Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Inse vilken hopplös nolla du är som i samma jävla inlägg gnäller över ohederlig debatteknik efter att inte sysslat med annat än hysteriskt halmgubbeknytande i dina utläggningar.
Men det är ju Sverige åt svenskarna-politik du vill att de ska driva, för helvete. JAG kan inte rå för att den formuleringen luktar 90-tal, måste jag använda omsvep på grund av dina semantiska multiallergier? Du ser helst att alla utom etniska svenskar ska återvandra, korrekt? Och därigenom återbörda Sverige till svenskarna, korrekt? Hur beskriver jag då det i termer som du godkänner? Cirkulär migration?
Citat:
DU begriper inte hur enkelt och okontroversiellt svensk etnicitet är, utan kopplar det till nazism. DU kan fortfarande inte skilja på en vinnande populism och nationalism som sveper över hela västvärlden och den tröttsamma vrångbild som du lapade i dig på 90-talet. Det definierar DIG.
Nej, jag tycker inte svensk etnicitet är kontroversiellt. Däremot att det blir problematiskt att göra politik av det om man har väljarmaximering som ambition. Du vet, nå ut till alla som ännu är lite rädda för SD på grund av den tröttsamma vrångbilden. Tror du att massorna av 7K-väljare ute i landet som SD ska vinna över har andra referensramar än den de lapade i sig på 90-talet?
Citat:
JAG har konsekvent föregripit denna utveckling och med ytterst vårdad retorik förklarat hur ett parti som SD kan och måste bli rumsrena på egna villkor, hur svensk konsensuskultur och ett rabiat etablissemang är en fördel för ett parti som har ambitionen och den historiska möjligheten att bli statsbärande.
Precis, ytterst vårdad retorik. I en fokusgrupp som är Flashback, inte Familjeliv. Där den ändå väcker frågor, och då lackar du ur när nån trampar på den semantiska grusgång du krattat så omsorgsfullt. Så hur tror du den skulle fungera ute i en betydligt mer skeptisk värld som hittar baktankar i allt oavsett hur vårdat man framställer det? Om du blir frustrerad över mina missförstånd så är det nog inget mot de sextiotusen frågor du skulle få av ett journalistuppbåd som sen ska kommunicera ut vad de tror att de hörde till en lika förvirrad publik. Du vill liksom inte veta av att vi är i Sverige, med allt vad det innebär. Landet där Björn Söder naziststämplas för att han belyser en paradox rörande etnicitet vs nationstillhörighet. Du blir tokig när du inte får kontrollera språket, men där ute
kommer du inte att ha kontroll över språket, och alla dina vårdade begrepp kommer att uppfattas ungefär som att du säger ”den slutgiltiga lösningen” fast menar ”Gas!”
Ett tips är att det första de kommer att fråga är: Jaha, svenskar är ett folk som andra folk. Så vad vill du med det? Hur vill du gå vidare? Ska du stå där då som underpants gnomes i South Park och säga ”Steg 1: Svenskar är ett eget folk, steg 2: -, steg 3: Vinst!”?
Citat:
Fortsätt du och skrikgråt "Leave Sjöström alone!" och varva det med försvar av varenda sväng SD-ledningen gjort och gör. Var ohederlig i din egen argumentation och vädja om att andra ska hålla sig till reglerna och vara seriösa. Det är redan diskonterat.
Ser du nåt fel eller märkligt i att SD-sympatisörer försvarar SD-ledningen? Är det anti-SD på nåt sätt?