2018-06-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så tack vare muslimska terrordåd i utlandet så är det ingen fara i Malmö?
Nä, terrordåden räknar jag inte in där. Paris tog in ett svenskt mordår på 3-5 månader i normala fall.

Med det sagt tycker jag dock det borde städas upp ordentligt i Malmö.
Massgripande likt man gjorde med maffian i Italien. Grip allihopa med minsta lilla koppling till kriminalitet och häkta dem sen tryck dem genom en rättegång. Om hälften ens döms så lär den andra hälften vara handlingsförlamade. De som kommit hit och inte är födda här kan de ju också utvisa utan några större problem med stöd i lagboken.
Citera
2018-06-19, 11:00
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Oftast är det väl bara dom i gängen som går åt i sådana här skjutningar, men det är klart är man i närheten kan man ju bli träffad.
Men dom som bor i Malmö märker nog inte av gängkriminaliteten så mycket som man tror , det är ju oftast uppgörelser mellan gängen bara.
Nu var ju det här så centralt.

Hela Malmö påverkas. Oavsett om du är kriminell eller inte så får Malmö befolkning en "tuffare" attityd. Gå ut på uteställen så märker man snabbt vilken mentalitet som råder där. Det är ingen frisk mentalitet och "god-stämning" aura. Det är en epidemi som sprider sig och alla blir påverkade.
Citera
2018-06-19, 11:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De är ju helt jävla sjuka i huvudet. Naturligtvis är "SD-scoopet" en del av en uttänkt strategi. Varje gång det sker ett massmord eller en terrorattack som kan gynna SD så gräver man fram nån fjantig SD-nyhet i syfte att begränsa skadan. Sorry det funkar inte längre Thomas Mattsson! Folk blir bara ännu mer förbannade!
Expressen begriper inte att "SD-scoopet" skapar sympati. Vanliga människor läser om masskjutningen och ger mannen i "SD-scoopet" rätt.

Viktors Val förklarar

https://twitter.com/i/status/1000075964066484224

https://twitter.com/i/status/1006960313919524871

Jag vet, länkarna har tidigare varit uppe i några trådar. Men de är värda att repetera!
Citera
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Ja det stämmer, skytten var väldigt beslutsam, målinriktad och kall. Ingen nybörjare men Malmös kriminella tränar rätt mycket skytte, både hemma och utomlands!

Jag tror att GM är en ensam vigilante med militär bakgrund som kartlagt den undre världen och bestämt sig för att rensa upp!
Alltså en sådan hjälte som alla vanliga människor gått och väntat på. En superhjälte!
Citera
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har hört (seriösa) gaturykten att du kan få en person mördad i Malmö för så lite som 5000 kr. Ensamkommande fixar det eller nån "småtting" (totalt störda 3:e gen, "uppfostrade" av störda 2:gen) . Halva jävla Malmö lever under falsk ID och vart 10:e bil är på en målvakt. - Regeringen vill ha det så. Problemen har varit kända i över 20 år.

Jag bor i Malmö och jag har träffat "livstilskriminella" i Malmö flera gånger och talat med dem. Rent mentalt så befinner sig dessa 20-30 åringar på en 12 årings nivå. Alla former av statliga "projekt" och "terapi" är att kasta pengar i sjön. Dessa gäng är hillbillys. Tänk filmen Den Sista Färden. "Deliverance" Alla terapier är utformade för västerlänningar och deras värderingar och fungerar inte på hillbillys från främmande kulturer.

Dansk forskning som redovisats i bla Danska Polistidningen visar att dessa gäng och klaner är bortom all räddning. De är lågintelligenta pga av inavel helt enkelt. Danska polisen skriver det rakt ut. De beskrivs som "varande i sinkkestadiet" (Byfånar) av läkare och psykologer. Alla projekt är menlösa och det enda som fungerar är utvisning. Det är det enda de fruktar. De skiter i om de hamnar i fängelse. Allt enligt danska kuratorer och läkare.

Du får ingen mördad för 5000kr. Inga ensamkommande är inblandade utan detta är nästan uteslutande andra generations killar som växt upp tillsammans i dysfunktionella område

Däremot så framkom det i chattar som polisen fick tag i att killarna som sköt två som flytt till Jönköping att dom fått 50000 för båda killarna.
Citera
Medlem
En tanke - när man sitter och kollar Chadi's facebook så nämns bara han och hans bror. Inte Omar(han som dog sist). Varför?
Citera
2018-06-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Chadi Abdallah
Nabil Abdallah

Omar S
Fb på dessa?

Var inte Omar S i 20-års åldern?
Citera
2018-06-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för bra info! Jag har gjort ett par kartbilder också för er som inte känner till Malmö så väl. Galaxy internetcafé är markerat på kartbilderna. Första bilden är hyfsat inzoomad så att man får en uppfattning kring hur nära t.ex. Centralstationen och city i övrigt som brottsplatsen ligger.
https://minfil.com/v2X0Vceaba/Sk_rma...._10.30.48.png

På den lite mer utzoomade bilden ser man brottsplatsen i förhållande till Malmö i övrigt. Det som kan vara intressant att kolla på för er som inte känner till Malmö så väl är hur inre och yttre ringvägarna går igenom/runt Malmö. Huruvida Kirseberg, Rosengård, Golma, Fosie etc. tillhör Malmös "city" eller inte kan man diskutera såklart eftersom det finns delar av Malmös bebyggelse som ligger ännu längre bort från centrum än de delarna av Malmö. Men, ni ser på kartan (kolla skalan längst ner till höger på kartbilderna) att det bara är kilometer från t.ex. Rosengård till Malmös centrum. OBS: med centrum menar jag inte det som geografiskt är Malmö mittpunkt, utan affärs-centrum. På kartbilden kan man säga att det är det som är innanför kanalen (på den stora kartbilden är det kanalen som ligger någon centimeter till vänster om Galaxy Café)
https://minfil.com/w7X3V4e6b3/Sk_rma...._10.31.26.png

Bra beskrivning. Här framgår tydligt hur extremt detta dåd är då platsen är så central, samt det sker 8 på kvällen när ljust ute.
Citera
2018-06-19, 11:05
Medlem
En kompis till mig som bor i Malmö och jobbar som låssmed sa att helikopter och tungt beväpnad polis rullade mot Seved för 30 min sedan.
Finns det någon info?
Citera
2018-06-19, 11:05
Medlem
Det ska bli intressant att se hur polisen hanterar detta. Vid skjutningen på Stureplan -94 så kablades det ut bilder och namn på de misstänkta för att snabbt kunna få fast patrasket. Tror vi att det kommer att hända här också, med tanke på att antalet dödade är samma (än så länge)?

Om någon är snabb borde det gå att få ut eventuella domar på de som nu mer inte är en belastning på samhället. Då får vi mer information och kanske kan spekulera fram ett motiv till denna eld-fest..
Citera
2018-06-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Hämndaktion för:
Akram mekawi
Maysem mekawi
Dodo mekawi

Gm: en släkting från irak bagdad nått sånt

Låter som du har mer koll än de flesta här. Känner du dessa personer?

Då kanske GM redan har lämnat landet, när uppdraget är slutfört.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-06-19 kl. 11:22.
Citera
2018-06-19, 11:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twia
Nä, terrordåden räknar jag inte in där. Paris tog in ett svenskt mordår på 3-5 månader i normala fall.

Med det sagt tycker jag dock det borde städas upp ordentligt i Malmö.
Massgripande likt man gjorde med maffian i Italien. Grip allihopa med minsta lilla koppling till kriminalitet och häkta dem sen tryck dem genom en rättegång. Om hälften ens döms så lär den andra hälften vara handlingsförlamade. De som kommit hit och inte är födda här kan de ju också utvisa utan några större problem med stöd i lagboken.

De kan ju passa på vid folksamlingarna som bildas vid skjutningarna, när massa dramaqueens springer runt "min bror, min bror" trots de inte är det. Eller vid akuten då hela släkten kommer och då är det inte bara ett par syskon far och mor utan ett dussin syskon och sen dussin kusiner på antal syskon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in