2018-06-18, 21:54
Medlem
Jag menar på att det här gapet mellan Sifo och Sentio på hela 7,6% är fullständigt horribelt. På slumpmässiga urval som är korrekta borde inte sådana stora gap förekomma. Jag är övertygad om att Sifo ligger för lågt...inga manipulationer vid inhämtandet men några illvilliga personer sammanställer felaktigt, ja förlåt mitt konspiratoriska tänkande.
Jag är inte övertygad men jag misstänker att Sentio ligger för högt på sina 26,1%. Jag söker verkligheten och adderar man dessa ytterligheter och delar med två får man trovärdiga 22,3%.

Idag har jag fått goda vibbar om att SD kan öka fram till valet. Nyheterna gick ut med att SD under nästa mandatperiod vill ha folkomröstning om medlemskapet i EU. Dessutom fick EU kraftig kritik. Mycket bra. Även om fler vill vara kvar av lättledd befolkning i Sverige var detta ett sätt för SD att framstå som annorlunda, man tänker i andra banor och det ökar intresset för SD. Idag kom också skjutningarna igång igen i Malmö, ganska rejält.

Björn Söder-effekten blir nog inte långvarig. Då var "Hanna Vigh-skandalen" mycket mera allvarlig, den kunde ha kört iväg LO-kvinnorna.... ... Men dessa kvinnor strömmar tillbaka och idag träffade jag på en Irakier som kommer att rösta för SD. Hans skäl för detta verkade lite konstiga: "Jag vill inte ha en massa blattar och negrer i Sverige"....skrattretande eftersom han själv är blatte... ... men denna Irakier är hårt arbetande företagare och tydligen gillar han inte Islam.
Var inte oroliga för en liten stagnation nu, det lossnar säkert i augusti och Sossarnas taktik mot SD är löjlig, se verkligheten. Jag hoppas att SD kan börja angripa Islamiseringen mer och försiktigt tala om återvandring.
2018-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Björn Söder-effekten blir nog inte långvarig. .

Har du inte hängt med i upplösningen av " BS skandalen" ? Samerna vill inte kalla sig svenskar! Deras juridiske folkrättsexpert säger samma sak. De är inte och vill inte kalla sig svenskar. De är eget folk med egen Ting.
Läs tråden som handlar om detta.

Björn Söders skandal har blivit Annie Lööfs egendom.
2018-06-18, 22:30
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Dn/ipsos

Val till kommunfullmäktige Stockholm

Jmf med valet.

S. 19.8 (22)
V 13.8(8.9)
MP 8.8. (14.8)
FI 3.1(4.6)
SD 10.3(5.2)
C 8.1(4.7)
L 8.1(8.3)
M24.1(27.2)

En dubbling i ipsos Jmf med valet är starkt

Ett styrkebesked av SD att fordubblas I globalistmarxisternas massinvandringshuvudstad
Trots en korrumperad och amatormassig lokal organisation som plagas av nepotism, mygel, inbordeskrig och amatorism.
Vad hade man kunna uppnatt om man hade haft en professionell och funktionell lokal organisation?

Vad hande med KD?

Om KD inte kommer in I Stockholms kommunalval sa ar SD vagmastare 😈

Sug pa den Aynni Roof, Globalist-Uffe, Spraktest-Janne, Snart bortrostad ur riksdagen Ebba, Amnesti-Fridolin och Det Skall vara ordning I migrationspolitiken-Stefan😀
Senast redigerad av medelklassman 2018-06-18 kl. 22:38.
2018-06-18, 22:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Nu gör sig Stefan Löfven och Magdalena Andersson till ännu mer åtlöje. Snacka om panik i partiet.

[i]"Socialdemokraterna ska försöka sätta stopp för missnöjesröster till SD i höst. Partiet ska betona faran med att protestera i valbåset – och ditt ansvar som väljare. Röstar man på Jimmie Åkesson, ja, då riskerar han att bli statsminister, säger Magdalena Andersson, finansminister (S). Stefan Löfven framhåller att det inte finns någon ångervecka i ett val.

Tror de verkligen att denna barnsliga skrämselpropaganda kommer att få folk att lämna SD och gå tillbaka till S. Jösses...

Det intressanta som jag ser det, är att detta prat ifrån soc. är bara...deffensivt.

Finns inget offensivt att ens försöka ta tillbaka väljarna ifrån SD med tex : skärpt invandring, lag och ordning etc.., dvs ämnen som SD för, och väljaren uppskattar mer och mer..

Har noterat det tidigare i år : Soc tänker inte ändra på sin politik. Åderlåtningen till SD kommer således/troligtvis att fortgå..
2018-06-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Har du inte hängt med i upplösningen av " BS skandalen" ? Samerna vill inte kalla sig svenskar! Deras juridiske folkrättsexpert säger samma sak. De är inte och vill inte kalla sig svenskar. De är eget folk med egen Ting.
Läs tråden som handlar om detta.

Björn Söders skandal har blivit Annie Lööfs egendom.

Du har rätt men MSM och några politiker har försökt pressa ut mesta möjliga propaganda mot SD trots att det är en riktig skitsak.

Det blir en smutsig valrörelse.
2018-06-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du har rätt men MSM och några politiker har försökt pressa ut mesta möjliga propaganda mot SD trots att det är en riktig skitsak.

Det blir en smutsig valrörelse.

Usch ja, men det har varit smutsigt ever since. Vi ser ju resultatet. Och folk vet. Huvudsaken att SD-politikerna står bi. Men de har gjort så hittilldax, och med denna framgång i ryggen ska det nog gå bra.
Jag tror inte att ihärdiga motståndare och journalister lyckas hitta en mördare i partiet. Eller att parti toppen langat sprit.
I Malmö bidrar man för fullt till framgången. 5 skottskadade än så länge. Polisen i stabsläge.... Fina grejer!
2018-06-18, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det intressanta som jag ser det, är att detta prat ifrån soc. är bara...deffensivt.

Finns inget offensivt att ens försöka ta tillbaka väljarna ifrån SD med tex : skärpt invandring, lag och ordning etc.., dvs ämnen som SD för, och väljaren uppskattar mer och mer..

Har noterat det tidigare i år : Soc tänker inte ändra på sin politik. Åderlåtningen till SD kommer således/troligtvis att fortgå..

SD kommer vinna en jordskredsseger i valet. Snackade lite om Järvaveckan med en kompis som är starkt anti-SD och han delade den uppfattningen. Övriga partier presenterar ju inga trovärdiga lösningar överhuvudtaget. Man kommer med trötta utspel som "vi ska bygga bort bostadskrisen", "inga områden ska vara särskilt utsatta 2020" eller "ordning och reda i skolan". Men några faktiska förslag på hur man ska göra det lägger man inte fram. Jag tror inte de själva förstår hur enkelt det är att genomskåda detta som tomma vallöften. Trovärdigheten sjunker för varje dag som går.
Senast redigerad av anbo1987 2018-06-18 kl. 23:51.
2018-06-18, 23:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
SD kommer vinna en jordskredsseger i valet. Snackade lite om Järvaveckan med en kompis som är starkt anti-SD och han delade den uppfattningen. Övriga partier presenterar ju inga trovärdiga lösningar överhuvudtaget..

Svensk migrationspolitik måste reformeras från grunden i form av en trestegsraket.
1. Genomgång av samtliga beviljade medborgarskap och uppehållstillstånd så att dessa beviljats på lagliga grunder.
2. Krav på egen försörjning för samtliga icke-svenskar.
3. Inga bidrag innan man arbetat i MINST 5 år.
2018-06-18, 23:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu gör sig Stefan Löfven och Magdalena Andersson till ännu mer åtlöje. Snacka om panik i partiet.

"Socialdemokraterna ska försöka sätta stopp för missnöjesröster till SD i höst. Partiet ska betona faran med att protestera i valbåset – och ditt ansvar som väljare. Röstar man på Jimmie Åkesson, ja, då riskerar han att bli statsminister, säger Magdalena Andersson, finansminister (S). Stefan Löfven framhåller att det inte finns någon ångervecka i ett val.

I senaste undersökningen från SCB stod det klart att fler tänker rösta på Sverigedemokraterna än som gillar partiet. Något som av experter har tolkats som att SD fångar upp missnöjda som ska proteströsta i höst. Enligt Aftonbladets källor har frågan diskuterats intensivt i regeringskansliet de senaste dagarna.

– Människor tycks inte fatta att det inte finns något som heter missnöjesröst. Att alla röster får konsekvenser, säger en S-källa och fortsätter:

– Röstar man på SD kan det stå sig dyrt efter valet. Inte minst för arbetare är det orimligt att rösta på SD. De vill skära ner i kommuner, försvaga arbetsrätten och låta vinstuttagen i välfärden fortsätta."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/3jO63q/sa-ska-s-forsoka-satta-stopp-for-protestroster-till-sd

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/3jO63q/sa-ska-s-forsoka-satta-stopp-for-protestroster-till-sd

Tror de verkligen att denna barnsliga skrämselpropaganda kommer att få folk att lämna SD och gå tillbaka till S. Jösses...

Om de påminner väljarna om att det inte finns någon ångervecka kan det sluta riktigt illa för sossarna.
2018-06-19, 00:09
Medlem
Måttligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amos820
Loggade ut vid lunch i fredags, för välbehövlig semester. Tittade in nu, och till min glädje fann jag 20+ sidor här i tråden. Efter att ha läst igenom dem är jag besviken över att jag slösat bort ett par timmar av mitt liv. Sida upp och sida ner med pajkastning. Finns här ingen som är över 18 år?

Någon som vet när nästa OU står på tur?

Antagligen Yougov på onsdag.
2018-06-19, 00:15
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Dn/ipsos

Val till kommunfullmäktige Stockholm

Jmf med valet.

S. 19.8 (22)
V 13.8(8.9)
MP 8.8. (14.8)
FI 3.1(4.6)
SD 10.3(5.2)
C 8.1(4.7)
L 8.1(8.3)
M24.1(27.2)

En dubbling i ipsos Jmf med valet är starkt

Citat:
Hittade ipsos undersökning före valet för Stockholms stad. Var 2,8 år 2014

Dagens 10,3 är alltså en ökning med 3.7 ggr😁 detta nämner inte DN.

Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Vad hande med KD?

Om KD inte kommer in I Stockholms kommunalval sa ar SD vagmastare 😈

Svar:
KD 2,5 (3,3)

(För kommunalval ligger spärren på 2%, men just för Sthlm (och kanske ytterligare någon mer kommun?) är gränsen 3%.)
2018-06-19, 03:27
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:

"Socialdemokraterna ska försöka sätta stopp för missnöjesröster till SD i höst. Partiet ska betona faran med att protestera i valbåset – och ditt ansvar som väljare. Röstar man på Jimmie Åkesson, ja, då riskerar han att bli statsminister, säger Magdalena Andersson, finansminister (S). Stefan Löfven framhåller att det inte finns någon ångervecka i ett val.

I senaste undersökningen från SCB stod det klart att fler tänker rösta på Sverigedemokraterna än som gillar partiet. Något som av experter har tolkats som att SD fångar upp missnöjda som ska proteströsta i höst. Enligt Aftonbladets källor har frågan diskuterats intensivt i regeringskansliet de senaste dagarna.

– Människor tycks inte fatta att det inte finns något som heter missnöjesröst. Att alla röster får konsekvenser, säger en S-källa och fortsätter:

– Röstar man på SD kan det stå sig dyrt efter valet. Inte minst för arbetare är det orimligt att rösta på SD. De vill skära ner i kommuner, försvaga arbetsrätten och låta vinstuttagen i välfärden fortsätta."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/3jO63q/sa-ska-s-forsoka-satta-stopp-for-protestroster-till-sd

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/3jO63q/sa-ska-s-forsoka-satta-stopp-for-protestroster-till-sd

Citat:
Även Stefan Löfvens planeringschef i Statsrådsberedningen, Wille Birksten, har berört frågan. Detta med anledning av turbulensen kring SD:s vice talman Björn Söder, som ifrågasatt om judar och samer är svenskar.
På twitter skriver Birksten:
”Om någon tvivlat vad SD är för parti. Det är ej konstigt att vara arg på politiker & missnöjd m migrationspolitiken, men i slutändan måste man ändå ta ansvar för hur man röstar. Proteströst är ok för barn i trotsåldern, vuxna tar ansvar för sina handlingar”.

Ja, nu är de desperata. Jag märker av stressen i mitt facebookflöde också.

Formulerar man sig om Wille Birksten gör på twitter, min fetning, då är man ute på hal is. Han ”von oben”-dissar svenska väljare med riktigt taktlösa pekpinnar. Ajajaj, nu är det jobbigt för PK.

Det som är väldigt intressant och nytt för oss alla nu är att etablissemanget för första gången viker ner sig när de ser opinionsmätningarna. De är på defensiven och är samtidigt också griniga och nästan arga på väljarna. Det har INTE hänt förut.

Man märker i ordval och formuleringar att alla PK-iter nu har startat att väva in tankar som ”ja, vi gjorde fel, migrationen har varit ett misstag ” osv. De jagar desperat efter nytt förtroende och de gör det ofta riktigt djävla valhänt.

Det är inget annat än en stor sensation det vi ser hända mitt framför våra ögon. Socialdemokraterna är alltså nere för räkning, vilket är något vi inte sett tidigare under vår livstid.

Jag är absolut ingen sossehatare, tvärt om, men just i migrationsfrågan är de nationalförädare av episka mått, precis som Moderaterna. Det är nära nog oförlåtligt!

En Yougov med SD som största parti i kommande mätning, med staplar på framsidan av Metro för alla att se, då är vi nära knock out för PK.

🇸🇪 Sverigefesten 2018! 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-06-19 kl. 04:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in