Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
De segregerar barnen från föräldrar, släktingar och vänner för att skydda dem. Det är dock inte alltid etiskt men detta är även så polisen gör för att skydda barn. Detta är som sagt en svår fråga. Överlag tycker jag inte att barn som kommer med sina föräldrar skall separeras från föräldern. Det är som sagt svårt att hantera detta. Vad jag förstår så är barnen inte separerade längre än 74 timmar från föräldrarna. Där det framkommer att barnet tillhör en specifik vuxen (släkting, förälder) osv. så ser den amerikanska regeringen till att de sammanförs. Det är förjävligt att utvisa människor som söker ett bättre liv men så fungerar en reglerad invandringspolitik. Jag skulle dock plausible kunna tänka mig fri invandring under vissa villkor.
Absolut måste barn skyddas på många sätt och det är inte alltid det upplevs som behagligt av barn i en sådan situation eftersom de inte förstår hela bilden. Ibland kan det vara bättre att vara så liten att man inte alls förstår farorna i en situation och ibland tvärtom. Det har dock förekommit barn som varit utan sina föräldrar i flera veckor och det är det som är barnmisshandeln. Det finns ingen anledning att ha barn i stora grupper utan vuxna som kan ta i dem och hjälpa dem med toalettbestyr, kramar och annat.
Att man inte vill ha in illegala flyktingar eller vad man ska kalla dem i landet och om man misstänker att barnen de har med sig är en slags prop för att komma igenom lättare och det kan vara så att det inte är någons riktiga familjemedlem så är det naturligtvis en hjälp för ett barn att slippa det. Men de barnen ska ju tas om hand om och de ska få så mycket av sina behov uppfyllda efter deras behov. Medicin och annat.
Att samla ihop barn hur som helst i inhägnader utan vård och omsorg av vuxna är misshandel av barn. Det borde aldrig ha blivit så här. Trump ville detta av någon sjuk anledning. Flytta fokus och Nielsen får väl bära hundhuvudet. Hon har ju redan gjort bort sig med tanke på det hon sa om McCain. För det var väl hon?