2018-06-19, 10:02
Medlem
Det handlar inte om laglöshet det handlar om arabiska parasiter, som inte har respekt för något. Om din bror hade blivit dödad av någon sån här parasit och du hade haft chansen hade du gjort exakt samma sak.

A.Mekky var måltavlan men fittan kom undan.
Citera
2018-06-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Hämndaktion för:
Akram mekawi
Maysem mekawi
Dodo mekawi

Gm: en släkting från irak bagdad nått sånt

Har redan hunnit lämna via Kastrup inte lätt få tag på den.
Citera
2018-06-19, 10:05
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Hämndaktion för:
Akram mekawi
Maysem mekawi
Dodo mekawi

Gm: en släkting från irak bagdad nått sånt

Intressant info. Dock undrar jag: läser man FUPen för mordförsöket på Maysem pekar han tydligt ut Moh*mm*d *l Hussein som den som sålt ut honom. I och för sig figurerar även *mir M*kky i den FUPen, och vad jag känner till satt han även häktad ett tag för mordet på Akram. Men, jag kan inte se någon koppling mellan mord/mordförsök på Mekawi-bröderna och de 2 bröder som blev skjutna igår, har du nån mer info kring de kopplingarna?
Citera
2018-06-19, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja jag håller delvis med. Visst det är förhållandevis hög andel skadade och döda denna gång, men att skjuta individer i ett slutet rum eller som kommer ut ur en dörr med automateld krävs ingen större vana. Känner man bara till hur vapnet kommer stegra sig och vet om rekylen så går det ju att hantera. Krävs på inget sätt en mästerskytt och "utländsk expertis" som en del tycks vilja vinkla det mot.

I Gbg på Vår Krog och Bar var det ju enbart tur som gjorde att inte fler dog och var det 12 skadade där? Vilken vana hade de fjantarna? Inte mycket.

Tyckte mig läsa igår att Polisens tales-hen hade sagt att händelser som dessa inte utgör någon fara för allmänheten... har de inte utbildats i riskerna med bristande kulfång? Något varenda liten juniorjägare eller luftgevärsskytt känner till.

Innerstad - automatvapen - inget allmänheten skall känna oro för - jo jag tackar.
Citera
2018-06-19, 10:08
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Nä så kan det rimligen vara att det inte är första gången individen avfyrar ett vapen som AK47. Jag svarade på ett inlägg om varför den geografiska härkomsten av skytten spelar in i själva dådet, med andra ord har du vinklat din replik något fel.

Att skjuta ner 6 personer inne och utanför en lokal med automateld är inte svårt nej. Självfallet med viss tidigare vana ska tilläggas. Inte svårt verkansmässigt med vapnet eller för en individ som är motiverad att komma över tröskeln att skjuta 6 istället för bara 1 menar jag.

Jag menar -för att förtydliga- inte att samtliga personer är kapabla till det utan jag menar att för en motiverad skytt är det inte svårt att prestera 6 skjutna varar några av dessa döda, inte heller är det svårt för samma motiverade skytt att just hantera vapnet OM personerna är som i detta fall instängda eller trängda i ett slutet rum.
Och det är inte helt omöjligt att en otränad skytt mejar ned flera personer då avsikten är att skjuta en person med automateld.
Citera
2018-06-19, 10:09
Medlem
FakeRecordss avatar
Är det lätt att fly i en bil från platsen? Vet man var den tog vägen?
Citera
2018-06-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Är det någon som vet om blattegängen som skjuter, medvetet försöker att undvika att träffa vanliga människor, i syfte att polisen inte ska bry sig alltför mycket om de som mördas och då inte ödsla tid på att hitta mördarna? Skulle vanliga, oskyldiga människor regelbundet stryka med vid skjutningar och blattekonfrontationer skulle ju det allmänna trycket öka avsevärt och risken för att åka dit skulle vara större.

Vad tror ni?

Ja det tror jag, men samtidigt så finns det väl ingen anledning ge sig på oskyldiga. Nån slags moral har även kriminella. Träffar man "fel" person kan det dessutom bli tal om att man skaffar sig fler fiender.

Hade jag själv velat skjuta någon (och det har hänt) så hade jag sett till att bara försöka träffa den personen. Varför skulle jag vilja skjuta ner andra i närheten? Det är ändå människor vi talar om. Man kan ju inte inleda en privat slakt.

Citat:
Det är klart att polisen inte kan göra något. Det är över på en minut kanske och de kommer ju ändå aldrig springa rakt på en person med en AK i handen.

Att skjuta med automatvapen går mycket fortare än så. 10 skott i sekunder är inte ovanligt, vilket tömmer magasinet på mindre än fem sekunder.
Om det nu är ett automatvapen. Semi-automatvapen är vanligare och förväxlas ofta med automatiska vapen.
Citera
2018-06-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Rullar danskreggade bilar i Malmö varje dag, inget nytt och absolut inget ovanligt. Vi har ju en bro här vet du...

Jag vet mycket väl att ni har en bro där och att det då rullar danskregistrerade bilar där dagligen så du behöver inte dumförklara mig. Någon i tråden skrev igår kväll specifikt att det va massa danska bilar där, så det kanske va av nån speciell anledning. Varför annars nämna det liksom.
Citera
2018-06-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Tyckte mig läsa igår att Polisens tales-hen hade sagt att händelser som dessa inte utgör någon fara för allmänheten... har de inte utbildats i riskerna med bristande kulfång? Något varenda liten juniorjägare eller luftgevärsskytt känner till.

Innerstad - automatvapen - inget allmänheten skall känna oro för - jo jag tackar.

Ja du har rätt i det, men tror de menar om det är riktat mot allmänheten såsom om alla är måltavla. Att själva skjutningen i sig är farlig är ju som du säger tydligt, men allmänheten är inte i "direkt" fara utan bara "indirekt". Men du har en poäng såklart
Citera
2018-06-19, 10:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords
Är det lätt att fly i en bil från platsen? Vet man var den tog vägen?
Ja, eftersom att det knappt finns poliser kvar är det lätt att fly från alla platser i Sverige. Den här platsen är central och på dagarna kraftigt trafikerad, tror det är 40-väg. Du är ju ute ur Malmö snabbt därifrån.
Citera
2018-06-19, 10:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
expressen toppar med en nyhet om en sverigedemokrat som skrivit anonyma kommentarer om att araber borde utvisas.. suck.

De är ju helt jävla sjuka i huvudet. Naturligtvis är "SD-scoopet" en del av en uttänkt strategi. Varje gång det sker ett massmord eller en terrorattack som kan gynna SD så gräver man fram nån fjantig SD-nyhet i syfte att begränsa skadan. Sorry det funkar inte längre Thomas Mattsson! Folk blir bara ännu mer förbannade!
Citera
2018-06-19, 10:14
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Det ryktades om att flera danskregistrerade bilat rullade in i Malmö igår kväll. Vad handlade det om?

Jag tror inte det menades att det skulle vara folk från Danmark som "rullade in" i Malmö på grund av denna skottlossning. Nog mer att det förekommer en hel del danskreggade bilar i Malmö och tydligen en del av dem i kriminella kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in