2018-06-19, 17:25
Medlem
drinkandfuckgoods avatar
Någon som vet motivet bakom?
Det är ju skillnad på att döda någon som hotar ens familj och döda någon som är skyldig en pengar.
Citera
2018-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Rimligt med Lund då där var helikoptrar som flög norr om lund i 30-45 min igår vid 21

Kan dom svängt av till Arlöv/Burlöv? Finns jävla stökigt folk där faktiskt. Galna lirare.
Citera
2018-06-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Jo!

Flyttede fra New York til Malmø: Det er meget værre her

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE10697303/flyttede-fra-new-york-til-malmoe-det-er-meget-vaerre-her/

Malmøs politi efter tredobbelt drab: Alle indblandede er bandekriminelle

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE10697522/malmoes-politi-efter-tredobbelt-drab-alle-indblandede-er-bandekriminelle/

Symbolsk masseskyderi i Malmø

http://snaphanen.dk/2018/06/19/symbolsk-masseskyderi-i-malmoe/

Ja og Sveriges justitsminister Morgan Johansson reagerer konstruktivt, handlekraftigt, statsmandsagtigt og konsekvent ved at han " känner ilska och frustration"

http://www.gp.se/nyheter/sverige/johansson-k%C3%A4nner-ilska-och-frustration-1.6649096

Så hvad skulle vi alle gøre uden disse store politiske ledere, som med ald tydelighed er fantastiske til at styre lande?
Citera
2018-06-19, 17:32
Medlem
Någon tyngre ammo måste det varit. Gissar på att mördaren/mördarna räknat med skyddsvästar. Västar är uppdelade i klasser. Sådana som skyddar mot AK47 helmantlad ammo är jobbig att bära i längden. Gissar att skytten siktar på huvudet med. Iskall skytt och duktigare än snittet i Malmö. Kan vara nån betald Afghan eller ISIS kille. Araber är generellt ofta dåliga skyttar. Vad vi bevittnat är en offentlig avrättning. Runt 300-400 ISIS veteraner finns idag i Sverige. Regeringen vill ha det så.
Citera
2018-06-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det där vet jag, tyvärr.
Vilka problem dom än har så är skjutvapen det absolut fegaste.
Att dessa har problem råder det knappast tvivel om .
Visst har de stora brister, vad detta kan bero på är frågan.
Alla verkar använda tunga droger som smågodis-ätande.
De verkar ha pumpat i sig knark var gång de ska begå något brott.
Men droganvändandet är inte orsaken till att de vill begå mord.
Det finns väl olika orsaker hos varje enskild individ, men "gängen" förstärker deras brister,
medan individen själv upplever tillhörighet, och får beröm av sina gängkompisar var gång han begått något grovt brott.
DE här gängen är som cancersvulster- de bara växer och tar över.
Citera
2018-06-19, 17:33
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kan dom svängt av till Arlöv/Burlöv? Finns jävla stökigt folk där faktiskt. Galna lirare.

Säkert!

De som blev offer för detta, har de bra kontakter i Danmark då många beskrev det fanns endel Danskregistrerade bilar?

Vilka område "styrde" de inblandade Lindängen, Hermodsdal, Nydala? och vilka tror du kan ha utfört skjutningen anhöriga till tidigare offer?

Läste npgot om 3-4 aktiva gängkonflikter i malmö, är detta en eller flera i samma? Tänker mest för det var så många som drabbades nu kanske det var gäng som samarbetade som drabbats.

Du verkar ju ändå ha rätt bra koll.
Citera
2018-06-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
De borde släppa ut Peter Mangs och ge honom en AK5 och så mycket ammunition han kan bära och med löftet om bonuspengar för varenda gängkriminell han avlivar.

Vi kommer snart ha samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet, då orsakade muslimerna inbördeskrig precis som de kommer göra här eller vart de än befinner sig i världen.
Citera
2018-06-19, 17:35
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
För att jag känner flera av journalisterna privat vissa av dom har jag nämnt i tråden, jag är inte en som ägnar mig åt konspirationsteorier men jag VET att vissa av tidningarna har som uttalat mål att inte svartmåla Malmö.
Exempel på detta kan du se under frågestunden ifrån dagens presskonferens.
Malmöpolisen får en fråga varför just Malmö drabbas så hårt utav gängrelaterade dödsskjutningar (dansk tidning) Sinteus eller vad han heter börjar prata om närheten till Tyskland och Polen - inte en fråga som rör det uppenbara nämligen att ALLA mördade har varit araber och ALLA som figurerat i förhör varit Ickeeuropeer. I år.

Alltså vi pratar om 3 mördade och 3 allvarligt skadade. Låt säga att dom tömt en salva till, då hade vi haft fler döda än under terrorattacken i Stockholm som media haft som "head stuff" i ett jävla år.

Jag har insyn och lovar dig att mediahusen inför valet internt kommunicerat att man ska tänka på "bilden av Sverige" och inte använda ord som exempelvis No-Go zooner.

Jag kan tänka mig att vissa lokalmedia kan välja att ta såna hänsyn av olika skäl, men jag kan inte se att man mörkar generellt, utan har en ganska konsekvent policy angående t ex nationalitet. Sen använder man av förklarliga skäl inte uttryck som No Go-zoner, det gör inte jag heller eftersom jag utan problem tar mig runt i Örebros Vivalla då och då och även tagit mig till Rosengård utan att varken skita på mig eller råka illa ut.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror att han körde fram och stannade. Skytten sprejade under ca 3 sekunder, ev med avbrott mellan skurar.

Tänker att om bilen bara körde i 10 km/h så blir det ändå 2,8 m på en sekund. Om de just kom ut genom dörren var de nog inte utspridda på mer än 3 m. På mindre än 5 m avstånd och med stöd av fönsterkarmen är det nästan skumt att en bara blev lindrigt skadad.

Var de däremot utspridda på ett större avstånd så kan det löna sig att köra sakta och då ökar svårighetsgraden väsentligt. AM kan ha klarat sig pga att ammunitionen tog slut.

Detta låter helt sjukt, som taget ur en gangsterfilm. En bil som långsamt rullar förbi en lokal och sprejar med maskingevär, 3 döda och en allvarligt skadad. Och det händer mitt på en gata i Malmö, Sveriges 3:e största stad.

Det uppmärksammas iallafall på första sidan på BBC:
https://www.bbc.com/news/world-europe-44531447

"Malmo has gained a reputation for violent crime."
Citera
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.
Jag har sett flera teorier om att de avlossade skotten inifrån bilen.
Den enda erfarenhet jag har av skjutvapen är hagelgevär, och det pep i öronen halva kvällen trots att jag sköt utomhus.
Att sitta i en trång bilkupé och bränna av massa skott borde väl knäcka trumhinnorna? Hade de kåpor allihopa?
Annars vore väl en idé att kolla upp avdelningarna för hörseltrauma den närmaste tiden?

Det verkar ju finnas en del vapenkunniga killar här i tråden som kanske kan svara på det?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-06-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.
Jag har sett flera teorier om att de avlossade skotten inifrån bilen.
Den enda erfarenhet jag har av skjutvapen är hagelgevär, och det pep i öronen halva kvällen trots att jag sköt utomhus.
Att sitta i en trång bilkupé och bränna av massa skott borde väl knäcka trumhinnorna? Hade de kåpor allihopa?
Annars vore väl en idé att kolla upp avdelningarna för hörseltrauma den närmaste tiden?

Det verkar ju finnas en del vapenkunniga killar här i tråden som kanske kan svara på det?

MVH/Gnomegirl.

Finns ju hörselskydd som man trycker in i öronen. Bättre än inget men de är nog lomhörda nu.
Citera
2018-06-19, 17:38
Medlem
tobbejonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tre döda, nedmejade med maskingevär mitt i Malmö.

Och varken Expressen eller Aftonbladet har händelsen ens högt upp på sina sidor längre. Rätt sjukt.
Men Sverige har ju aldrig varit tryggare / ingenting hände i "Sweden last night" / Det är bara ta en pizza och kolla lite på NetFlix så blir allt bra igen.

Nu är det väl stor risk att ett regelrätt gängkrig triggas igång, om dessa gäng har tillgång till maskingevär så kan det bli riktigt blodigt detta.

Din jävla fjolla, gå häng dig med ”Sverige har aldrig varit säkrare” snacket. Samma mening har upprepats minst 30 gånger i denna tråd. Vad fan är ert problem med irrelevant skitsnack om lokalpolitik? Pissluffare.

Gällande flyktvägen så är motorvägen förbi McDonalds midhem någorlunda kameraövervakad. Att däremot svänga vänster vid korsningen efter big bowl och fortsätta ett par hundra meter i riktning mot oljehamnen för att köra ner på motorvägen där fritt fram. Mycket snabb flyktväg mer eller mindre oövervakad. Gärningsmännen har hunnit ta sig till Lomma/Arlöv innan första polispatrullerna varit på plats.
Senast redigerad av tobbejonk 2018-06-19 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in