2018-06-19, 23:03
Medlem
Någon som vet Nikola Frankie’s riktiga namn?
Citera
2018-06-19, 23:03
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vad i helvete pratar du för strunt egentligen nu?
Jag vet inte om du har bott under en sten alternativt saknar inblick i hur det brukar gå till.
Du kanske formulerade dig själv fel i en iver att verka intelligent och påläst?

Du skriver "Folk blir inte fångade" - Det blir dom visst. Det är inte där det brister. Om vi ska dra något genomsnitt så har i senaste 20 morden i Malmö polisen haft en klockren misstänkt individ som i många fall även suttit häktad i kanske 15-16 fall. Där omkring. Det är en väldigt bra siffra.
MEN sen blir det fel. Man vet att dom har begått mordet, man griper honom men sen tar det slut.
Där är problematiken, du har ineffektiva poliser som inte lyckas knyta förövarna med avancerad teknik och dom lyckas inte få folk att prata.

Vad i helvete säger detta om Malmö när 20-åriga snorvalpar vars föräldrar är kusiner (dvs inavel) leker med polisen?
Jag kan bekräfta att Amir M vid flera tillfället både på Snapchat och även in real life skrattat åt svenska polisen för att han utmanövrerar dom. En sandneger med spår av incest som inte gått högstadiet utmanövrerar en helt polismyndighet i landet. Där har du felet.

Nu pratar du utan att ge dina ord en andra tanke. Vad spelar det för roll att de suttit häktade? De har ändå släppts och därefter fått ersättning för sitt frihetsberövande.

Polisen kan inte ens genomföra avlyssning utan att följa en hel bok beståendes av regler. Bryts något protokoll så blir bevisen värdelösa i rätten. Mao så blir de inte fångade. Det spelar ingen roll att polisen vet vilka det är som är skyldiga; de kan inget göra. Det handlar fortfarande, som jag skrev tidigare, att det sätts orealistiska krav på bevisbördan. Tona ner din aggression.
Citera
2018-06-19, 23:06
Medlem
Baisers avatar
Kan någon för en oinsatt förklara det kryptiska:

M-falangen?
K-falangen?
A-gruppen?
G-gruppen?

Källa:

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-i-malmo-nu-borjar-helvetet/

Det är väl inte så enkelt som jag tror?
DVS A=Afghan, K=Kosovo, M=Marocko...och G=Gambia...
Citera
2018-06-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

M-falangen?
K-falangen?
A-gruppen?
G-gruppen?

Källa:

.

M-Falangen = Masovicbrödernas gamla kompisgäng. Mirtez och Mirza heter dom.
K-Falangen = Bröderna Kupa. Valdet och Valmir Kupa. K:t står för efternamnet Kupa.

A och G är exempel i Expressen på gängen.
Citera
2018-06-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Ger inte fem öre för No 2 crimes. Såg en chatt där ena killen pratade med en av dem från No2 Crimes. Han hade revolvern på kudden och skulle skjuta den som skötit på hans bror sa han. Han som är med i No 2 Crimes sa han skulle sudda bort chatten. Om inte det är skyddande av brottsling då heter jag fanimej Gustav Vasa

Han hade sysslat med kriminalitet i 26 år och vi ska applodera att han slutade. Då gör vi det.
Citera
2018-06-19, 23:12
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsommy
Någon som vet Nikola Frankie’s riktiga namn?
Är han runt 31 år i nutid?

Då kanske Du finner ditt svaret i denna tråd:
(FB) Kokainhärva i Malmö

Nicola Franke
Senast redigerad av Kallis 2018-06-19 kl. 23:19.
Citera
2018-06-19, 23:13
Medlem
Vet man om skytten var i bilen eller gick ut? Vill man ha krutstänk i bilen?

Vem var det som sålde dem? Någon som var där har ju garanterat sålt ut.
Citera
2018-06-19, 23:14
Medlem
Vad spelar det för roll om det var en helikopter eller en geting det löser väl inte brottet.Lika väl om det var en kpist eller Ak4 det är ointressant 3 döda är faktum.
Citera
2018-06-19, 23:14
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

M-falangen?
K-falangen?
A-gruppen?
G-gruppen?

Källa:

Det är väl inte så enkelt som jag tror?
DVS A=Afghan, K=Kosovo, M=Marocko...och G=Gambia...

M falangen: Kompiskretsen med Mirza och den avlidne Mirtez Masovic, kinesen Hong och en massa springpojkar inkluderade. M står för Masovic.

K falangen: Kompiskretsen med lojaliteten hos albanska Mevlur (avliden) kupa, brodern Valmir Kupa fortfarande vid liv. I kretsen ingår den avlidna Ashkan och hans morddömde bror som sitter i Kumla. Här finns också flertal springisar.

A gruppen: 4 bröder med efternamnet Ahmad. Bahaa, Omar, Alaa och någon mer jag glömt namnet på. Inte lika aktiva som de ovan nämnda, tjänar dock stora pengar på kolahandeln som orkestreras av deras far. Samtliga sitter inlåsta.

G gruppen: Ghara, gängledaren som blev mördad i taxilokalen ett par år tillbaka. Sonen Alex och random fanboys inkluderade.
Citera
2018-06-19, 23:15
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
M-Falangen = Masovicbrödernas gamla kompisgäng. Mirtez och Mirza heter dom.
K-Falangen = Bröderna Kupa. Valdet och Valmir Kupa. K:t står för efternamnet Kupa.

A och G är exempel i Expressen på gängen.
Skulle vara intressant att få ett halvtidsresultat och en uttömmande analys av hur matchen gått. Vilka i respektive falang blev dödade och när? Vilka finns kvar på plan? Vilka finns på bänken och redo att hoppa in? Vem väntar i slutspelet? Hur ser ungdomsverksamheten ut, finns det några lovande knattar?
Citera
2018-06-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Han hade sysslat med kriminalitet i 26 år och vi ska applodera att han slutade. Då gör vi det.

Visst går den killen under smeknamnet MOJO?! Känner igen honom.

F.ö. så är det ingen som nämner Omar(19 åringen, person 3 som dog) i hyllningarna på fb. Överanalyserar jag eller var detta bara en springpojke?
Senast redigerad av imlikenono 2018-06-19 kl. 23:18.
Citera
2018-06-19, 23:16
Medlem
Citat:
Han som säljer flygbiljetter heter Fakhro i efternamn och är inte han som är inblandad i detta nej.

I övrigt har som jag skrev innan alla offer utom 18-åringen figurerat i en MÄNGD mord i regionen.

Och som tur så verkar inte Nab”l Fakhro vara inblandad i detta, annars hade denna sommaren blivit oerhört intressant med tanke på det efternamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in