2018-06-16, 20:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jo, jag vet..

Hursom vore det skönt att en gång för alla få klarhet i BW påstådda alibi. Stämmer det så kan vi släppa det spåret.

Hur får vi klarhet i BW:s påstådda alibi? Han har väl redan ett alibi? Visst, alibit kan fara med osanning, men hur vet vi det? Tråden tyngs redan ner med en massa olika påståenden, sanna eller icke sanna.
Citera
2018-06-18, 09:05
Medlem
Citat:
Koppling till BW. En person som florerat långt ut i periferin. Inte speciellt het. Visar det sig att BW alibi är påhitt kommer han dock i en annan dager. Källa påstår sig tämligen säker på att JE var med på förfesten i Töreboda. Om han även var med på Stadt är oklart.

Dra inga förhastade växlar kring honom just nu.

-Finns det verkligen ingen som kan bekräfta eller dementera BW alibi?

Gällande BW så är det raka spåret tills man tvingas till en U-sväng tillbaka. Pga UA och PW.
Eftersom UA var vän med BW under perioden kring försvinnandet och även fortsättningsvis i nutid. Vore det några tveksamheter så skulle relationen sett annorlunda ut redan i tidigt skede och framförallt idag.
PW har som känt besvarat frågan om varför BWs eventuella observationer inte togs med i radioserien,
med att han inte är relevant för utredningen.
Exempel på två personer som står Helena nära och som skulle lyfta på varje sten för att finna svar. Deras förhållningssätt tyder på att det inte finns några frågetecken eller tveksamheter kring BW och därav vet de nog om hans alibi...osv...
Vore det inte för dem så skulle han vara mer än högintressant. Klurigt detta...........

Hur såg JE ut runt senare delen av 90-talet?
Citera
2018-06-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hur såg JE ut runt senare delen av 90-talet?

Han såg bra ut. Men, ligg lågt med honom tills vidare.

Det finns hetare spår.
Citera
2018-06-18, 22:13
Medlem
Citat:
Jo, jag vet..

Hursom vore det skönt att en gång för alla få klarhet i BW påstådda alibi. Stämmer det så kan vi släppa det spåret.

MEN om det visar sig att det är lögn, ställer det inte bara BW i en besvärlig sits. Då finns genast fog för att kolla upp andras förehavanden under natten, t.ex JE.

Citat:
Koppling till BW. En person som florerat långt ut i periferin. Inte speciellt het. Visar det sig att BW alibi är påhitt kommer han dock i en annan dager. Källa påstår sig tämligen säker på att JE var med på förfesten i Töreboda. Om han även var med på Stadt är oklart.

Dra inga förhastade växlar kring honom just nu.

-Finns det verkligen ingen som kan bekräfta eller dementera BW alibi?

Citat:
Han såg bra ut. Men, ligg lågt med honom tills vidare.

Det finns hetare spår.
Läs detta. Dina tre sista inlägg. Är du här för att få klarhet eller grumla till det, igen!? Försöker du påvisa att misstankar emot dig är befogade genom att försöka en sista gång att vrida och vända på det, det får bära eller brista typ..... t? En seriös fråga som jag ser fram emot svaret på!
Citera
2018-06-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Eller inte! Gm måste vart väldigt osäkra första tiden på om dom skulle åka dit för brottet, och i händelse att dom skulle torskat så skulle dom nog vilja lämna tillbaks kroppen. Men det är givetvis bara spekulation..

Haha! Du tror alltså gärningsmannen eller gärningsmännen "sparade kroppen" ifall det lutade åt att han eller dem skulle torska? Du måste vara en stolle av stora mått.
Citera
2018-06-19, 04:09
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Haha! Du tror alltså gärningsmannen eller gärningsmännen "sparade kroppen" ifall det lutade åt att han eller dem skulle torska? Du måste vara en stolle av stora mått.

Okay smartas! Förklara för mig varför gm skulle göra brottet ännu värre än vad det redan är och därmed få ännu värre straff för sig själva.

Det är väl för f-n bättre att åka dit för att man kört "20 km/h för fort än 90" , (men du begriper nog inte min jämförelse) gå och lägg dig.
Citera
2018-06-19, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Läs detta. Dina tre sista inlägg. Är du här för att få klarhet eller grumla till det, igen!? Försöker du påvisa att misstankar emot dig är befogade genom att försöka en sista gång att vrida och vända på det, det får bära eller brista typ..... t? En seriös fråga som jag ser fram emot svaret på!

Oj, oj, oj! Vet inte hur du får ihop det?!

Mitt deltagande i tråden har endast ett syfte: Få klarhet i vad som hände, familjen kan få ett avslut och att gm får sitt rättmätiga straff.

Sen är det upp till dig att förstå och kunna tolka inlägg som skrivs, samt sätta in dem i ett sammanhang. Du har rätt i att det existerar troll i tråden. Dock är inte jag en av dem.
/Propparn
Citera
2018-06-19, 11:04
Medlem
Citat:
Okay smartas! Förklara för mig varför gm skulle göra brottet ännu värre än vad det redan är och därmed få ännu värre straff för sig själva.

Det är väl för f-n bättre att åka dit för att man kört "20 km/h för fort än 90" , (men du begriper nog inte min jämförelse) gå och lägg dig.

Kan du ta ett enda exempel på när detta skulle ha hänt tidigare? Du kan välja bland hela världens kriminalhistoria.

Citera
2018-06-19, 11:18
Medlem
Citat:
Oj, oj, oj! Vet inte hur du får ihop det?!

Mitt deltagande i tråden har endast ett syfte: Få klarhet i vad som hände, familjen kan få ett avslut och att gm får sitt rättmätiga straff.

Sen är det upp till dig att förstå och kunna tolka inlägg som skrivs, samt sätta in dem i ett sammanhang. Du har rätt i att det existerar troll i tråden. Dock är inte jag en av dem.
/Propparn
Berätta mer.... Om din avsikt är den du säger så kan du ju börja med klartext till exempel. / Svanunge
Citera
2018-06-19, 11:25
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Kan du ta ett enda exempel på när detta skulle ha hänt tidigare? Du kan välja bland hela världens kriminalhistoria.

Det kallas för konsekvenstänk och är mer vanligt än ovanligt. Även bland kriminella. Googla.
Citera
2018-06-19, 11:58
Medlem
Citat:
Det kallas för konsekvenstänk och är mer vanligt än ovanligt. Även bland kriminella. Googla.
Konsekvenstänk?

Så förklara det utan att dra en parallell till trafikförseelser.

På vilket sätt är det bättre att bl ertappad med en kropp än utan?

Eller menar du att man kan hävda att t.ex en våldtäkt inte var så grov för hela var ju inte inne?
Citera
2018-06-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Berätta mer.... Om din avsikt är den du säger så kan du ju börja med klartext till exempel. / Svanunge

Såhär;

Visar det sig att BW alibi är trovärdigt finns inte skäl att älta hans namn mer. Detsamma gäller troligen också manspersoner med koppling till BW, såsom JE.

Är alibit istället en bluff, måste både BW och JE förehavanden för natten synas närmare!

Hoppas du förstod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in