Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Är det någon som vet om blattegängen som skjuter, medvetet försöker att undvika att träffa vanliga människor, i syfte att polisen inte ska bry sig alltför mycket om de som mördas och då inte ödsla tid på att hitta mördarna? Skulle vanliga, oskyldiga människor regelbundet stryka med vid skjutningar och blattekonfrontationer skulle ju det allmänna trycket öka avsevärt och risken för att åka dit skulle vara större.
Vad tror ni?
Ja det tror jag, men samtidigt så finns det väl ingen anledning ge sig på oskyldiga. Nån slags moral har även kriminella. Träffar man "fel" person kan det dessutom bli tal om att man skaffar sig fler fiender.
Hade jag själv velat skjuta någon (och det har hänt) så hade jag sett till att bara försöka träffa den personen. Varför skulle jag vilja skjuta ner andra i närheten? Det är ändå människor vi talar om. Man kan ju inte inleda en privat slakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Det är klart att polisen inte kan göra något. Det är över på en minut kanske och de kommer ju ändå aldrig springa rakt på en person med en AK i handen.
Att skjuta med automatvapen går mycket fortare än så. 10 skott i sekunder är inte ovanligt, vilket tömmer magasinet på mindre än fem sekunder.
Om det nu är ett automatvapen. Semi-automatvapen är vanligare och förväxlas ofta med automatiska vapen.