag försökte få folk att fatta hur komplext det är. Även en psykopat kan vara motsägelsefull samt komplex. Det finns alla grader i helvetet pga olika störningar. Det finns ingen enkel mall som man kan plutta in alla psykopater i. Typ- den ena psykopaten är den andra lik som siamesiska tvillingar.
På tal om siamesiska tvillingar så föll jag över ett par ryska häromdagen på youtube.
Mascha och Dascha. Den ena var psykopat. Den andra var empatisk. Den ena lesbisk den andra hetero.
Gissa vem som bestämde deras liv? De hade bara ett par ben.

PS. Du får gärna skriva konstruktivt vad du menar? Jag är inte tankeläsare. Vad exakt är det jag ska ta itu med? Kul att du talar för hela gänget också.
Citera
2018-06-20, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej Trollet. Jag försökte få folk att fatta hur komplext det är. Även en psykopat kan vara motsägelsefull samt komplex. Det finns alla grader i helvetet pga olika störningar. Det finns ingen enkel mall som man kan plutta in alla psykopater i.
Varför? Tror du verkligen inte folk vet att det finns grader (max 40 poäng via PCL-r) ända ner till psykopatiska drag?
Du är i en tråd som handlar om Peter Madsen. Han har mördat Kim å det hemskaste som kan tänkas och beskrivs genomgående som svårt avvikande, svår psykopati samt allvarlig avsaknad av empati:
Citat:
- Der er tale om en svært dyssocial personlighedsstruktur. live tv2.
"Der er tale om en svær dyssocial personlighedsstruktur', står der videre." live eb
"Svær dyssocial personlighedsforstyrelse." live seoghör
"Peter Madsen er svært afvigende" live dr
"Han findes svært personlighedsmæssigt afvigende." live seoghör
"alvorlig mangel på empati, anger eller skyldfølelse."live dr
"Han beskrives som svært personlighedsmæssigt afvigende og polymorf pervers." live dr
"Peter Madsen er polymorf pervers - og således svært seksuelt afgivende." live dr
Citera
2018-06-20, 01:55
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Nej Trollet. Jag försökte få folk att fatta hur komplext det är. Även en psykopat kan vara motsägelsefull samt komplex. Det finns alla grader i helvetet pga olika störningar. Det finns ingen enkel mall som man kan plutta in alla psykopater i. Typ- den ena psykopaten är den andra lik som siamesiska tvillingar.
På tal om siamesiska tvillingar så föll jag över ett par ryska häromdagen på youtube.
Mascha och Dascha. Den ena var psykopat. Den andra var empatisk. Den ena lesbisk den andra hetero.
Gissa vem som bestämde deras liv? De hade bara ett par ben.

PS. Du får gärna skriva konstruktivt vad du menar? Jag är inte tankeläsare. Vad exakt är det jag ska ta itu med? Kul att du talar för hela gänget också.
Jag har skrivit konstruktivt i svar efter svar, månad ut och månad in. Vi kan lika gärna gå tillbaka i tråden för jag har nu svårt att få till fler infallsvinklar. Du lyssnar inte när det gäller detta, din blockering är hopplös att forcera. Man drivs till vanvettig frustration, det är nästan så man kan tro att du driver med oss. Är du lite sadistisk, Otto? Och ja, jag skriver ”oss” och ”vi”, därför att vi är flera som försöker/försökt förklara detta med psykopati för dig utan att ens lyckats få dig att lyssna. Hade vi inte varit i ett cyberrum skulle jag skakat dig. Du vill så gärna tro att det finns något gott i alla, men det är din TRO och din TRO stämmer faktiskt inte.
Citera
2018-06-20, 02:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Det jag invänder emot är historieförfalskning utan bevis, belägg samt vittnesmål ända tillbaka till hans barndom.
Vad menas med historieförfalskning utan bevis?
Citera
2018-06-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tar det väl en tredje gång.
Ett fruktansvärt mordfall på en udda mordplats, intresserad av förövarpsykologi förutom profilering.
Då har vi samma intresse. Men bara för det, så kan man inte hitta på en mördares bakgrund samt historia
Utan bevis,belägg samt vittnesmål från trovärdiga källor. Det enda som finns står ju i domslutet.
Men om man funderar på de vittnesmål som finns från PMs omgivning utan att ignorera dem så kommer man kanske nära. Tycker du inte objektivitet är viktigt?

Och till skillnad från dig tror jag inte polisen missat NÅGOT. Eftersom de hörde av sig till allmänheten och verkligen uppmanade alla att höra av sig med minsta skit. -Det är inte NI som avgör vad som är viktigt.
-Det är VI som avgör det, sa polisen flera ggr. (obs.ej ordagrant citat.) Framförallt inte det som står i PRESSEN. Var de inte bums hemma hos Dorte och förhörde henne tex?
Vad tror du om Jacob egentligen? En mer nitisk ÅK får man leta efter. Och Jens Möller verkar vara en väldigt skicklig chef för polisen.
Citera
2018-06-20, 02:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Då har vi samma intresse. Men bara för det, så kan man inte hitta på en mördares bakgrund samt historia
Utan bevis,belägg samt vittnesmål från trovärdiga källor. Det enda som finns står ju i domslutet.
Men om man funderar på de vittnesmål som finns från PMs omgivning utan att ignorera dem så kommer man kanske nära. Tycker du inte objektivitet är viktigt?
Nu är jag dock van betydligt mer out-of-space debatt än vad det är i denna tråd gällande hittepå från s.k alternativteoretiker.
Men jag fattar fortfarande inte vad du hänvisar till som historieförfalskat. Du får komma med nåt konkret om det nu är detta du huvudsakligen värjer dig emot.
Citat:
Och till skillnad från dig tror jag inte polisen missat NÅGOT. Eftersom de hörde av sig till allmänheten och verkligen uppmanade alla att höra av sig med minsta skit. -Det är inte NI som avgör vad som är viktigt.
-Det är VI som avgör det, sa polisen flera ggr. (obs.ej ordagrant citat.) Framförallt inte det som står i PRESSEN. Var de inte bums hemma hos Dorte och förhörde henne tex?
Vad tror du om Jacob egentligen? En mer nitisk ÅK får man leta efter. Och Jens Möller verkar vara en väldigt skicklig chef för polisen.
ÅK var mycket bra men det är inte han som är ute på fältet.
Jag vet sen tidigare att en Fu inte är perfektion och i tidigt skede där det är mycket som står på spel för att främst behålla en person för omhäktning (recidiv, flykt, kollusion) så kan tips falla bort. Det handlar givetvis om olika prioritering i olika skeden. Det handlar om att jaga bevisning.
Det finns till och med rena katastrofen till förundersökningar och i värsta fall där det inte ens öppnades en sådan trots mycket indikationer att det borde gjorts (se exmaken till Möller som färskt exempel).
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 02:29.
Citera
2018-06-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag har skrivit konstruktivt i svar efter svar, månad ut och månad in. Vi kan lika gärna gå tillbaka i tråden för jag har nu svårt att få till fler infallsvinklar. Du lyssnar inte när det gäller detta, din blockering är hopplös att forcera. Man drivs till vanvettig frustration, det är nästan så man kan tro att du driver med oss. Är du lite sadistisk, Otto? Och ja, jag skriver ”oss” och ”vi”, därför att vi är flera som försöker/försökt förklara detta med psykopati för dig utan att ens lyckats få dig att lyssna. Hade vi inte varit i ett cyberrum skulle jag skakat dig. Du vill så gärna tro att det finns något gott i alla, men det är din TRO och din TRO stämmer faktiskt inte.
Det har du missförstått Trollet. Jag tror att du sett för många stereotypa film psykopater.
"Bufallo Bill" finns inte på riktigt tex.
En seriemördare i Japan som nyligen greps. Som mördade kvinnor och styckade dem i sin lägenhet tex
Han dolde sitt ansikte i händerna och om jag inte missminner mig nu så bröt han helt ihop och grät.
Alla som gör förfärliga saker är inte psykopater.

Du har psykopater omkring dig. Åtminstone med antisociala störningar och låg empati. Det har vi alla. De är inte så trevliga (kan vara om de tjänar på det).
Men de är inga monster som du blir rädd för. Du pratar nog helt omedvetet med dem i vardagen.

Våldspsykopater är väldigt skrämmande däremot. Men jag tror inte kill seven var det. Inte Alieen Wuornos heller. (Hon hade inte den diagnosen men hon bedömdes som psykiskt frisk dagen innan hon avrättades. Trots att alla kan se/höra att hon är GALEN. Hennes pappa hade schizofreni. Och hon låter så.) Det finns annat som kan få folk att begå onda gärningar än psykopati faktiskt.
Och den ena våldspsykopaten är inte den andra lik. Annars hade vi inte behövt ha rättegångar så klart.
Ps Jag vill skaka dig åxå.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 02:53.
Citera
2018-06-20, 03:13
Medlem
Citat:
Vad menas med historieförfalskning utan bevis?
Bulls påståenden bakåt i tiden enda tillbaka till barndomen tex som jag aldrig funnit vittnesmål samt bevis för.
Jag har bett två gånger om källor på det men inte fått svar, vad jag vet.

Det finns mycket i tråden men det är ju hittepå. Folks fantasi och hur det tolkar minsta skitsak som PSYKOPAT.
Och en del av det där har nog blivit trådsanningar. Men om man synar korten så finns det inte i verkligheten.
Citera
2018-06-20, 03:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Bulls påståenden bakåt i tiden enda tillbaka till barndomen tex som jag aldrig funnit vittnesmål samt bevis för.
Jag har bett två gånger om källor på det men inte fått svar, vad jag vet.

Det finns mycket i tråden men det är ju hittepå. Folks fantasi och hur det tolkar minsta skitsak som PSYKOPAT.
Och en del av det där har nog blivit trådsanningar. Men om man synar korten så finns det inte i verkligheten.
Vem?
Länka till historieförfalskningen, det är orimligt att veta vad du menar så mycket som skrivits i denna tråd. Eller beskriv iaf vad det rör sig om (barndom är ett vitt begrepp).

Vad det beträffar "minsta skitsak som psykopat" vet jag heller inte vad du menar - jag utgår primärt från PM själv såtillvida jag inte länkat om psykopati (media, forskning) som berör det samma som han är (pervers-psykopat-mördare).
Citera
2018-06-20, 03:56
Medlem
Citat:
Nu är jag dock van betydligt mer out-of-space debatt än vad det är i denna tråd gällande hittepå från s.k alternativteoretiker.
Men jag fattar fortfarande inte vad du hänvisar till som historieförfalskat. Du får komma med nåt konkret om det nu är detta du huvudsakligen värjer dig emot.

ÅK var mycket bra men det är inte han som är ute på fältet.
Jag vet sen tidigare att en Fu inte är perfektion och i tidigt skede där det är mycket som står på spel för att främst behålla en person för omhäktning (recidiv, flykt, kollusion) så kan tips falla bort. Det handlar givetvis om olika prioritering i olika skeden. Det handlar om att jaga bevisning.
Det finns till och med rena katastrofen till förundersökningar och i värsta fall där det inte ens öppnades en sådan trots mycket indikationer att det borde gjorts (se exmaken till Möller som färskt exempel).
Fetade 1/
Jag kan inte gå in på allt som står i tråden. Den är väldigt låååång. Men eftersom folk är skitförbannade på mördaren så har han förtalats med hitte-på. Jag har förståelse för det men jag tycker att det är oproffsigt. Tänk om polisen jobbade så? Så jag har påtalat att det inte stämmer. Och då heter det att man försvarar mördaren. Men jag antar att det alltid är så, som det går till i mordtrådar. Att det är PK att snacka skit om mördaren.
När jag säger "making a murderer" så menar jag, att hitta på en mördarens karaktär som det passar en själv, när man är förblindad av sitt hat eller vad det nu beror på, att folk tycker det är ok att hitta på.

Fetade 2/
Jag tror inte det gäller det väldigt uppmärksammade i hela världen, ubåtsfallet.
Här har nog Köpenhamnspolisen velat visa framfötterna internationellt.

Framförallt tror jag inte att de missat om det står något i pressen. Som polisen inte fått tips om.
Tror du inte att de har någon som dammsuger tidningarna just för att inte missa något enda litet tips?
Här i Sverige har ju polisen tom samarbete med FB!

Så hade hammargubben (praktikant) varit ett trovärdigt vittne så hade ÅK gärna använt det vittnesmålet tror jag.
De praktikanter som vittnade hade ju inget ont att säga.
Och något våldsamt finns inte i PMs historia.
Mer än humörsvängningar när han blev frustrerad eller förbannad över något.
Då kunde han dänga ett verktyg i bordet eller i väggen. Men aldrig mot någon människa.
PM hade humörsvängningar och samarbetsproblem. Sant
Våld. Finns ej. Inte något gränsöverskridande i BD/SM världen heller, konstigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in