2018-06-18, 09:15
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du frågar mig om ”dessa har samma slags partsinlaga” som FN-rapporten.
Om du är så ivrig på information varför bildar du dig inte en egen uppfattning genom att läsa det jag föreslår?
Du vill gärna lära säger du, men svaret visar ju på det motsatta?
Kan det möjligen vara så att du redan har en orubblig uppfattning och är rädd för att den inte stämmer med verkligheten?
Var snäll och projicera inte uppfattningar på mig! Jag har ingen uppfattning om Nordkorea, det är ju ni som har det. För att ni har gått på progandan.
Citera
2018-06-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nejdå, det är inget fel på vår analytiska förmåga. Men för att kunna göra rättvisa jämförelser, så måste man ha rättvisa förhållanden och det har vi inte. Därför att Väst har stoppat nästan alla försök att utveckla samhällen som är alternativ till kapitalismen. De vill ju inte ha någon konkurrens! Vi har blivit inpräntade att "den fria marknaden" är det enda vettiga.

Nej, vi kommer aldrig visa USA tacksamhet för att de har krigat mot en massa länder och genomfört ännu flera statskupper. Washington skall styra över USA, de skall inte kuva och plundra andra folk och länder. Det är raka motsatsen till demokrati.

Man kan säga att de har hållit Koreahalvön under belägring sedan kriget tog slut på 50-talet. Det är inte rätt! Det är helt uppåt väggarna galet!

Man måste respektera andra länder, samarbeta med dem, även när olikheter finns. Det är det både Kina och Ryssland gör. Det vinner vi alla på. Vi har så mycket problem att ta itu med i världen, att vi inte an slösa mer på konflikter och krig! Vi måste samarbeta och lära av varandra!

Detta har Putin och Xi Jinping insett och nu verkar Trump vara med på det också. Det är väldigt bra!

Då innebär detta inlägg, att Du SAKNAR korrekt slutledningsförmåga OCH stödjer Kommunismen, vilken hade fått expandera i hela Asien med fler diktaturer som följd!

Vi skall inte bara vara tacksamma för att USA förhindrade kommunismens expansion då, vi skall vara TACKSAMMA, för att dom förhindrat Nord från att göra ytterligare försök efter stilleståndet!

I annat fall hade dom försökt erövra Syd, (Blodigt), och Syd hade varit ett U-land likt Nord med ett fängslat och lidande folk! Se verkligheten!

Efter att ha tagit del av Dina 11.570 inlägg här på FB, så är det INGEN i detta forum som förväntar sig något erkännande till USA från Dig eller någon annan av de andra "Neokommunisterna" heller.

Du vill ju att diktaturer och förtryckarregimer skall tillåtas bestå, världen över!

Vidriga åsikter från individer, SOM VERKLIGEN INTE SER VERKLIGHETEN!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-18 kl. 10:36.
Citera
2018-06-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi bara undrar vad det har för relevans när:
  1. Kim knappast kan hållas skyldig för vad som har hänt före 2012.
  2. han de facto tagit landet framåt sedan dess.
  3. dessa frågor löser sig av sig självt om avtalet håller.

Det är liksom ingen som påstår att livet har varit en dans på rosor i Korea. Sydkorea har blivit mer demokratiskt och friare; nu är det Nordkoreas tur. Vill du inte se en sådan utveckling? Återigen, vilken sida står du på nu när hela Koreahalvöns befolkning står bakom avtalet?

Vi "neokommunister" undrar.

Jag har deklarerat, tydligt och klart upprepade gånger, vilket bevisar att det saknas receptiv förmåga för att ta in vad jag skrivit!

Jag stödjer en återförening där man satsar på det vinnande laget USA/SK, vilka bevisat genom den framgång Sydkorea uppnått, är bäst lämpade för uppgiften att presidera ett "Nytt enat Korea".

Denna återförening skall baseras på FOLKOMRÖSTNING, där ALLA KOREANER GES MÖJLIGHET ATT RÖSTA.

Allt skall regleras i enlighet med Internationella lagar och inte efter några totalitära "Juchedoktriner" eller andra odemokratiska kommunistiska irrläror!

Jag vill att man fokuserar på det mer svårlösta, HUR skall man lösa den kriminella regimens företrädare och deras "Framtid", det lär bli en intrikat fråga, framöver!

Läs mina tidigare långa inlägg om tidsaxlar och problem rörande optimismen över en eventuell återförening!

Se Verkligheten, istället för att leva i "Röda drömmar!".
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-18 kl. 10:19.
Citera
2018-06-18, 10:30
Medlem
Citat:
Var snäll och projicera inte uppfattningar på mig! Jag har ingen uppfattning om Nordkorea, det är ju ni som har det. För att ni har gått på progandan.
Och där tog du till en klyscha som jag inte är säker på att du förstår innebörden av.
Jag har inte projicerat några uppfattningar, jag ställde frågor.
Citera
2018-06-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Och där tog du till en klyscha som jag inte är säker på att du förstår innebörden av.
Jag har inte projicerat några uppfattningar, jag ställde frågor.

SS, "Den Store Jucheledaren" här i tråden, och det "Maskformiga bihang", han har, i form av USA hatande "Neokommunister", har alltså inga uppfattningar - eller åsikter om Nordkorea, ändock skriver dom inlägg "En masse"!

Ursäkta mig, men vad gör dom då i denna tråd!
Citera
2018-06-18, 10:56
Medlem
Citat:

Om Du inte har några uppfattningar om Nordkorea, varför skriver Du då inlägg efter inlägg?

Lämna denna tråd omedelbart, och börja i trådar där Du HAR, en, eller flera uppfattningar!
Citera
2018-06-18, 12:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag har deklarerat, tydligt och klart upprepade gånger, vilket bevisar att det saknas receptiv förmåga för att ta in vad jag skrivit!

Jag stödjer en återförening där man satsar på det vinnande laget USA/SK, vilka bevisat genom den framgång Sydkorea uppnått, är bäst lämpade för uppgiften att presidera ett "Nytt enat Korea".

Denna återförening skall baseras på FOLKOMRÖSTNING, där ALLA KOREANER GES MÖJLIGHET ATT RÖSTA.

Allt skall regleras i enlighet med Internationella lagar och inte efter några totalitära "Juchedoktriner" eller andra odemokratiska kommunistiska irrläror!

Jag vill att man fokuserar på det mer svårlösta, HUR skall man lösa den kriminella regimens företrädare och deras "Framtid", det lär bli en intrikat fråga, framöver!

Läs mina tidigare långa inlägg om tidsaxlar och problem rörande optimismen över en eventuell återförening!

Se Verkligheten, istället för att leva i "Röda drömmar!".
Nu verkar du dock inte få som du vill (vilket du inte har fått på hela tiden) så vad gör du då?

Först till kvarn...

Russia May Build a Pipeline Through North Korea After Donald Trump's Kim Jong Un Meeting

Det skulle inte förvåna mig om USA sumpar det här. Helt övertygad är jag att Sverige och Europa gör det.

Och jag är inte "röd" - det trodde jag att vi hade klarat ut vid det här laget - utan jag konstaterar bara faktum. När USA och Väst rycker in till räddning kan det gå så här:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/mannen-som-saljer-afrikanska-invandrare-till-slaveri/

eller så här:

https://www.middleeastmonitor.com/20180616-french-special-forces-on-the-ground-in-yemen/
Citera
2018-06-18, 12:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Då innebär detta inlägg, att Du SAKNAR korrekt slutledningsförmåga OCH stödjer Kommunismen, vilken hade fått expandera i hela Asien med fler diktaturer som följd!

Vi skall inte bara vara tacksamma för att USA förhindrade kommunismens expansion då, vi skall vara TACKSAMMA, för att dom förhindrat Nord från att göra ytterligare försök efter stilleståndet!

I annat fall hade dom försökt erövra Syd, (Blodigt), och Syd hade varit ett U-land likt Nord med ett fängslat och lidande folk! Se verkligheten!

Efter att ha tagit del av Dina 11.570 inlägg här på FB, så är det INGEN i detta forum som förväntar sig något erkännande till USA från Dig eller någon annan av de andra "Neokommunisterna" heller.

Du vill ju att diktaturer och förtryckarregimer skall tillåtas bestå, världen över!

Chile, Argentina, Saudiarabien, Bahrain, Sydkorea (1962-79 https://thediplomat.com/2015/09/the-mixed-legacy-of-a-south-korean-dictator/ ) Egypten...

Listan är lång på regimer USA stöder och har stött eller t.o.m. tvingat fram så sänk tonläget lite. Annars framstår du som riktigt obehaglig och vidrig för alla här inne för att inte tala om riktigt korkad.
Citera
2018-06-18, 12:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man börjar ha en plan i Sydkorea:

[Breaking] Minister: S. Korea 'flexible' on timing, format of ending Korean War
South Korea aims to formally end the Korean War within this year but will be flexible on the specific timing and format, as the process requires consultations with Pyongyang and Washington, Seoul's top diplomat said Monday.

Speaking to reporters shortly after a telephone conversation with US Secretary of State Mike Pompeo, Foreign Minister Kang Kyung-wha said the Trump administration is willing to declare a formal end to the 1950-53 conflict, which was agreed between the leaders of the two Koreas in April.

"I think (we) need to produce a result through consultations with the US, and North Korea. But (South Korea) plans to handle the issue of timing and format with flexibility," she said at a press conference.

She quoted Pompeo as saying that his talks with the North to follow up on the Singapore summit deal between President Donald Trump and the communist nation's leader Kim Jong-un will proceed speedily.

On the proposed "hotline" between Trump and Kim, Kang said its establishment does not seem imminent.

Pompeo told Kang that there's no concrete action on the matter, according to the minister.

Trump publicly said last week that he gave his "very direct number" to Kim.

"I can now call him," he said. "I gave him a very direct number. He can now call me if he has any difficulty. We have communication."

Kang expressed hope that she will hold separate talks with her North Korean counterpart, Ri Yong-ho, on the sidelines of the ASEAN Regional Forum, which will take place in Singapore in early August. (Yonhap)
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20180618000403
Det kommer att stå i historieböckerna! Det tog 70 år att formellt avsluta detta krig!
Vilken skam för mänskligheten! Samtidigt som det kanske innebär ett mentalt tillfrisknande. Jag hoppas det. Jag tycker att vi är värda det. Nu skall vi slå in på en fredlig väg där vi alla samarbetar för allas bästa!
Senast redigerad av humanlife 2018-06-18 kl. 13:06.
Citera
2018-06-18, 13:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Kära nån!
Så du är inte alls demokrat när det kommer till kritan. Det är USA som skall bestämma över världen och deras samhällssystem skall gälla överallt.
Du invänder mot diktatorn Kim, men förespråkar USA:s diktatur överallt. Du ser väl själv hur bakvänt det där låter? Eller måste jag markera det med en massa smileys?

Jag har rakt motsatt uppfattning. Folket i ett land skall bestämma samhällets utformning och struktur. Så långt det är möjligt skall folk kunna delta i alla beslut som berör dem. Det är demokrati.

USA får gärna fortsätta med sitt samhällssystem om de vill det. Men de skall hålla sin militär långt borta från andra länder. De skall respektera andra folk och länder.

Internationell lag och mänskliga rättigheter skall respekteras av alla. Naturen skall respekteras och värnas.

Min utgångspunkt är de faktiska behov som finns. Verkligheten för mig är människor och natur, klimat och miljö. Vi skall hålla alla delar friska och välmående. Då får vi en vacker värld.

Naomi Klein har skrivit flera bra böcker. T ex "Chockdoktrinen" som visar USA:s terror mot folk i en massa länder. Mycket viktig läsning för den som är intresserad av verkligheten bakom de vackra orden.
Citera
2018-06-18, 13:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Om Du inte har några uppfattningar om Nordkorea, varför skriver Du då inlägg efter inlägg?

Lämna denna tråd omedelbart, och börja i trådar där Du HAR, en, eller flera uppfattningar!
Jag märker att du inte förstår något alls och det beror antagligen på att du är full av falska föreställningar och lurad av hatpropaganda.

Kriget i Syrien har lärt mig känna igen grundlösa anklagelser och lögnaktig propaganda. Och jag behövde bara besöka den här tråden några gånger för att inse att det är lika illa här, om inte värre.

Vi behöver kunskap om Nordkorea. Det är det jag förespråkar. Kunskap är aldrig fel.
Men du verkar nästan rädd för kunskap om Nordkorea. Det är en synnerligen dålig inställning.
Bad attitude!
Senast redigerad av humanlife 2018-06-18 kl. 13:36.
Citera
2018-06-18, 19:00
Medlem
arbetets avatar
Här går det undan. Moon till Moskva på officiellt statsbesök:

Moon, Putin to hold bilateral summit this week: Cheong Wa Dae

SEOUL, June 18 (Yonhap) -- South Korean President Moon Jae-in will make a state visit to Russia this week for a bilateral summit with his Russian counterpart Vladimir Putin and meetings with other Russian leaders, the presidential office Cheong Wa Dae said Monday.

The summit will be held in Moscow on Thursday, shortly after Moon arrives there on a three-day visit, according to Cheong Wa Dae.

It will mark Moon's first trip to the Russian capital since taking office in May 2017, as well as the first state visit to Russia by a South Korean president since 1999.

The leaders are widely expected to discuss ways to rid North Korea of its nuclear ambition.

"Russia has been making significant contributions in efforts to denuclearize North Korea while it has also played a significant role in pressuring the North, considering its economic relationship with North Korea," a Cheong Wa Dae official told reporters while speaking on condition of anonymity.

The Moon-Putin meeting, the third of its kind, follows two historic inter-Korean summits, held on April 27 and May 26, and a meeting between U.S. President Donald Trump and North Korean leader Kim Jong-un in Singapore on June 12.

"President Moon's Russia visit ... will mark an important milestone in efforts to establish a strategic partnership between South Korea and Russia while also strengthening the friendship and trust between the two leaders," Nam Gwan-pyo, a director of the National Security Office, told a press briefing.

"Also, the visit is expected to help promote strategic cooperation between the two countries to establish peace in Northeast Asia amid positive developments in security conditions and efforts to denuclearize the Korean Peninsula," the Cheong Wa Dae official added.

Moon and Putin first met in September when the South Korean leader visited Vladivostok to attend the annual Eastern Economic Forum hosted by Russia.

While in Moscow, Moon will also hold meetings with Russian Prime Minister Dmitry Medvedev and other ranking officials.

He will also deliver a speech at the State Duma, the lower house of the Federal Assembly of Russia, becoming the first South Korean president to do so, according to Cheong Wa Dae.

He will later head to the southeastern city of Rostov-On-Don to watch the FIFA World Cup match between his country and Mexico before heading back home on Saturday.
http://english.yonhapnews.co.kr/national/2018/06/18/22/0301000000AEN20180618009400315F.html?sns=tw

Nu får han dock passa sig så att det inte inträffar någon färgrevolution medan han är iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in