2018-06-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Trög? då jag svarade på ett inlägg som hävdade att Drottninggatan ledde till Centralstationen.

Det stämmer att om man tar till höger och kör 3 km så når man Centralstationen.

Passar på att fråga dig om Drottninggatan leder till centralan?

Noup, inte till centralen.
Citera
2018-06-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag har inte nämnt ett enda namn som potentiell gärningsman dom namnen jag har skrivit ut är individer med 10 domar + och dom förtjänar att man skriver ut deras namn så att folk kan vara på sin vakt om dom exempelvis bor nära dessa individer.

Helt rätt.
Jag tänkte mest överlag där oskyldiga ibland pekats ut bara för att någon ville visa vilka man kände i tex plugget eller i området där man bor/bodde.
Samtidigt är det naturligtvis viktigt att dom som bor eller vistas i området kommer till tals så att polisen lättare kan lägga pusslet.

Det kan ju trots allt finnas nån ny i flocken,som nu sitter darrande med snutnoja och med ångest frågar sig vad fan han ställt till med .
Sådana springpojkar brukar det finnas gott om. Förr eller senare brukar dom läcka
Citera
2018-06-19, 16:57
Medlem
kato85s avatar
Det märks att våldet har normaliserats i Sverige.

På DN.SE kan man läsa följande: "Värsta riktade attacken i Sverige på flera år - Mycket ovanligt med mer än två dödsoffer av skjutning"

Sen när blev det normalt att två personer blev mördade på samma gång, sen när blev det normalt att mord skedde regelbundet på öppen gata överhuvudtaget?

Börjar likna USA mer och mer där folk får ramaskri om fler än 5 blir mördade i ett svep, men sker mördandet med 5 om gången så är det helt okej, innanför samhällets moraliska acceptans-ramar
Citera
2018-06-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie
Kolla längre bak i tråden, detta är hämnd.

Amir kommer suga på kuken och fly, hans tony montana visions börjar ta slut.

Amir har en mycket äcklig död som väntar honom, han var måltavlan här men ändå så blev han bara lindrigt skadad, det är bara en tidsfråga tills han blir avrättad på värsta sätt.

Men frågan återstår, vem har såna kulor och kapital att peppra de tyngsta i Malmö??

Och vet ni om Gm sköt från en bil eller kom han ut ur bilen?
Citera
2018-06-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Tror att den kört mot Entré under själva skjutningen. Hade de kört mot Rättscentrum så hade de varit tvungna att skjuta över hela vägen som är dubbelfilig. Tror det hade varit lite för krävande och långt om de sköt genom rutorna. Men ingen verkar ju ha sett någon flyktbil.
Det smartaste borde väl vara att byta bil strax efter och om möjligt köra över bron?
Citera
2018-06-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ah ok intressant. Fan vilken räddning du är till tråden!

Se Joakim Palmqvist tråd för twitter om ni vill ha källa
Men som sagt, börjar plockas in folk snart.
Citera
2018-06-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Bilen måste väl i princip kört mot rättscentrumhållet va? Så att den hade rättscentrum på högersida och sen kanske tog korsningen till vänster mot Bergsgatan alternativt höger på djäknegatan men den sistnämnda är stängd dock.
Nej har mördarna bara litet tänkande förmåga - (innanför pannbenet)
- så borde de absolut ha kört Från Rättscentrum. Tvärtom -till vad du trott.

Tänker att någon i denna bil har förmåga till logiskt tänkande- streetsmart.
Ingen hann uppfatta vad som hände, för skytten sköt på en meters håll-
bilen körde i filen precis framför den lilla trappan.
Eventuella vittnen kunde inte se eller uppfatta vad som orsakade att personerna bara föll ihop.

Mördarna lämnade snabbt platsen, i en riktning där de snabbt skulle- ut från Drottninggatan.
Har alltid tyckt att det varit byfåne nivå på dessa skjutare- men den gång hade de en riktigt smart bilförare med.
Inga mopeder eller mc- inblandande. Men jag tror och hoppas att någon är beredd att sjunga ut-.
Citera
2018-06-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Hursomhelst att få nån skjuten i Malmö kostar mellan 5000 och 10 000 kr. Ensamkommande mm. Finns gott om folk med krigserfarenhet och avsaknad av empati. Skytten måste ha varit van. Normalt så skjuter araber hej vilt åt alla håll och höftar. Nu verkar skotten ha suttit där de skulle. Detta med automateld. Ingen amatör alltså.

Stämmer det du säger ska jag börja köpa trisslotter NU!
Citera
2018-06-19, 17:02
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Två poliser står nu på Drottninggatan, och tar tacksamt emot tips. Polisen har så klart en tipstelefon också- du kan ringa och vara anonym- tipsen du ger antecknas och bearbetas.
DU kan även maila-men då blir du inte anonym.

Inte nödvändigt! Poliser läser Flashback lika mycket som jag gör.
Citera
2018-06-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faamous90
Tror du detta är något sladder som går i högstadiet som bråkar och att man ska reda ut det i en boxningsring???? Sånt finns inte i denna värld tyvärr, folk måste dödas för att visa sig starkast och farligast!

Det där vet jag, tyvärr.
Vilka problem dom än har så är skjutvapen det absolut fegaste.
Att dessa har problem i huvet råder det knappast några oklarheter om
Citera
2018-06-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är massor med kameror vid bron och alla bilar måste stanna vid bommen. Där fotas bilen. Dessutom måste resan över betalas. Oftast med kort eller BroBizz. Nu ägs ju 10 procent av alla bilar i Malmö av målvakter så det snurrar till det för polisen. Men någons konto måste ha debiterats för överfarten OM de nu åkt över bron. De kan även ha bytt plåtar eller bilar.

Personligen hade jag kört till typ Landskrona eller nåt där det är likasinnade och man kan försvinna i mängden. Eller iskallt stannat i stan. Malmö är guld att gömma sig i om du är arab eller somalier. Majoriteten av folk är därifrån i de flesta stadsdelar.

Ja att åka till en flaskhals där allt reggas känns ju mindre smart, har ens svårt att se poängen med att ta sig till Danmark efter en sån här grej, samarbetet över bron är starkt mellan poliserna, det är inte som m mexico på 1800-talet direkt.
Citera
2018-06-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Tror att den kört mot Entré under själva skjutningen. Hade de kört mot Rättscentrum så hade de varit tvungna att skjuta över hela vägen som är dubbelfilig. Tror det hade varit lite för krävande och långt om de sköt genom rutorna. Men ingen verkar ju ha sett någon flyktbil.

Det mest logiska är att de gasade ut på E22 mot Lund. Körde de i cirka 120 var de i Arlöv på 5 minuter. Kan bytat bil där. Eller kört vidare mot Landskrona. Polisens vägspärrar var nog bara för det skulle se bra ut. Tror inte de ville möta mördare med AK47 när de själva endast har en pistol. I princip självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in