2018-06-18, 21:12
Medlem
-EE-s avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-flera-skadade-i-skottlossning/

Citat:
Fyra personer har skadats i en skottlossning i centrala Malmö, uppger polisen. Minst en av de skadade satt och spelade dataspel inne i en lokal.

Polisen är på plats med stora resurser.

En person på platsen berättar att 12-15 skott hörts.

Jaha dålig förlorare i CS som lackade ur... och gick all in IRL
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Jag har blivit skjuten i benet. Det var en ensam skytt som sköt 20-30 skott med något kraftfullt kulsprut-liknande vapen, det small väldigt fort, pangpangpang, 5-7 skott i sekunden kanske. Det hela varade i 20 sekunder kanske. Jag vet inte vart min kille är och han svarar inte i telefonen. Jag är okej men det är ingen personal här.

Det var flera döda, iallafall flera som låg på marken, 5 personer, alla vuxna. Skotten kom från en bil.

Vad var det för typ av lokal som det sköts in i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Enligt ett vittne i Aftonbladet har mna öppnat eld helt utan mål , alltså bara på måfå öppnat eld.

Det låter ju som terror.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Stämmer det att GM var svenskar?

Jag såg en blond jävel.
Citera
2018-06-18, 21:13
Medlem
-EE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vad var det för typ av lokal som det sköts in i?

Det gamla dassiga internetcafet vid Värnhem om jag fattat rätt. Har legat där i typ 20 år iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har blivit skjuten i benet. Det var en ensam skytt som sköt 20-30 skott med något kraftfullt kulsprut-liknande vapen, det small väldigt fort, pangpangpang, 5-7 skott i sekunden kanske. Det hela varade i 20 sekunder kanske. Jag vet inte vart min kille är och han svarar inte i telefonen. Jag är okej men det är ingen personal här.

Det var flera döda, iallafall flera som låg på marken, 5 personer, alla vuxna. Skotten kom från en bil.

Vad är sannolikheten att en person med 6 dagar gammal konto blir skjuten och rapporterar det på FB det första hen gör? Höj nivån innan ni ger efter för sådan här desinformation.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustomtemor
Vad är sannolikheten att en person med 6 dagar gammal konto blir skjuten och rapporterar det på FB det första hen gör? Höj nivån innan ni ger efter för sådan här desinformation.
Det verkar mysko, men å andra sidan skriver användaren väldigt osammanhängade, chock?

Citat:

Var är där ingen personal? Vill/orkar du berätta mer?
_________
(Reserverar mig för att det kan vara troll)
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Citat "Det rubriceras som en särskild händelse och det är mycket folk på olika nivåer som är igångsatta"

Skulle vara kul och få en definition på "särskild" händelse.
Det är händelser som gör att polisen tvingas omprioritera sitt dagliga arbete och sina resurser.
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
Även om Polisens vardag kan vara nog så dramatisk – med ingripande mot brottslingar, komplicerade utredningar och svåra trafiksituationer att reda ut – är dessa exempel inte särskilda händelser.

Särskilda händelser går utöver Polisens dagliga verksamhet och är så allvarliga eller omfattande att Polisen måste fördela om sina resurser enligt särskilda rutiner.
https://www.krisinformation.se/detta-gor-samhallet/samhallets-ansvar/myndigheter-med-sarskilt-ansvar/polisen
Citera
2018-06-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kanske inte går att avskriva terrorbrott i så fall även om gängrelaterat såklart är mycket mer sannolikt. Är du ok eller? Är du förbipasserande eller tror du att du blivit skjuten med avsikt?

Mata inte trollet. Kontot är någon dag gammalt bara och alla inlägg har gjorts idag i alla möjliga trådar. Svälj inte allt du läser med hull och hår

Undra hur många döda detta dåd kommer att resultera i.
Citera
2018-06-18, 21:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det låter ju som terror.
Snarare gangster/gäng-mord a la Chicago under förbudstiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Jag såg en blond jävel.

Det säger ingenting. Då kan det lika gärna vara en dansk. Rätt nära dit ju.

Om galningen sköt på måfå låter det mer som terror än en tydlig attack riktad mot någon bestämd person inne på caféet som någon tidigare skrev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Drottninggatan går från värnhem där skottlossningen skedde hela vägen in i stan bort till stadsbiblioteket.

En av stadens mest trafikerade gator. Detta måste ha setts från ett flertal bilar som kört där när det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in