2018-06-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Klart dom har transpondrar bara det att dom filtreras bort av FR24 så dom inte syns. Du ser inte militärflyget (Gripen) heller.

Nej, de filtreras inte bort. Gripen kan slå av sina transpondrar (vilket alla militärflyg kan). Vi som dessutom har bättre saker än en webbsida ser heller inte Gripen (mitt system går på ADS-B och ACARS, samma transpondersignaler som flygledartornen har.). Däremot ser vi polis och ambu helis.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vet inte vad det är..Men helikoptern var väldigt lågt, har spelat in det..
störde helt klart. Kankse inte mäter så låg flygning? Var mellan 21-22 ca

Det du såg var nog ambu-helikoptern Doc95 som flög från Ronne till Malmö. Den var över fastlandet vid den tiden.
Citera
2018-06-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu får ni väl lugna ner er lite med ert rambosnack. Har du någon gång själv hållt i ett sådant vapen du påstår ha använts? Har du skjutit med ett gevär som är av kalibern 7,62 såsom AK-47 eller HKG3/Bofors AK4?

Ingen, inte ens i sin vildaste fantasi, kommer att kunna skjuta av 25 skott full auto och samtidigt träffa någonting annat än luften.

Finns det ens något som pekar på att en AK47 har använts? Både hylsor och kulhål är rätt lätta att känna igen.
Eller är detta bara en av FBs vanliga trådsanningar?

Inlägg av efterblicna mongos som inte kan något om vapen stridstekniker. Som du säger. Inte effektivt att använda automateld om man vill döda. Vet ju t.o.m en vapenvägrare.
Citera
2018-06-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu får ni väl lugna ner er lite med ert rambosnack. Har du någon gång själv hållt i ett sådant vapen du påstår ha använts? Har du skjutit med ett gevär som är av kalibern 7,62 såsom AK-47 eller HKG3/Bofors AK4?

Ingen, inte ens i sin vildaste fantasi, kommer att kunna skjuta av 25 skott full auto och samtidigt träffa någonting annat än luften.

Finns det ens något som pekar på att en AK47 har använts? Både hylsor och kulhål är rätt lätta att känna igen.
Eller är detta bara en av FBs vanliga trådsanningar?

Sitter man i en stillastående bil på max 5 m håll och skjuter på en tämligen tätt stående grupp med armbågen hängande över fönsterkarmen och kolven mot axeln så är det inte någon jättesvår uppgift. Står du fritt är det värre liksom om måltavlorna är spridda.
Senast redigerad av Refraktor 2018-06-19 kl. 22:48.
Citera
2018-06-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nu beväpnar sig alla. En pistol i Malmö idag låg på 25.000(!!).

Man blir mörkrädd. Bodde jag i Malmö skulle jag vara rejält orolig.
Citera
2018-06-19, 22:45
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Intressant läsning. Jag såg också kommentarer om att bröderna var i sjunde himlen. Nu är jag inte religiös men till och med jag förstår att det inte finns plats i en eventuell himlen för den här typen av människor.

Sedan är jag rädd för vad som kan ske i Malmö efter det här dådet.

Jag kan inte annat än dela denna subtila rädsla. Inte för de kriminella individerna, utan för mer eller mindre oskyldiga människor som kan fånga upp vinande 7.62 i tinningen efter att ha sagt emot när en av dessa nerdrogade mördare anser att de tittat på fel sätt.

Jag tror inte att majoriteten här inne hade låtit någon trampa på dem, oavsett vad attackeraren har för roll bland Malmös gaturåttor. Därför tror jag att ett fåtal oundvikliga onödiga mord kommer att äga rum i framtiden. Mördare verkar bara bli yngre och yngre ju mer tiden passerar.

Snälla unga män med lysande framtid söker sig till dessa kretsar nuförtiden, samtidigt som deras föräldrar antingen spelar ovetandes eller verkligen är så korkade, att det inte ringer klockor när ens son hämtar 10 pers utanför deras port varje dag, kommer hem sent på nätterna och spenderar ovanligt mycket tid i källaren. Har någon en inblick i var dessa föräldrar håller hus? Varför har ingen bankat skiten ur dessa ligister?
Citera
2018-06-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Otroligt pinsamt att 90% av Malmös äldre fjäskar för Mekky. Jag ser 30+ åriga ”kriminella” män gå på hans rättegångar, besöka honom i häktet, vissa har t.o.m. sjunkit så lågt som att skriva brev till honom under perioden han var häktad. Tittar vi på Om*r Gomorra och flera andras Facebook så hittar vi minst 20 personer som stolt visar upp att de tagit selfies med Amir för att kunna skörda likes på sociala medier. Amir är en shlajftorsk, att han skulle vara fri från berusningsmedel som aftonblaskan påstår är skrattretande. Han är en onormalt kortväxt spinkig inavlad arab. Hans bror är Malmös största jonkare. När han bodde här så kunde han inte ens göra sig förstådd och han rökte konstant från soluppgång till solnedgång.

Jag vill förstå varför dessa mördare glorifieras bland Malmös undre värld. Dessa är människor som sålt sina själar för pengar. De har tagit andra människoliv för att kunna lägga några tusenlappar i fickorna. Det är bokstavligen luffare. Varför tänker människor inte så långt? Titta bara på Kar*m bröderna som figurerat i mordutredningen framför europabageriet. Dessa är också kortväxta spinkiga sandnegrar. Vad som är ännu mer förvirrande är att INGEN av dom har pungkulor när de är ensamma. De kan helt enkelt inte vistas ute utan att ha andra luffare med sig.

När jag ser dessa människor så ser jag ordet pissluffare stämplat i pannan på dom. För troende människor så är dessa redan dömda till det värsta tänkbara efter detta livet. Ändå ser man brushorna kommentera ”må gud ge honom paradiset” och liknande. Hur resonerar man där? Hur kan de ens ha mage att använda ordet Gud i samband med människor som varit delaktiga i mord? Fråga Ma*sem vad den undre världen har att erbjuda. Dessa dödsmarkerade skitungar är alla nerdrogade på kokain och bensodiazepiner för att ens klara av deras mentala tillstånd efter deras handlingar.

Var nån jävla pajas med T-shirt "No2Crime" som pratade med Lamotte ikväll när han var i Malmö och träffade folk på Värnhemstorget. "Vi ska se dessa som människor", "vi måste fånga upp dem", "Vi alla måste göra något och ta ansvar", "de får inga jobb", "vi kan inte låsa in alla".

Lamotte "Har man inte passerat alla gränser när man dödat någon?".

Jag är så jävla trött på höra att gärningsmännen är offer.

Näe, vi behöver inte alla göra något. Alla har ett egenansvar. Och jag betalar skatt för att samhället ska ta ansvar när egenansvaret brister.

I Sverige finns möjligheter. För att få ett jobb måste man utbilda sig. Sverige är unikt i världen. Vi får gratis utbildning och vem som helst kan teoretiskt bli både läkare och advokat. Fuck that. Jag har levt så jag knappt har råd med nudlar för 3 kronor paketet. Men aldrig hade jag en tanke på att göra kriminella handlingar.

Men man kan också välja den destruktiva vägen. Väljer man den destruktiva vägen SKA man bli inlåst.

Man har ett val i Sverige. Allt annat är bullshit.
Citera
2018-06-19, 22:56
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är HA och Bandidos helt marginaliserade nu av blattegängen? De verka helt utkonkurrerade.

Medelåldern är väl närmare 50 hos dom, de orkar inte.
Citera
2018-06-19, 22:57
Medlem
Kalliss avatar
Intressant läsning, undrar om denne Anders_S kanske även är insatt igår dagens skjutning!
http://blog.zaramis.se/2017/01/22/malmoskjutningar-el-zein-och-mekky/

Och Flashback tråden:
(FB) "Malmös farligaste man" inför rätta
Senast redigerad av Kallis 2018-06-19 kl. 23:04.
Citera
2018-06-19, 22:57
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Var nån jävla pajas med T-shirt "No2Crime" som pratade med Lamotte ikväll när han var i Malmö och träffade folk på Värnhemstorget. "Vi ska se dessa som människor", "vi måste fånga upp dem", "Vi alla måste göra något och ta ansvar", "de får inga jobb", "vi kan inte låsa in alla".

Man får vad man förtjänar, så är det. Njut, malmöbor!

Citat:
Feministiskt Initiativ gick specifikt hem på och runt valdistrikten vid Möllevångstorget i Malmö. Här röstade var fjärde väljare rosa.

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-18/har-ar-partiernas-starkaste-fasten
Citera
2018-06-19, 22:58
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:

Näe, vi behöver inte alla göra något. Alla har ett egenansvar. Och jag betalar skatt för att samhället ska ta ansvar när egenansvaret brister.

I Sverige finns möjligheter. För att få ett jobb måste man utbilda sig. Sverige är unikt i världen. Vi får gratis utbildning och vem som helst kan teoretiskt bli både läkare och advokat. Fuck that. Jag har levt så jag knappt har råd med nudlar för 3 kronor paketet. Men aldrig hade jag en tanke på att göra kriminella handlingar.

Men man kan också välja den destruktiva vägen. Väljer man den destruktiva vägen SKA man bli inlåst.

No2Crime killen fick mig att cringe något otroligt. Här däremot har vi en respektabel människa. Oavsett hungern så vände du dig inte till brott. Här är skillnaden som dag och natt.

Dessa unga män har oftast stöd från sina familjer i form av pengar och boende, men ändå söker man sig till kriminalitet för att tjäna mer pengar. Pengar som går till kokain, hyrbilar, hotell och 16 åriga brudar som håller flamman vid liv. I en gruppering där heder är det viktigaste som finns verkar heder saknas fullständigt.
Citera
2018-06-19, 23:00
Medlem
Citat:

Ger inte fem öre för No 2 crimes. Såg en chatt där ena killen pratade med en av dem från No2 Crimes. Han hade revolvern på kudden och skulle skjuta den som skötit på hans bror sa han. Han som är med i No 2 Crimes sa han skulle sudda bort chatten. Om inte det är skyddande av brottsling då heter jag fanimej Gustav Vasa
Citera
2018-06-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimjobb
Och hans bror?

https://www.facebook.com/nabil.shadi

Helt fel !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto