2018-06-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att konsumera alkohol är ett val, det är inte något som någon är tvingad till. Det gäller även de som dricker för att främja sitt promiskuösa leverne.
Ja det är sant, det är ett val att dricka alkohol. Men det finns flera anledningar att göra det valet. Om ens kompisar festar och det är roligt och spännande så finns en rätt stark dragningskraft. Särskilt om alternativet är att vara ensam. Nu tänker jag på ungdomar, det brukar ju vara då folk börjar dricka. Jag tror inte majoriteten börjar dricka för att "främja sitt promiskuösa leverne", de flesta har antagligen inget promiskuöst leverne när de börjar dricka alkohol utan det är något som i många fall utvecklas i samklang eller något med alkoholen. Sedan har antagligen de flesta känslor inom sig som skulle kunna leda till promiskuitet om de hämmande känslorna sätts ur spel.
2018-06-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, om det inte finns några egentliga skäl ens att ingå äktenskap förstår jag inte vad man skulle tjäna på att göra det straffbart att ta sig ur.

Om syftet är att vilja ha fler i äktenskap alltså.

Är ni så rädda för att inte kunna behålla en kvinna?

Ja, det är vad jag menar. Syftet kan således inte vara att få fler i äktenskap utan istället underminera det. Äktenskapet måste därför anses obsolet.

Det handlar väl snarare om att det är en stor uppoffring på en väldigt osäker grund. Du riskerar att behöva försörja barn som du kanske knappt får träffa med en mamma som snackar skit om dig inför barnen, en okänd man kommer in som styvpappa och du blir av med hus och besparingar. Hur många kvinnor hade velat bli hemmafru utan försäkran om framtida försörjning? Väldigt få.
2018-06-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ja det är sant, det är ett val att dricka alkohol. Men det finns flera anledningar att göra det valet. Om ens kompisar festar och det är roligt och spännande så finns en rätt stark dragningskraft. Särskilt om alternativet är att vara ensam. Nu tänker jag på ungdomar, det brukar ju vara då folk börjar dricka. Jag tror inte majoriteten börjar dricka för att "främja sitt promiskuösa leverne", de flesta har antagligen inget promiskuöst leverne när de börjar dricka alkohol utan det är något som i många fall utvecklas i samklang eller något med alkoholen. Sedan har antagligen de flesta känslor inom sig som skulle kunna leda till promiskuitet om de hämmande känslorna sätts ur spel.

Många börjar slåss och bete sig som idioter på fyllan också. Folk är otrogna på fyllan. Många mord och våldtäkter sker i samband med alkohol. Är det bra bortförklaringar? Nej.

Oavsett om alkohol har bieffekter är man ansvarig och högst medveten om vad man gör, problemet är att många inte inser att vad de gör har konsekvenser förrän det är försent.
2018-06-19, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis, och det antagandet stämmer nog inte. Tänk efter lite. Vilken kille får reda på att kvinnan är en hora (redan gift t ex). Han som ligger med henne, eller han som inte fick det?
Han som inte fick ligga för att hon valde nån annan naturligtvis.

Och fick sig ratad även av de andra hororna som andra män hade ett ömsesidigt utbyte med.

Alla utom han, vilka horor!
2018-06-19, 19:03
Medlem
Citat:
Han som inte fick ligga för att hon valde nån annan naturligtvis.

Och fick sig ratad även av de andra hororna som andra män hade ett ömsesidigt utbyte med.

Alla utom han, vilka horor!

Detta är en försvarsmekanism från din sida för att vägra bemöta det faktum att det inte är de ”bortvalda” männen som ställer krav på den de tänker bilda familj med.

Vissa har helt enkelt varit med tillräckligt många kvinnor som har pojkvän eller dylikt för att inte vilja bli en pojkvän själv.

Jag kan ärligt talat erkänna att jag sett ned på vissa kvinnor jag haft sex med efteråt och tycker lite synd om den som en dag kommer ta henne till flickvän eller fru ovetandes om att hon sugit av killar på biosalonger eller haft sex i en park eller pool med någon de precis träffat.

Detta skulle jag givetvis aldrig tala om offentligt och icke anonymt. Just på grund av raseriet som hade väntat, räcker och blir över av vad man ser här på Flashback.
2018-06-19, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Detta är en försvarsmekanism från din sida för att vägra bemöta det faktum att det inte är de ”bortvalda” männen som ställer krav på den de tänker bilda familj med.

Vissa har helt enkelt varit med tillräckligt många kvinnor som har pojkvän eller dylikt för att inte vilja bli en pojkvän själv.

Jag kan ärligt talat erkänna att jag sett ned på vissa kvinnor jag haft sex med efteråt och tycker lite synd om den som en dag kommer ta henne till flickvän eller fru ovetandes om att hon sugit av killar på biosalonger eller haft sex i en park eller pool med någon de precis träffat.

Detta skulle jag givetvis aldrig tala om offentligt och icke anonymt. Just på grund av raseriet som hade väntat, räcker och blir över av vad man ser här på Flashback.
Det här handlar inte om att man ställer krav på vilka man vill bilda familj med. ALLA ställer krav på vilka de vill bilda familj med.

Det här handlar om just er män som blir så kränkta och bittra av att kvinnor har sex med andra än er att ni blir hatiska och kallar dem för äckliga horor - just för att de har sex med andra personer än er.
2018-06-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Självklart inte...men! det var inte jag, är aldrig jag som drar upp studier av denna sort när ämnet: Ska kvinnor ha rätt knulla som de vill...kommer på tal, är det?

Jag påpekade att nu har det kommit en ny studie och den säger nånting annat än den sedvanliga "studien" som ständigt dras upp.

Skilsmässa är självfallet en jäkligt bra möjlighet då nånting inte längre funkar.
Du har andra länder där skilsmässa är antingen en praktiskt eller social omöjlighet (för kvinnan) eller helt sonika förbjudet (för kvinnan)
Vill du hellre ha det systemet?
Nej men man kan ju låta bli att gifta sig om det ändå är så att man inte tar det på allvar, jag tycker det är hänsynslöst att slösa åratal av en annan människas liv på det sättet. Jag generaliserar förstås nånting enormt nu men det finns ett osympatiskt drag av egoism hos svenska kvinnor.

Ja förresten, nu när du ställer frågan på det sättet vill jag hellre ha det systemet tror jag. Om du tror att du alltid ska få en andra chans och fattar livsavgörande beslut på det sättet så tycker jag det vore mer rättvist att du skulle bli tvingad att stå för det du sagt/gjort
Senast redigerad av Draghixa 2018-06-19 kl. 19:47.
2018-06-19, 19:43
Medlem
Citat:
Det här handlar inte om att man ställer krav på vilka man vill bilda familj med. ALLA ställer krav på vilka de vill bilda familj med.

Det här handlar om just er män som blir så kränkta och bittra av att kvinnor har sex med andra än er att ni blir hatiska och kallar dem för äckliga horor - just för att de har sex med andra personer än er.

Ja, fast nej. Det är snarare så att ju fler en man varit med ju kinkigare blir han. Hyckleri och motsägelsefullt? Kanske. Men så ser det ut. Du får neka detta hur mycket du vill, men du kommer inte ifrån det och det är extremt osympatiskt och elakt mot kvinnor som tror på dig och därigenom sumpar sina chanser med vissa män.
2018-06-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ja du har skrivit något med samma innebörd redan. Att du säger att man är lika ansvarig för sitt beteende ändrar inte faktum att de funktioner som handlar om att hämma vissa beteenden (ansvar) fungerar betydligt sämre med alkohol i kroppen. Jag syftar till ansvar utifrån faktiska funktioner i hjärnan, du syftar till ansvar utifrån ett perspektiv som är mer relaterat till dömande och moral.

Men vart vill du komma? Vill man inte ha en kvinna som legat runt som sin partner så spelar det ingen roll om hon var nykter eller onykter när hon låg runt. Om en person gör massa saker på fyllan som den senare ångrar får denne person se till att inte bli full. Jag är själv nykterist och tycker inte att alkohol erbjuder mig något av värde.
2018-06-19, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ja, fast nej. Det är snarare så att ju fler en man varit med ju kinkigare blir han. Hyckleri och motsägelsefullt? Kanske. Men så ser det ut. Du får neka detta hur mycket du vill, men du kommer inte ifrån det och det är extremt osympatiskt och elakt mot kvinnor som tror på dig och därigenom sumpar sina chanser med vissa män.
Fast nu har ju samtliga kvinnor i tråden sagt att nej, det är inget problem för kvinnor att hitta en partner. Det ör liksom inget problem att ”vissa män” inte ”vill ha” nån som knullar en trevlig semestergrek medan de själva blivit dissade.

Det är nämligen inte kvinnornas problem att dessa män får förbli ensamma eller hitta en importtjej. Det är männen som inte hittar någon som blir hatiska och bittra och får därmed ännu svårare att hitta nån.
2018-06-19, 19:59
Medlem
Citat:
Fast nu har ju samtliga kvinnor i tråden sagt att nej, det är inget problem för kvinnor att hitta en partner. Det ör liksom inget problem att ”vissa män” inte ”vill ha” nån som knullar en trevlig semestergrek medan de själva blivit dissade.

Det är nämligen inte kvinnornas problem att dessa män får förbli ensamma eller hitta en importtjej. Det är männen som inte hittar någon som blir hatiska och bittra och får därmed ännu svårare att hitta nån.

Fast det stämmer ju inte.
2018-06-19, 20:04
Medlem
Citat:

Skulle nog säga att grekiska män är mycket mer nyktra än svenska män när det gäller att se ner på promiskuitet hos kvinnor. Var ju till och med en person på grekiska ambassaden för några år sedan som uttryckte sitt hjärtas mening om svenskor som lever omoraliskt.

Citat:

Varför fel att hitta en kvinna från utlandet? Utlandet består liksom av fler platser än Sydostasien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in