2018-06-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Du ska veta att dina inlägg här i tråden är uppskattade.
Om du behöver ta en paus är det ok. Men jag hoppas att du kommer tillbaka.
Morden på A och M ska inte glömmas.

- Aldrig att Agnes ♥️ Moa ska glömmas -
- Ha en skön sommar -
Citera
2018-06-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du MF ska absolut slippa mej här-
- Och mina konstiga meningar -
- lär dig läsa vilket nick som skriver vad-
- va kommer du med -?
- tråden är er -
- tack och hej -

Det vore en mycket stor förlust för tråden om du försvann Rockkungen! Jag hoppas verkligen att du bara tar en paus och återkommer sedan - vi behöver dig här!
Citera
2018-06-18, 18:00
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
- Ja bara på den : dem har det sagt -
- A får den : dem säga B -
- Annars gäller väl samma regler för den dem-
- lämna tråden -
- inget emot dej Walla Wincha -

OKej.

Hoppas du kommer tillbaka nån dag! Trevlig semester! :-)
Citera
2018-06-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tillbaka till ruta ett... Det finns inte fakta Om O:s proffesur-ansökan gått till. Skulle vara värt att reda ut hur den påverkat O. Jag tror den haft stor inverkan.

1) Kan man se när ansökan registrerades? Elli09 menade att han var på tal för flera år sedan. Vad hände sen i så fall? Tidningarna säger däremot att han nyligen ansökt.

2) Kan man se vilka professorer som skulle godkänna ansökan och hur långt de kom? Vi vet inte ens hur många sakkunniga som måste bedöma O. 5 st? Ellionor K på ÖU, hon som skrev elogen, avbön, timmar efter familjen hittades döda, borde ha varit en av dem.

Så här skriver BehindRayban (verkar ha koll på juridik och LU) en vecka efter morden, om vad som kunde vara ett av skälen till familiciden:

”Det är nog ansökan om befordran som ligger närmast. Eftersom 1 av de inblandade redan gjort avbön på nätet (väldigt ovanligt) så kan man ju gissa att det är där någonstans som ett av kanske flera skäl finns. (befordringar är nuförtiden inte en rättighet utan något som de olika utbildningsplatserna beslutar om själva - EKL har en massa löjligt låga krav med några additiva krav som bara kan uppfyllas ifall EKL:s expertgrupp tycker så (vanligen en grupp bestående av 5-10 riktiga professorer eller "professorer" - befordran har blivit svårare de senaste 5 åren).”

Så här stod det i tidningen (källa?):
”Pappan: Lysande karriär inom sitt akademiska fält – på vippen att få sin efterlängtade professur.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/

När ansökan kom in, bör ha registrerats vid Lunds universitets registrator. Antar att det är en offentlig handling (när den kom in). Men vem vill frågar där?

Och jag antar att beslut om hur den ska administreras, till exempel vem som utses som sakkunnig finns i något protokoll. Det bör också vara en offentlig handling, men den ligger nog inte ut på internet, så som det protokollet någon hittade vid Uppsalas universitet.
Citera
2018-06-18, 18:44
Medlem
Citat:
- Du MF ska absolut slippa mej här-
- Och mina konstiga meningar -
- lär dig läsa vilket nick som skriver vad-
- va kommer du med -?
- tråden är er -
- tack och hej -

Jag kommer inte med något längre då jag bara är en fd bjärredsbo.

Vet att du la upp testamentet först men ellie kom med andra dokument tillsammans med testamentet.

Tycker du låter som en politiker som har svårt att säga saker rakt ut när någon frågar. Varför kringgå frågorna istället för att svara på dem. Blir inga vettiga svar från dig längre,

Detta gör att man misstror dig och dina "kunskaper" i frågan. Och varför ger du upp nu när det "krävs" svar från dig?

Du om någon borde veta sånt som inte kommit ut i tråden än ;-)
Citera
2018-06-18, 18:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
- fråga Rapytt milla2000 chrkoll Emma57 MF-
- tror många här uppskattar att jag -
- lämnar tråden vilket jag gör nu-
- du MF har ägnde rätt över tråden-
- tack för mej -
Tråkigt att du lämnar tråden. Men förståeligt, när postare angriper dig på ett oförskämt sätt.

Du är den enda som kan bringa klarhet i vad som hände.

Jag/vi hoppas att du är tillbaka snart. Ha en skön semester!
Citera
2018-06-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack Rapytt och allegrageller!
En av få inlägg jag står bakom av Rapytt.
Skriver man A så skriver man B och skriver man inte B tycker jag också att dessa kan lämna tråden. En del inlägg blir också väldigt färgade av den konflikt som finns mellan släkten (pest och kolera). Inget konstigt i sig men paralellprocessen hittade tidigt in i tråden också. Det finns inte så mycket att gå på i denna enorma tråd egentligen. Vi vet mycket lite vilket är unikt i sig på FB.
Ska jag tolka detta som att ingen faktiskt vet så mycket alls? Har föräldrarna bluffat precis alla?
Varför?

Antingen man visade inte vad som föregick (och om det var saker man ville dölja så är det inte så konstig). Eller kontakten till vissa delar av släkten var så sporadiskt att man knappt vet någonting alls. Eller man vill inte berätta någonting. Jag kan tänka mig att det är mycket svårt att skriva här därför att inom släkten kan det lätt igenkännas vem som skriver vad. Och så är det man kan skriva ganska begränsat. Alltså vem vill oanonymt skriver att man inte vet någonting eller att någon var psykiskt sjukt etc. om det rör den egna familjen. Men kanske man har verkligen inte märkt någonting. Det var rektorn och på Os jobb där man såg att något inte stod rätt till. Inte inom släkten verkar det som (eller så vill man inte berätta; det finns liksom inget behov att dela med sig, när man vet själv).

Det har förvånad mig mycket, att Elli09 har nämnd förgiftningshypotesen överhuvudtaget. Jag hade gärna visst mer kring det. Tror hen det var H? Men jag antar att det är en av många hypoteser och att det måste absolut inte ha varit så.
Citera
2018-06-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tråkigt att du lämnar tråden. Men förståeligt, när postare angriper dig på ett oförskämt sätt.

Du är den enda som kan bringa klarhet i vad som hände.

Jag/vi hoppas att du är tillbaka snart. Ha en skön semester!

Tyvärr många som gör det i denna tråd. Därför kommer inget nytt.
Många har blivit avspärrade av de som "visste" något och kvar fanns bara ellie och r-kungen.
Det går bara runt i tråden kommer nya och så börjar det om. Kommer nog snart in någon ny som känner familjen eller släkten.

Men att inte svara på frågor när man vet är aldrig bra. Ska man säga a får man säga b. Vet man behöver man väl inte tassa runt utan bara svara ärligt.

Själv har jag ändrat min tro på hur det gått till (i stora drag) men det fick jag sån skit för så därför drar jag inte i det längre.
Citera
2018-06-18, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Tyvärr många som gör det i denna tråd. Därför kommer inget nytt.
Många har blivit avspärrade av de som "visste" något och kvar fanns bara ellie och r-kungen.
Det går bara runt i tråden kommer nya och så börjar det om. Kommer nog snart in någon ny som känner familjen eller släkten.

Men att inte svara på frågor när man vet är aldrig bra. Ska man säga a får man säga b. Vet man behöver man väl inte tassa runt utan bara svara ärligt.

Själv har jag ändrat min tro på hur det gått till (i stora drag) men det fick jag sån skit för så därför drar jag inte i det längre.

Ja, det är tyvärr flera skribenter som skrämts eller rapporterats bort från den här tråden. Den känns som en kamp om olika perspektiv och när det ena perspektivet är dominerande är alla som sällar sig till detta nöjda och glada. När det sedan byts blir samma människor missnöjda och sura. Jag tror man hade kommit längre i den här tråden om man hade kunnat hålla sig lite mer kall och mindre driven till den information som presenterats. Som det är nu så är den stingslig, nervig och ständigt misstänksam och personlig. Jag antar att människor låter sig smittas av galenskapen som fallet innehåller.
Citera
2018-06-18, 19:27
Medlem
Dr.Roberts avatar
Bryter lite.
Någon som vet om O hade en adress i Lund 2010-2011 ?
Och visst var O född -72 ?

Det kanske var något i det förflutna som kom i dager där runt 3 advent ?
Citera
2018-06-18, 19:28
Medlem
Citat:
- fråga Rapytt milla2000 chrkoll Emma57 MF-
- tror många här uppskattar att jag -
- lämnar tråden vilket jag gör nu-
- du MF har ägnde rätt över tråden-
- tack för mej -
Bästa Rockkungen! Försök att bortse från skribenter som är ohyfsade och otrevliga i tonen. Jag kan lova dig att vi är såå många fler som uppskattar dig och bara väntar på nya inlägg från dig. Snälla stanna kvar! För flickornas skull! Så de får upprättelse och inte glöms bort. Vi är så många som inte kan släppa tankarna på deras öde. Vad hände egentligen? Vad var det som gjorde dem så trötta???
Citera
2018-06-18, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Jag kommer inte med något längre då jag bara är en fd bjärredsbo.

Vet att du la upp testamentet först men ellie kom med andra dokument tillsammans med testamentet.

Tycker du låter som en politiker som har svårt att säga saker rakt ut när någon frågar. Varför kringgå frågorna istället för att svara på dem. Blir inga vettiga svar från dig längre,

Detta gör att man misstror dig och dina "kunskaper" i frågan. Och varför ger du upp nu när det "krävs" svar från dig?

Du om någon borde veta sånt som inte kommit ut i tråden än ;-)

- Ovesäntligt elli kom inte med andra dokument-
- du får misstro mej bäst du vill -
- men hitta inte på saker -
- angrip Oskars vän elli lika mycket-

- Jag ger inte upp men har fått nog -
- med falska påhopp från blan dej-
- finns PM till de som förkännar veta-
- som verkligen bryr sej om barnen -
- vad f^b har jag för skyldighet att ge svar-
- Du kräver ?????-
- ok då får jag väl va en politiker då om -
- du säger det nazxist förfalska testament-