2018-06-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
4döda
Vem är den fjärde BO?
Citera
2018-06-19, 12:36
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns tydligen fler kriminologer än Bagdad Bob-Sarnecki.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kriminologen-mikael-rying-om-malmoskjutningarna-ett-av-de-varsta-skottdaden-i-sverige

Undrar vad som hände för 30 år sedan som var värre?

Kanske menar man Flink ?
Citera
2018-06-19, 12:38
Medlem
Skönt att dom rensa ut sig själva, lite ovanligt att man skjuter ned 6 st, iskallt säger jag bara.

Jag önskar att nån gång en vanlig svensk som är trött på skiten och börja rensa lite bland kriminella.
Kommer dock aldrig hända, inte ens NMR gör det och dom har tydligen tillgång till vapen.
Citera
Medlem
Någon måste sålt ut dem där på fiket verkar planerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Ingen som vet vem som låg bakom Ashkan mordet på Mobilia? Kan detta på något sätt förknippas till någon av grupperingarna bakom det mordet?

Någon som vet? Alla vet väl hahaha det var nikola som satt häktas men sen släpptes fri. Visa känt att m falangen och deras anhängare får fripass och hjälp vid sina aktioner av diverse myndigheter.
Citera
2018-06-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Serberna och övriga från balkan är inte stora problemet i Malmö, de är mestadels sofistikerad folk. Problemet är folk med mellanöstern bakgrund som utför kriminella handlingar står för mestadels av våldet i Malmö. Det fick vi se exempel på igår kväll.
Jag de håller jag med om. men jag försöker bara poängtera att de är så lätt att komma undan därför var det ett lätt byte plus straffen är inte speciellt jobbiga i Sverige om du jämför med många andra delar av världen.. ja bor i Malmö själv och bott i både rosengård, krokan och soffe så ja vet kompis tro mig.
Citera
2018-06-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Detta har aldrig hänt att någon oskyldig dör så vanliga Svensson kan sluta vara paranoida. Varje gång något sånt här sker så blåser ni upp det som det sjukaste som hänt i Sverige och att Malmö är absolut värsta staden i Sverige. Tycker jag inte efter statestiken senaste åren då Götet och Sthlm är klart värre än lilla Malmö med sina 350k invånare

Om 4 (3bekräftat än så länge)dog igår så motsvarar det i princip mord/capita för Sverige på ett år. Sveriges snitt på en kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Någon måste sålt ut dem där på fiket verkar planerat.

Håller med. Alternativet att detta är ett ställe de brukade hänga på? Men vad är oddsen att alla 6 ska stå där...

Vems tråd har mekky kommenterat förresten?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skönt att dom rensa ut sig själva, lite ovanligt att man skjuter ned 6 st, iskallt säger jag bara.

Jag önskar att nån gång en vanlig svensk som är trött på skiten och börja rensa lite bland kriminella.
Kommer dock aldrig hända, inte ens NMR gör det och dom har tydligen tillgång till vapen.

Fast om NMR eller någon annan svensk skulle gjort det så skulle Löfven satt in militären och rasism skulle blivit förbjudet.
Citera
2018-06-19, 12:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Av bilderna på hylsorna på Sydsvenskan att döma rör det sig inte om ett 9mm-vapen, antagligen en Scorpion som det dräller av, alternativt en AKM.

Jag tycker snarare att det ser ut som kaliber 50” (12,7 mm). Riktigt grova grejer är det hur som, och dessutom långsamgående kula. Vilka ”tillgängliga” automatvapen uppfyller det kriteriet??
Citera
2018-06-19, 12:45
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

De borde släppa ut Peter Mangs och ge honom en AK5 och så mycket ammunition han kan bära och med löftet om bonuspengar för varenda gängkriminell han avlivar.
Citera
2018-06-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Håller med. Alternativet att detta är ett ställe de brukade hänga på? Men vad är oddsen att alla 6 ska stå där...

Vems tråd har mekky kommenterat förresten?
Za#arias #=k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in