2018-05-07, 07:39
Medlem
har tagit ketamin engång och ja det blev en väldigt underlig resa, men jag gillade den förstås. Min undran är finns det dom som blir beroende av det, för mig kändes det som lsd/alkoholrus alltså inget sug för mer men jag har ju bara gjort det engång nasalt. kanske konstigt formulerat men ja är det beroendepotential på ketamin?.
Citera
2018-05-08, 02:38
Medlem
Var nyligen i Kambodja en månad, där sålde dom det helt öppet i apotek. Kunde inte motstå men blev inte lika bra som att köpa färdig torkat av någon skum typ
Citera
2018-05-08, 07:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteXXI
Var nyligen i Kambodja en månad, där sålde dom det helt öppet i apotek. Kunde inte motstå men blev inte lika bra som att köpa färdig torkat av någon skum typ

Hette det bara ketamin eller? Hur ser det ut i grannländerna, Thailand, vitnam?
Citera
2018-05-21, 19:13
Medlem
Olanzapines avatar
Någon som har någon bra koll på vad man absolut inte ska blanda med ketamin? OD:ade för några dagar sen och tänkte ta typ 1mg alprazolam, men avstod för fick för mig att jag skulle dö då. Kan vara bra att veta på förhand!

Hur är det förresten med ketamin om man går på litium?
Citera
2018-05-21, 19:15
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
hur lätt är det att få tag på? någon som vet i vilka kretsar det finns i?

I mina kretsar är det allting någon som har keta på sig. Detta är bland folk som typ studerar konst och går på svartklubbar. Lite UG-människor med andra ord.
Citera
2018-05-21, 19:43
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Någon som har någon bra koll på vad man absolut inte ska blanda med ketamin? OD:ade för några dagar sen och tänkte ta typ 1mg alprazolam, men avstod för fick för mig att jag skulle dö då. Kan vara bra att veta på förhand!

Hur är det förresten med ketamin om man går på litium?
Det är nog ganska mycket som du inte ska blanda ketamin med. Benzo, alkohol och opiater speciellt eftersom det kan leda till andningsdepression. Moraltant här kanske men håller man på och blandar massa droger för att få effekt är det nog dags att ta ett uppehåll med det man håller på med.

Länk till vad ketamin kan blandas med

Enligt den länken verkar det som ketamin blandas bäst med andra psykedeliska droger vilket jag kan tänka mig.
Senast redigerad av Ranndall 2018-05-21 kl. 19:46.
Citera
2018-05-21, 19:58
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Det är nog ganska mycket som du inte ska blanda ketamin med. Benzo, alkohol och opiater speciellt eftersom det kan leda till andningsdepression. Moraltant här kanske men håller man på och blandar massa droger för att få effekt är det nog dags att ta ett uppehåll med det man håller på med.

Länk till vad ketamin kan blandas med

Enligt den länken verkar det som ketamin blandas bäst med andra psykedeliska droger vilket jag kan tänka mig.

Exakt min tanke. Ketamin är ju ändå en nedåtdrog, om än på ett skevt sätt. Har faktiskt uppehåll från och med idag på obestämd tid.

Tack för länken!
Citera
2018-05-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeetBoarn
har tagit ketamin engång och ja det blev en väldigt underlig resa, men jag gillade den förstås. Min undran är finns det dom som blir beroende av det, för mig kändes det som lsd/alkoholrus alltså inget sug för mer men jag har ju bara gjort det engång nasalt. kanske konstigt formulerat men ja är det beroendepotential på ketamin?.
Det finns folk som är beroende av ketamin men är ju självklart olika för alla hur dom reagerar mot det.
Citera
2018-05-26, 21:51
Medlem
ishqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Ja ibland...inte att rek för en som inte testat det nasalt dock, har dock aldrig tagit IM...dom man brukar med keta men har aldrig satt nått i muskeln.

Är det bättre effekt med IM än IV hittar ingen info om detta online? Bara tagit IV
Citera
2018-05-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishq
Är det bättre effekt med IM än IV hittar ingen info om detta online? Bara tagit IV

Tror det blir bättre IV, i alla fall snabbare påslag men som sagt har ej tagit det IM så nån som testat både kan svara bättre vad skillnaden är mer exakt.

Brukar köra det nasalt, var länge sedan jag tog det IV....har typ slutat med IV överlag.
Citera
2018-05-28, 12:03
Medlem
ishqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Tror det blir bättre IV, i alla fall snabbare påslag men som sagt har ej tagit det IM så nån som testat både kan svara bättre vad skillnaden är mer exakt.

Brukar köra det nasalt, var länge sedan jag tog det IV....har typ slutat med IV överlag.

Hittade till slut till info igår från en annan dator så kan ej länka. Men IM slår inte lika hårt som IV och man minns tydligen mer och upplevelsen ska vara bättre än IV. Så nästa gång blir det IM. Lite oroad bara över hur det är att skjuta in i muskeln har aldrig gjort det tidigare, känns lite obehagligt. Men om någon månad ska jag prova detta skriver sen hur det var.
Citera
2018-06-19, 23:36
Bannlyst
Hej,

Kommer göra en injektion med 150-200mg ketamin isomer IV.

Undrar om ketamin precis som dmt, behöver acetic acid för att lösa upp sig?
Ni som kört iv, hur blandar ni?

Totalt älskade MXE men har bara testat ketamin en gång innan, och det vart nasalt samt
för låg dos. Tog det innan jag rökte DMT. Vilket förstörde hela dmt resan. Låg och blev
bedövad samt all musik uppskattning som dmt skapar försvann helt och hållet.

Istället för att det känns som man ligger framför en konser så blev alla ljud dåva istället.
Men tror att detta kan ändras, med en högre dos iv.

Hur brukar ni göra? med MXE så la jag mig i sängen så fort jag dragit linan, på med hörlurar
och en mp3 jag kunde byta musik utan att öppna ögonen. För varje gång man öppnade ögonen
så förstörde man hela trippen. Man sjuker dupt - öppnar ögonen och inser vart man är = man hamnar
aldrig på samma djup igen. Så denna gången kommer jag ha musiken laddad o klar.

På psykadeliska föredrar jag chillstep/rörande musik/musikaler. Men det känn som att ketamin stuket
drar sig mer till instrumental musik. För mig att jag totalt älskade postrock på MXE, t.ex sigur ros osv.

Vad gillar ni för musik på ket?

Btw, nån här som har "kronisk" värk och som upplever att symtomen lindras efter sin resa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in