2018-06-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Merparten av dom, nästan samtliga juggar vad jag kan se.
Många av dem har inget med M att göra som är på bilden. Dem bara gick i skolan med en av dem så dem va på besök hos honom.
Citera
2018-06-19, 15:23
Medlem
Big Bosss avatar
Ganska märkvärdigt att ett trippelmord knappt uppmärksammas i medierna? Jag menar, man får scrolla ner en bra bit på både Expressen och Aftonbladet för att ens hitta något om detta.
Senast redigerad av Big Boss 2018-06-19 kl. 15:28.
Citera
2018-06-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-O
Om jag förstår saken rätt var Om*r Gomorra inblandad i mordet på Nermin.
Folk såg Om*r tillsammans med Hong på sjukhuset. Hur går det ihop?
Plus vad jag vet har ingen hämnats för mordet på Nermin?

Två olika Om*r. Den som satt för mordet på N*rmin var Om*r EL från Holma.
Om*r Gomorra hade också dispyt med N*rmin och blev nog även skjuten av han.

Men Om*r Gomorra var vän med Ashk*n om jag minns de rätt. Och Ashk*n var mot M falangen. Nu står Om*r G på samma sida som dem och deras springpojkar .
Citera
2018-06-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Kenan Habul är Aftonbladets reporter i Malmö.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/257199

Han har tydligt brytning på svenska men värst är ju att han säger ingen ting. Han har inte ens lyckats skaffa kontakt inom polisen. Jag tolkar de som tecken att polisen giller inte hans tidning.

Med tanken att gängvåld är en påföljd av invandring som kommer att påverka val, han skulle prata om det och intervjua folket.

Blir annat ikväll, Lamotte ska dit och snacka med folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimfan
Många av dem har inget med M att göra som är på bilden. Dem bara gick i skolan med en av dem så dem va på besök hos honom.

Jasså, vilka många av dom har inga kopplingar till M-falangen menar du? Snacka inte skit. Jag ser MAX 1 som inte haft eller gjort buisness side by side med M-falangen. Men du får hemskt gärna skriva vem av dom som inte har någon koppling till M.
Ta det på private om du önskar. Men sluta sprid desinformation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ganska märkvärdigt att ett trippelmord knappt uppmärksammas i medierna? Jag menar, man får scrolla ner en bra bit på både Expressen och Aftonbladet för att ens hitta något om detta.

Inte alls, Malmö, skjutningar, mord, gängkrig och nysvenskar är vardagsmat och inget säljande nyhetsstoff längre.
Citera
2018-06-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Katastrof och allt missförstå mig inte men ganska modig skytt måste jag säga!

Ja för vem har såna balls att gå emot flera av Malmös tyngsta kriminella??
Albanerna?
Då 3 albaner har blivit skjutna till döds av dem som var på platsen igår.
Men känns som torped?
Citera
2018-06-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Två olika Om*r. Den som satt för mordet på N*rmin var Om*r EL från Holma.
Om*r Gomorra hade också dispyt med N*rmin och blev nog även skjuten av han.

Men Om*r Gomorra var vän med Ashk*n om jag minns de rätt. Och Ashk*n var mot M falangen. Nu står Om*r G på samma sida som dem och deras springpojkar .

Ganska bra sammanfattat.
Framförallt är Omar Gomorra när vän och springpojke åt Makkay, han springer efter honom som en dräglande hynda. Därav förvånad att inte Omar Gomorra var med igår, var 100 på att han var ett av offren.
Citera
2018-06-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja du har rätt i det, men tror de menar om det är riktat mot allmänheten såsom om alla är måltavla. Att själva skjutningen i sig är farlig är ju som du säger tydligt, men allmänheten är inte i "direkt" fara utan bara "indirekt". Men du har en poäng såklart

Spärrades inte bron?

Malmöpolisen sa för ngt år sedan att de gängkriminella var väldigt unga och dåliga på att skjuta. Jag tror man lejt en skicklig skytt denna ggr...
Citera
2018-06-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Och vad hade du synpunkter på?

Patron är hela kittet - projektil (eller kula som många säger) drivladdning och själva hylsan som håller ihop allt.

Kulan (projektilen) är det som skjuts ut.

Jag kan rätt mycket om skjutvapen och projektiler samt hur man räknar ballistik, avdrift samt hur diverse naturlagar påverkar en projektils färd genom lufthavet.

Har både hanterat, vårdat och förstås skjutit med alla de kalibrar som diskussionen avsåg så jag vet vad jag pratar om.

Så vad var det som inte är rätt?

Du slänger bara ur dig ett påstående utan att precisera och komma med något motargument. Ett klart bevis på inkompetens.

Jag tror att du ljuger.
Citera
2018-06-19, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Om jag minns rätt så blev en av bröderna utlurad i bil av en av hans vänner till Lindeborg där bilen parkerades och vännen bad Mekawi vänta i bilen. Därefter stack vännen iväg och Mekawi besköts. Om jag inte minns fel så var det samma dag som en av hans yngre broder begravdes efter att ha blivit ihjälskjuten. Han klarade sig dock då han anade oråd och hade väst på sig. Ett år senare skjuts även hans andra bror ihjäl. I FUP:en jag läste fick man en ganska bra bild över hur de säljer ut varandra till höger och vänster i den där världen. Luras iväg till platser av sina vänner för att skjutas ihjäl för småsaker eller nya allianser. Sjysta polare liksom!

Tack för ett bra svar.
Citera
2018-06-19, 15:33
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Deformeringen kring ingångshålet tyder inte på att att det är frågan om höghastighetsammunition.

https://i.imgur.com/uxE0AAW.jpg

Ser ut som ett träffat stuprör. Tunn plåt och offset från kulan.

Jag tycker det tyder på att en mindre kaliber än 12,7 använts och att offset-träffen har skapat hålets utvidgning. Detta stärks av lacken som har släppt mer på ena sidan än den andra.

Alltså är hålets diameter större än den projektils (kula) diameter som träffat plåten.

My thoughts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in