2018-06-19, 07:42
Medlem
Svar/Fråga på massa skribenter här inne:
Många reagerar att SD/HD reste iväg, att dom geocachar, grillar o.s.v

Dom skriver ut detta offentligt dessutom, och det analyseras.

Om SD är oskyldig, vad skulle ni görs självs?
Om SD är skyldig, hur skulle ni bete er?

Bara gnäll och syrliga kommentarer från moralpoliser på alldeles för höga hästar.

Vi alla är olika och gör olika val.
Citera
2018-06-19, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svar/Fråga på massa skribenter här inne:
Många reagerar att SD/HD reste iväg, att dom geocachar, grillar o.s.v

Dom skriver ut detta offentligt dessutom, och det analyseras.

Om SD är oskyldig, vad skulle ni görs självs?
Om SD är skyldig, hur skulle ni bete er?

Bara gnäll och syrliga kommentarer från moralpoliser på alldeles för höga hästar.

Vi alla är olika och gör olika val.

Självklart analyseras det, gnäll vet jag inte om jag läst så mycket av men konstigt vore det väl om vi inte brydde oss om den huvudmisstänktes agerande? Än så länge har jag inte läst eller sett någon ledsamhet från varken SDs eller HDs sida, det tolkar jag som att de är inblandade på något sätt. Hur har du det på hästen?
Citera
2018-06-19, 07:49
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Självklart analyseras det, gnäll vet jag inte om jag läst så mycket av men konstigt vore det väl om vi inte brydde oss om den huvudmisstänktes agerande? Än så länge har jag inte läst eller sett någon ledsamhet från varken SDs eller HDs sida, det tolkar jag som att de är inblandade på något sätt. Hur har du det på hästen?

Hur vet du det?
Deras FB sidor är låsta
Citera
2018-06-19, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hur vet du det?
Deras FB sidor är låsta

Jag har aldrig påstått att jag vet, utgår från den information jag har. Ingen av deras vänner på sociala medier har bekräftat motsatsen heller vilket jag ser som en stark indikation på att så är fallet. Eller har du en annan uppfattning och information?
Citera
2018-06-19, 07:56
Medlem
Citat:
Hur högt tror du pöbeln skulle skrika om dom skrev ledsamheter? Jag menar att det inte spelar någon roll vad dom gör eller skriver skulle det tolkas negativt av vissa.
Citera
2018-06-19, 07:59
Medlem
Citat:
Hur högt tror du pöbeln skulle skrika om dom skrev ledsamheter? Jag menar att det inte spelar någon roll vad dom gör eller skriver skulle det tolkas negativt av vissa.

Om en av mina vänner mördats skulle jag inte agerat som att inget hänt. Jag gör min analys utifrån det underlag som finns och jag tagit del av, du gör din. Fair enough. Nu går vi vidare och för tråden framåt istället.
Citera
2018-06-19, 08:03
Medlem
Det här med långa analyssvar på NFC känns fel. Dom körde ned bevismaterial med polisbil. Detta var prioriterat.
Dom analyserna, speciellt DNA går fort, dessutom mot känd DNA (SD:s).

Dom kan inte fått någon träff, annars skulle han sitta på sannolika?!

Jag tror att dom fått träff på okänd DNA. SD sitter på skäligen, för han kan inte avskrivas att han varit inblandad av dom skäl dom anförts här tidigare.

Jag tror polisen börjat titta på andra GM ganska hårt nu.
Citera
2018-06-19, 08:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det här med långa analyssvar på NFC känns fel. Dom körde ned bevismaterial med polisbil. Detta var prioriterat.
Dom analyserna, speciellt DNA går fort, dessutom mot känd DNA (SD:s).

Dom kan inte fått någon träff, annars skulle han sitta på sannolika?!

Jag tror att dom fått träff på okänd DNA. SD sitter på skäligen, för han kan inte avskrivas att han varit inblandad av dom skäl dom anförts här tidigare.

Jag tror polisen börjat titta på andra GM ganska hårt nu.

Varför skulle detta fall prioriteras före andra mordfall?
Finns det en lång kö hos NFC så är det ju så.
Det här fallet är ju inte unikt på något sätt mer än att det fått stort utrymme i media.
Sker tyvärr flera mord dagligen och ser inte varför NFC skulle låta detta gå före det som redan finns i ”kö”
Citera
2018-06-19, 08:21
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
En annan sak som jag inte får ihop med SD mot vissa inlägg här inne.

Om SD var så kränkande mot LW, så borde det beteendet lysa igen med hans (ex)fru. Men dom umgås och geocachar ihop. Dessutom sägs det att hon har en nya pojkvän på gång.
Om det ligger sanning i att han/dom velat lappa ihop förhållandet och hon går vidare, så får inte jag ihop det med det som skrivits om honom.

1. SD kanske inte varit kränkande mot HD (förutom otroheten).
2. Otaliga är de kvinnor som fortsätter umgås med män som utsatt dem för både våld och annat. Mycket vanligare än man kan tro.
3. SD har bedyrat sin oskuld ang mordet och HD tror honom.
Citera
2018-06-19, 08:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Väntetider NFC Linköping.
51 dagar är den genomsnittliga tiden det tar för att lämna ett slutligt svar på en forensisk undersökning vid grövre brott för det kriminaltekniska laboratoriumet, NFC.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6801904

NFC tillämpar turordning på inkomna ärenden
NFC, som i sig utgör en avdelning inom polismyndigheten, tillämpar ett förturssystem vad gäller alla förfrågningar på kriminaltekniska undersökningar.
Först och främst utreds det ärendet som kommit in först. Men vid grövre brott kan åklagaren eller andra förundersökningsledare begära förtur, vilket innebär att ärendet prioriteras. Även bland ärendena som har förtur gäller att ärendet som kom in först också utreds först.
Vid än mer allvarligare situationer som kan aktualiseras i en utredning kan en förfrågan om akut förtur lämnas. Det handlar då om ärenden där exempelvis ytterligare personer riskerar att bli skadade, kidnappningar eller särskilt allvarlig brottslighet.
Bland ärenden som inte har någon förtur läggs omkring hälften ner först efter att NFC kontaktat uppdragsgivaren.
För att möta verksamhetens behov bedömer NFC att de skulle behöva vara minst 700 anställda år 2020. Men det krävs framförhållning för att de ska kunna rekrytera. Avdelningen har två års upplärningstid, samma som krävs för att utbilda poliser. Budgeten för att växa till 700 medarbetare har vi dock inte idag.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-19 kl. 08:49.
Citera
2018-06-19, 08:55
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Såklart, lite väl tidigt på morgonen. Men det är väl klart att oavsett läge vill man som förälder fortsätta som vanligt för att inte utsätta barnen och resten av familjen för mer utsatthet än nödvändigt. Bara hoppas de inte läser FB. Det vore otroligt intressant att höra SDs "alibi" till polisen och hur han tror LW avlidit. Finns det ingen som läser det här forumet som vet hur han bortförklarar sig till vänner och bekanta? Det är väl allmänt känt att han är misstänkt och fler än vi galningar i den här tråden bör väl spekulera i hans inblandning? Skulle jag kila ut i skogen med honom och leta burkar i dagsläget? Nja.
man pratar nog inte så mycket om detta med HerrTD.
Citera
2018-06-19, 08:56
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle detta fall prioriteras före andra mordfall?
Finns det en lång kö hos NFC så är det ju så.
Det här fallet är ju inte unikt på något sätt mer än att det fått stort utrymme i media.
Sker tyvärr flera mord dagligen och ser inte varför NFC skulle låta detta gå före det som redan finns i ”kö”
precis.
detta är inte något extra ordinärt fall.
i ett sådant fall kan man påskynda, inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in