2018-06-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Borde vara mer naturligt att fortsätt mot Entré för att antingen ta Ringvägen mot Köpenhamn alt Stockholmvägen ut ur stan och mot motorvägen. Skulle de fortsatt mot centralstationen så var de i så fall tvungna att vända tillbaka…
Nej kan tänka mig att de var helt säkra och kalla i det som skett-
de kanske parkerade sin bil och satte sig att fira på ett fik-
höll sig uppdaterade -några timmar senare var de en dessa nyfikna som samlades kring avspärrningarna.
Citera
2018-06-19, 17:16
Medlem
sektledarenIIs avatar
Tittar man på skjutningarna i de senaste åren i Stockholm och Göteborg är många kopplade till somalier. Men inte i Malmö vad jag förstår? Någon som vet varför?
Citera
2018-06-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
5 lakan för att knäppa någon? Det kan vara det jävligaste jag hört sen Löfven talade sist (BILLIGT!) och man undrar ju hur lång tid det tar för gossarna att inse att det är smartast att ta proffs till hjälp. Orka skjuta själv och riskera att åka dit när det som du säger finns bra med frivilliga som gör det för hälften av månadshyran...
Vet inte om någon har frågat ännu men varför befann sig alla dessa arbetslösa herrar på samma plats, och på ett internetcafé? Är inte de (caféerna) sedan länge överflödiga och bara finnes på landsbygden i Kambodja eller nedre Turkiet? Eller var det bara en samlingsplats för vidare bus den kvällen månntro?

Ps. Va i helvete gör man på ett internetcafé som man inte kan göra hemma/i mobilen?
Man kan surfa anonymt...!
Citera
2018-06-19, 17:20
Medlem
Citat:
5 lakan för att knäppa någon? Det kan vara det jävligaste jag hört sen Löfven talade sist (BILLIGT!) och man undrar ju hur lång tid det tar för gossarna att inse att det är smartast att ta proffs till hjälp. Orka skjuta själv och riskera att åka dit när det som du säger finns bra med frivilliga som gör det för hälften av månadshyran...
Vet inte om någon har frågat ännu men varför befann sig alla dessa arbetslösa herrar på samma plats, och på ett internetcafé? Är inte de (caféerna) sedan länge överflödiga och bara finnes på landsbygden i Kambodja eller nedre Turkiet? Eller var det bara en samlingsplats för vidare bus den kvällen månntro?

Ps. Va i helvete gör man på ett internetcafé som man inte kan göra hemma/i mobilen?

Editucktvåa.

IP adresser kan vara anonyma om man håller på med fuffens och blir avlyssnad.

Ska man krossa gängen måste man krossa deras kriminella affärsverksamhet. Måste bli lättare att expropriera egendom knuten till kriminell verksamhet som tex lokaler, fastigheter etc etc.
Senast redigerad av Svartheden 2018-06-19 kl. 17:24.
Citera
2018-06-19, 17:20
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ingen fjärde är allvarligt skadad.
Läget för Amir Makky och Baha Ahmaad är allvarligt men stabilt.
Den sjätte (Som kom in sist) hade fått ett skrapsår i princip.

Man får ändå säga att skytten verkar varit ganska hygglig, han kommer alltså dit. Skjuter 15 skott, 3 av snubbarna dör i princip direkt (den tredje på operationsbordet) dom tre andra fick samtliga skott i sig.

Det var mellan 10 och 15 meter ifrån GM och BO, att sikta så bra är fan inte dåligt.

Amir Mekky skrek NEJ högt som fan i samband med att skotten avfyrades.

Otroligt, det kan dock hända att gärningspersonerna antingen är ifrån Irak och därmed som hämnd för bröderna Mekawi alternativt hämnd för mordet på någon av juggarna/albanerna (Nermin K eller Qaransaj eller vad han hette) om fallet är så att förövarna kommer ifrån utlandet så tror jag inte några hämndaktioner är att vänta. Vi får se.

Det ska finnas ett fjärde offer, vet inte om han är död men anhörig till de bägge bröderna kom in till intensiven med hjärtstillestånd när han fick höra.
Citera
2018-06-19, 17:21
Medlem
konstits avatar
Citat:

Surfar anonymt ? Köper/säljer/avtalar... Ett Internetcafé jämställs väl med ISP och skall föra logg på vem som nyttjar utrustningen, men om man faktiskt gör detta är tveksamt.

Kort sagt finns inga reella skäl att driva internetcafé i sverige, eller i någon annan del av Europa, med mindre man vill syssla med olovligheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Det ska finnas ett fjärde offer, vet inte om han är död men anhörig till de bägge bröderna kom in till intensiven med hjärtstillestånd när han fick höra.

Han lever.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tre döda, nedmejade med maskingevär mitt i Malmö.

Och varken Expressen eller Aftonbladet har händelsen ens högt upp på sina sidor längre. Rätt sjukt.
Men Sverige har ju aldrig varit tryggare / ingenting hände i "Sweden last night" / Det är bara ta en pizza och kolla lite på NetFlix så blir allt bra igen.

Nu är det väl stor risk att ett regelrätt gängkrig triggas igång, om dessa gäng har tillgång till maskingevär så kan det bli riktigt blodigt detta.
Citera
2018-06-19, 17:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Såg ditt inlägg nu och det var precis det här jag också menade. Om du kör med riktning mot entré har du ju 1-3 meter till entrén där BO har blivit skjutna. Vad gäller flyktvägen har jag inte "kriminell kompetens" nog att våga mig på en gissning vad som vore den bästa flyktvägen men att svänga vänster in mot centralen känns ju genomidiotiskt eftersom det är innebär du ger dig in i smeten igen med förhållandevis hårt trafikerade vägar och begränsade möjligheter till flykt.

Då är din teori om Arlöv/Lund/Landskrona/Entrés garage/Ringleden betydligt mer rimliga. Och att det dessutom gör dådet enklare och effektivare att genomföra stärker bara teorin om att bilen rimligtvis körde i den riktningen. Finns väldigt många och goda alternativ för flykt i den riktningen helt enkelt.

Så, återigen; var kommer informationen att skjutningen ska ha begåtts på 10-15m avstånd?

Rimligt med Lund då där var helikoptrar som flög norr om lund i 30-45 min igår vid 21
Citera
2018-06-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Vad är det som säger att det var på 10-15 meters håll? Är det bekräftat eller en teori baserad på hylsorna och den typen av bevisningen?

För om du kör längs med Galaxy Internetcafé så är det ju bara trottoaren (dvs cirka 2-3m) som skiljer bilen på körfältet från entrén till internetcafé. Detta gör ju att teorin om att GM satt kvar i bilen med vevade rutor och bara sprejade inte är helt otänkbart. Eller? Att spreja folk på 5-6 pers (dvs förhållandevis god träffyta, på 3 meters avstånd) bör ju inte vara särskilt utmanande och då bör man väl även göra rejält med skada, vilket var precis vad som hände.

Eller tänker jag fel i något steg här?

Tror att han körde fram och stannade. Skytten sprejade under ca 3 sekunder, ev med avbrott mellan skurar.

Tänker att om bilen bara körde i 10 km/h så blir det ändå 2,8 m på en sekund. Om de just kom ut genom dörren var de nog inte utspridda på mer än 3 m. På mindre än 5 m avstånd och med stöd av fönsterkarmen är det nästan skumt att en bara blev lindrigt skadad.

Var de däremot utspridda på en längre sträcka så kan det löna sig att köra sakta och då ökar svårighetsgraden väsentligt. AM kan ha klarat sig pga att ammunitionen tog slut.
Senast redigerad av Refraktor 2018-06-19 kl. 17:35.
Citera
2018-06-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej har mördarna bara litet tänkande förmåga - (innanför pannbenet)
- så borde de absolut ha kört Från Rättscentrum. Tvärtom -till vad du trott.

Tänker att någon i denna bil har förmåga till logiskt tänkande- streetsmart.
Ingen hann uppfatta vad som hände, för skytten sköt på en meters håll-
bilen körde i filen precis framför den lilla trappan.
Eventuella vittnen kunde inte se eller uppfatta vad som orsakade att personerna bara föll ihop.

Mördarna lämnade snabbt platsen, i en riktning där de snabbt skulle- ut från Drottninggatan.
Har alltid tyckt att det varit byfåne nivå på dessa skjutare- men den gång hade de en riktigt smart bilförare med.
Inga mopeder eller mc- inblandande. Men jag tror och hoppas att någon är beredd att sjunga ut-.

Låter i och för sig troligare än min tanke om att köra mot Rättscentrum, men om dom nu beslutade sig för att köra åt andra hållet då måste dom väl hamnat där vid Midhem eller vad det heter.
Alltså vid McDonalds. Sen tog dom med allra största sannolikhet E6:an. Aldrig att dom svängde höger mot Nobelvägen.
Citera
2018-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Helt enig, hade ju till och med kunnat vara så kalla att de bara kört ner bilen i garaget på Entré och antingen bytt bil eller bara promenerat ut.

Kameror i garaget där plus mitt emot ligger Gymgrossisten där yrkeskriminella är stamkunder. Så tror inte det.

Gasade ut på E22 och körde nog inte för fort för inte märkas. Gissar flyktbil plus AKn redan byt flera händer eller brännts upp/dumpats. Polisens chans var gripa mördarna i flyktbilen med en rykande AK, gjordes inte och tro ej någon döms för detta. Osanolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in