Citat:
Ursprungligen postat av
Rudel-Stuka-Ace
Det mest logiska är att de gasade ut på E22 mot Lund. Körde de i cirka 120 var de i Arlöv på 5 minuter. Kan bytat bil där. Eller kört vidare mot Landskrona. Polisens vägspärrar var nog bara för det skulle se bra ut. Tror inte de ville möta mördare med AK47 när de själva endast har en pistol. I princip självmord.
Såg ditt inlägg nu och det var precis det här jag också menade. Om du kör med riktning mot entré har du ju 1-3 meter till entrén där BO har blivit skjutna. Vad gäller flyktvägen har jag inte "kriminell kompetens" nog att våga mig på en gissning vad som vore den bästa flyktvägen men att svänga vänster in mot centralen känns ju genomidiotiskt eftersom det är innebär du ger dig in i smeten igen med förhållandevis hårt trafikerade vägar och begränsade möjligheter till flykt.
Då är din teori om Arlöv/Lund/Landskrona/Entrés garage/Ringleden betydligt mer rimliga. Och att det dessutom gör dådet enklare och effektivare att genomföra stärker bara teorin om att bilen rimligtvis körde i den riktningen. Finns väldigt många och goda alternativ för flykt i den riktningen helt enkelt.
Så, återigen; var kommer informationen att skjutningen ska ha begåtts på 10-15m avstånd?