2018-06-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Faktum är att den här typen av brott brukar lösas efter ett tag.

Faktum är att det inte brukar lösa sig. Var har du fått den märkliga bilden av polisens uppklarningsprocent? Den går dessutom mot all statistik.
Citera
2018-06-19, 22:14
Medlem
Ni som är så insatta i alla falanger. Var är de riktiga ledarna, dvs de som är högst upp?
Sen..Sverige har 10 gr mer såna skjutningar än Tyskland. Varför?? De borde ju ha lika många vapen i omlopp. Vad är det som orsakar detta?
Citera
2018-06-19, 22:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Faktum är att det inte brukar lösa sig. Var har du fått den märkliga bilden av polisens uppklarningsprocent? Den går dessutom mot all statistik.
I princip inga skjutningar i Malmö klaras upp.
Citera
2018-06-19, 22:15
Medlem
tobbejonks avatar
Otroligt pinsamt att 90% av Malmös äldre fjäskar för Mekky. Jag ser 30+ åriga ”kriminella” män gå på hans rättegångar, besöka honom i häktet, vissa har t.o.m. sjunkit så lågt som att skriva brev till honom under perioden han var häktad. Tittar vi på Om*r Gomorra och flera andras Facebook så hittar vi minst 20 personer som stolt visar upp att de tagit selfies med Amir för att kunna skörda likes på sociala medier. Amir är en shlajftorsk, att han skulle vara fri från berusningsmedel som aftonblaskan påstår är skrattretande. Han är en onormalt kortväxt spinkig inavlad arab. Hans bror är Malmös största jonkare. När han bodde här så kunde han inte ens göra sig förstådd och han rökte konstant från soluppgång till solnedgång.

Jag vill förstå varför dessa mördare glorifieras bland Malmös undre värld. Dessa är människor som sålt sina själar för pengar. De har tagit andra människoliv för att kunna lägga några tusenlappar i fickorna. Det är bokstavligen luffare. Varför tänker människor inte så långt? Titta bara på Kar*m bröderna som figurerat i mordutredningen framför europabageriet. Dessa är också kortväxta spinkiga sandnegrar. Vad som är ännu mer förvirrande är att INGEN av dom har pungkulor när de är ensamma. De kan helt enkelt inte vistas ute utan att ha andra luffare med sig.

När jag ser dessa människor så ser jag ordet pissluffare stämplat i pannan på dom. För troende människor så är dessa redan dömda till det värsta tänkbara efter detta livet. Ändå ser man brushorna kommentera ”må gud ge honom paradiset” och liknande. Hur resonerar man där? Hur kan de ens ha mage att använda ordet Gud i samband med människor som varit delaktiga i mord? Fråga Ma*sem vad den undre världen har att erbjuda. Dessa dödsmarkerade skitungar är alla nerdrogade på kokain och bensodiazepiner för att ens klara av deras mentala tillstånd efter deras handlingar.
Citera
2018-06-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Glock i låda? Sånt som småbarnen gick runt och babblade om förut...
Vem fan smugglar vapen i medföljande lådor? Fyller du tanken med 5 glock med lådor eller 20 utan?

Aldrig sett nån sälja med tillhörande låda, möjligtvis att nåt cp sålt sin privata från butiken i ”låda” men det är nog extremt ovanligt....
Visa mig en förundersökning där lådor har hittats i samband med beslag så ska jag pussa dina fötter.

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-ar-vapenbilderna-fran-tillslaget-i-malmo/
Håll nu käften och pussa hans fötter. Där har du bildbevis.
Citera
2018-06-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Skotten har avlossats på väldigt nära avstånd och man kan se kulhålen i vägg och rutor att de var ämnade för att döda. Alltså i huvudhöjd. Kulhålen sitter högt. Avstånd var nog inte mer än 3-4 meter max. Därav sannolikt att fler skott varit dödande. Inga spår av rivstart eller inbromsning på plats. GM måste varit iskalla.
Skjuter man automateld med AK47 så tenderar pipan att varje gång en kula lämnar så vill vapnet resa sig.
Citera
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Glock i låda? Sånt som småbarnen gick runt och babblade om förut...
Vem fan smugglar vapen i medföljande lådor? Fyller du tanken med 5 glock med lådor eller 20 utan?

Aldrig sett nån sälja med tillhörande låda, möjligtvis att nåt cp sålt sin privata från butiken i ”låda” men det är nog extremt ovanligt....
Visa mig en förundersökning där lådor har hittats i samband med beslag så ska jag pussa dina fötter.

Hoppas han lägger upp bilder när du kysser hans fötter.

Se bilder längre ner. Glocken som en från Malmö smugglade in från Slovakien var nya med tillhörande låda
https://www.hd.se/2017-02-18/kriminell-vapenhandlare-efterlyst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I princip inga skjutningar i Malmö klaras upp.

Där är några. Någon blev precis dömd. Men det är idag mer undantag än regel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4hands
Skjuta från en rullande bil, 20-25 skott och träffa 6 personer varav tre dör nästa direkt är skickligt. Definitiv inte ett förstagångs skjut.

Jaså, förklara då varför en stor del av skotten träffade fasaden? Med tanke på hur hylsorna låg, så tror jag mer på att personen klev ur bilen. Skytten stod precis utanför fönstret och lyckades hitta av fasaden med sju skott.

Hur långt avstånd är det från trottoaren och fasaden? Jag gissar på max fem meter och även från det avståndet så kan man väl för fan undvika att skjuta i fasaden. Om det var en blatte som sköt så är jag inte förvånad. Då ska han väl vrida vapnet i 45 grader "à la gangsta shooting stand" för att se cool ut.

https://minfil.com/3040W0e3bd/Nigga_AK-47_Side_Grip.jpg
Citera
2018-06-19, 22:19
Medlem
Soterns avatar
Är HA och Bandidos helt marginaliserade nu av blattegängen? De verka helt utkonkurrerade.
Citera
2018-06-19, 22:21
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Däremot var det en helikopter igår ca 21.30, västra Malmö, lågt och länge. Alltså tvärs över stan.

Har polisens helikptrar inte transpondrar ?
Jag kunde i alla fall inte se någon på Flightradar24...
Citera
2018-06-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
10 skott per sekund. Inte beredd. Ingen stridserfarenhet. Ingenstans att ta vägen. Misstro mot vad som händer. Minst två sekunders reaktionstid...

kanske dessa killar var något stenade o hade dåliga reflexer, dom borde haft viss känsla att dom ständigt var potentiella måltavlor 24/7 och sprattla till för minsta avgasknall.

Vill fortfarande hävda att träffa sex st och såpass bra med ett vapen , ett mag med så få skott som sägs i media är häpnandsväckande om även från kort avstånd. Stod dom uppställda i en rad skuldra mot skuldra? ja isåfall kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in