2018-06-18, 21:15
Medlem
Kom inte som någon chock precis:
Citat:
Tungt kriminellt belastad
Enligt uppgifter till Kvällsposten ska tre av de fyra skottskadade vara män i 20-årsåldern.
En av dem uppges vara en mycket tungt kriminellt belastad man som har varit aktuell i flera mordutredningar – en man som polisen har starkt fokus på att följa.

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-flera-skadade-i-skottlossning/
Citera
2018-06-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Citat "Det rubriceras som en särskild händelse och det är mycket folk på olika nivåer som är igångsatta"

Skulle vara kul och få en definition på "särskild" händelse.

Ingen uppgörelse kriminella emellan. Antagligen en svensk som gör en mangs 2.0.
Citera
2018-06-18, 21:17
Medlem
Tre av fyra skjutna är i 20-års ålder. och minst en är ytterst kriminellt belastad. Bland annat figurerat i diverse mordutredningar, hoppas att han fick kulor i skallen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -EE-
Det gamla dassiga internetcafet vid Värnhem om jag fattat rätt. Har legat där i typ 20 år iaf.

Nej, det står att en kula har gått in genom ett fönster på en närliggande lokal och träffat en som satt och spelade datorspel där. Så då borde någon annan lokal än den varit målet?
Citera
Medlem
Munchen79s avatar
Ska alltså ha hänt här, om nån undrar.

Karta
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Polisen har fått in larm om skottlossning på Drottninggatan i Malmö, nära Rättscentrum och polishuset. Enligt polisen ska fyra personer ha förts till sjukhus. Enligt obekräftade uppgifter rör det sig om fem skadade.

Ambulans och polis är på plats och polisen kommer även förstärka säkerheten på sjukhuset i Malmö.

Enligt vittnesuppgifter rör det sig om automateld. Andra uppgifter säger att det finns stora hylsor kvarlämnade på platsen. Polisen rubricerar det som en särskild händelse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skottlossning-i-centrala-malmo-3

Exakt allting som står här talar om för läsaren att det handlar om invandrare: Malmö, skottlossning, automateld, förstärkt säkerhet på sjukhuset. Sverige har aldrig varit tryggare.
Citera
Medlem
Det har varit tyst om Malmö ett tag nu, har det inte det? Jag har i alla fall mest läst om Stockholms relaterade skjutningar. Malmös drägg kanske vaknar igen.
Citera
2018-06-18, 21:18
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Jag såg en blond jävel.

Har nazisterna börjat härma den amerikanska formeln för vedergällning?
Citera
Medlem
2 avlidna. En tredje ser mörkt ut för också.
Citera
Medlem
Hmm,

Jag tyckte jag såg några från gamla m-falangen sitta utanför broderstugan tidigare ikväll vid broderstugan som ligger 50m bort.

Kan givetvis ha fel. Bland annat såg en av dom ut som Hong
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Tre av fyra skjutna är i 20-års ålder. och minst en är ytterst kriminellt belastad. Bland annat figurerat i diverse mordutredningar, hoppas att han fick kulor i skallen..
Vad har du infon från?
Citera
2018-06-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ingen uppgörelse kriminella emellan. Antagligen en svensk som gör en mangs 2.0.

I så fall kommer det snart ut ett signalement.

Men lite märkligt val av plats och tidpunkt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in