2018-06-19, 14:06
Medlem
Ett par inlägg angående UW:s arbete i ett annat län vid tidpunkten för
L:s försvinnande.

Som svar till postaren CarlJanne75:s inlägg #10585.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Stod det inte i tråden att UW befann sig i ett annat län vid försvinnandet? Eller har jag helt blandat ihop korten?

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Kolla Örebro län på kartan. Han behöver bara varit några få mil bort på jobb t ex. Arboga, Kristinehamn eller i en annan närliggande stad.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-19 kl. 14:09.
Citera
2018-06-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra förfalskade bilder isf.... och många!

OK. Fanns det en länk till loggen?
Citera
2018-06-19, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mitt minne sviker mig. Har polisen bekräftat att de haft förhör med ”skrikvittnet”+sambo?

Funderar på om det enda vi har hört är att skrikvittnet själv har skrivit om de förhör som de har haft.
Men tycker att man kan misstänka att polisen har haft det genom denna fras, tagen från den låsta NA-artikeln om larmet om skriket som polisen inte åkte ut på. Det står ju inte uttryckligen att de har förhört vittnet, men det vore väl konstigt om de inte hade gjort det med tanke på att de tyckte att det var intressant redan tidigt?

"Förra veckan kom det uppgifter om att en person ringt in till SOS och larmat om ett högt kvinnoskrik natten då Lena Wesström försvann.
Vi förstod ganska omgående att det kunde vara av intresse för utredningen. Det har sagts i media att skriket även hördes under samtalet. Det stämmer inte av det jag fått reda på. Det har skett någon form av missuppfattning.
""

https://www.flashback.org/sp64379036
Citera
2018-06-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ett par inlägg angående UW:s arbete i ett annat län vid tidpunkten för
L:s försvinnande.

Som svar till postaren CarlJanne75:s inlägg #10585.

Jo, men det ser inte ut som om någon har riktig koll.

Det ryktades i tråden om att äldsta sonen skulle sova hos LW den natten.
Skulle va intressant att veta mer om det.
Citera
2018-06-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar på om det enda vi har hört är att skrikvittnet själv har skrivit om de förhör som de har haft.
Men tycker att man kan misstänka att polisen har haft det genom denna fras, tagen från den låsta NA-artikeln om larmet om skriket som polisen inte åkte ut på. Det står ju inte uttryckligen att de har förhört vittnet, men det vore väl konstigt om de inte hade gjort det med tanke på att de tyckte att det var intressant redan tidigt?

"Förra veckan kom det uppgifter om att en person ringt in till SOS och larmat om ett högt kvinnoskrik natten då Lena Wesström försvann.
Vi förstod ganska omgående att det kunde vara av intresse för utredningen. Det har sagts i media att skriket även hördes under samtalet. Det stämmer inte av det jag fått reda på. Det har skett någon form av missuppfattning.
""

Jag litar på skrikvittnet.
Jag skrev det här till han, sedan har han inte synts till.
Jag tyckte det va humant å nämna det.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag vet inte om du har tänkt på att du sannolikt blir offentlig person om
det här fallet går till åtal, troligtvis så hamnar du i FUP.
Citera
2018-06-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, men det ser inte ut som om någon har riktig koll.

Det ryktades i tråden om att äldsta sonen skulle sova hos LW den natten.
Skulle va intressant att veta mer om det.

Här ett långt inlägg, du har säkert läst det. Skrevs redan den 26/5, intressant
att läsa tidiga inlägg igen. Postaren agoggoge skriver om "nya frun", "styvmamman"
men vad jag förstår så är hon inte skriven hos UW, ev att de är särbos?

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. Och det här med hobbyn geocaching är väl ett nytt och trevligt sätt att umgås på ett kreativt vis med sina tonåringar? Alla ungar är inte lagda för att spela fotboll och ishocky utan mer åt scouting och samla olika saker. Som förälder får man lära sig mycket av sin barn och barnbarn. (Jag fick ett roligt inlägg från en lite äldre dator- och internetvan kvinna, som inte visste vad hon skulle svara sin högt skolade och uppsatte make som på SMS frågade om han kunde swischa ett fotografi till henne. Hans yngre kollegor hade nog drivit lite med "gubben").

Det har sannolikt fungerat så bra som det kan, men minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned. Det är då detaljer som ligger utanför polisutredningen och snarare hör hemma i medicinska journalhandlingar och då är det verkligen tvärtyst. Och ska så vara.

Däremot så bör rättsläkarens protokoll och intyg var klart för den rättsmedicinska undersökningen av LW, så att allmänheten (och media) får klart för sig om LW förolyckats eller mördats.

Jag tror att de flesta människor är beredda att lägga många spekulationer åt sidan om de får svar på just den frågan. För mig kan det sen räcka med att polisen eller åklagare förklarar om en anhörig är förd till rättspsykiatrisk undersökning.

Bardotrutanett: Ja, det är lättare att bli tårögd inför sådan här komplicerade fall jämfört med när skurkar skjuter ihjäl varandra för en femma. Men är det som jag "spekulerat" så tror jag bästa sättet att sansa spekulationerna att polisen snarast går ut med information som hugger huvudena av dessa hydror.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-19 kl. 14:43.
Citera
2018-06-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här ett långt inlägg, du har säkert läst det. Skrevs redan den 26/5, intressant
att läsa tidiga inlägg igen. Postaren agoggoge skriver om "nya frun", "styvmamman"
men vad jag förstår så är hon inte skriven hos UW, ev att de är särbos?

Så UW hade en ny fru efter LW och MH? Har vi fått detta konstaterat? Aggoggoge skriver att sonen bott i hennes hem, betyder det att hon bor i närheten? Tänker på skolor tex. Är det fler i området involverade i det som faktiskt börjar likna ett Knutby?
Citera
2018-06-19, 14:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

""

Tack! Någon har helt klart ringt och larmat om skrik. Polisen uppfattade det (ganska snart) som intressant men inte tillräckligt intressant för att de skulle ge sig ut på en rask eller mer omfattande tur den natten då de först nåddes av ”skriklarmet”. Varför och åter varför gav de sig inte ut efter att vittnet ringt? Hur lät det där samtalet egentligen, kan man fråga sig?
Citera
2018-06-19, 14:57
Medlem
Draifoss avatar
Det ser ut att ligga en ölburk där gunnebostängslet möter bullerplanket:
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Ser ju jävligt märkligt ut. Kan de ha missat att skicka den till NFC?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-19 kl. 15:01.
Citera
2018-06-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Och cachningen bara fortsätter som inget hänt. Den här gången från helgen och ett citat från en för mig i sammanhanget ny användare, freak*likemee. *=y

"Efter ett avslutat jobbpass så var det dags att få leta lite cacher och det blev bestämt att åka till Ängsö tillsammans med Joikarinen, HerrTD och Systerhax 😃"

Herr Tummetott Davidsson eller felstavning?

Jag tycker inte att det är konstigt att SD och HD fortsätter som om ingenting har hänt. För hur de än agerar så är de dömda. Då tycker jag det är extremt mycket konstigare att nära vänner, kyrkfolk och familj samt släktingar fortsätter som om LW aldrig funnits. Det uppdateras om vackert väder, byts profilbilder och flashas om senaste aktiviteten i deras liv. Det tycker jag är bra mycket konstigare.
Citera
2018-06-19, 15:01
Medlem
Zisselas avatar
Och nu byts spaningsledningen ut rapporterar na.se

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/mordutredare-far-sparken-fran-fallet-med-lena-wesstrom-hela-spaningsledningen-har-bytts-ut
Citera
2018-06-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Och nu byts spaningsledningen ut rapporterar na.se

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/mordutredare-far-sparken-fran-fallet-med-lena-wesstrom-hela-spaningsledningen-har-bytts-ut

Ooops?!
Vem kan sparka en spaningsledning? Vilka var skälen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in