2018-06-18, 16:35
Medlem
Bara nån vecka innan mordet så städades de längs motorvägen igenom hela Örebro.
Säckar med skräp stod bredvid motorvägen var 50:nde meter.

Så alla eventuella fynd som gjorts på platsen borde ha kommit dit en kort tid innan mordet.
Citera
2018-06-18, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Beholderx är iallafall en av HDs föräldrar. Kallar Hanna för sin dotter i en kommentar på en geocache sida.

Aha.

Jag har väldigt svårt att tro att fler skulle var inblandade som en del spekulerat om.
I så fall planerar man noga. Vilket inget tyder på att man gjort här.

Och att fler planerar ett mord måste vara mycket mycket ovanligt, särskilt i denna samhällsklass. Tror absolut inte på det. Tror inte att HD har det minsta med det här att göra. Mer än att hon med sannolikhet vet att mgm kan vara våldsam och koka över. Kanske misstänker att det kan ligga till så. Men kommer inte våga fråga.

Dessutom finns en historik på den misstänkta.
Citera
2018-06-18, 16:42
Medlem
PeterNosters avatar
Hmm, LW hittades liggande på mage med smutsiga ben (trådsanning?). Alltså var benen smutsiga på baksidan.
Blev hon tagen i ettan först och tvåan sen? Därav ett utdraget förlopp med skriken.

Kan ju också tyda på att hon släpats till platsen genom att GM hållit henne under armarna med ryggen mot sig. Förklarar dock inte skriken.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-06-18 kl. 16:45.
Citera
2018-06-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du behöver inte tro på mina uppgifter.
Men FB är ju ett ställe där man kan dela uppgifter man fått.
Kan säga som så mycket att min bror känner en hen som kände LW. Denne hen berättade att blod fanns i hemmet.
Mängden blod eller var det hittats pratades det inget om. Min bror ville inte fråga heller då vederbörande var i sorg över det som inträffat.
Ser inte varför vännen skulle ljuga om blodet men vännen kan fått fel info från något håll , jag bara delar vad jag fått till mig.

Jodå, jag kan tro dig om du på något sätt kan verifiera dina påstående. Du är nummer fyra i en kedja bestående av din bror, och hen som kände LW som en vän på något vis, alltså ingen riktigt nära relation. Men ändå så vet denna person att det fanns blod/blodstänk i bostaden. Hur visste/vet hen detta? Eftersom din bror känner hen så kan han väl berätta för dig hur hen har fått reda på detta?
Citera
2018-06-18, 16:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har väldigt svårt att tro att fler skulle var inblandade som en del spekulerat om.

Och att fler planerar ett mord måste vara mycket mycket ovanligt, särskilt i denna samhällsklass. Tror absolut inte på det. Tror inte att HD har det minsta med det här att göra. Mer än att hon med sannolikhet vet att mgm kan vara våldsam och koka över. Kanske misstänker att det kan ligga till så. Men kommer inte våga fråga.

Ja, det är klart. När du sätter din teori om SD som gärningsman i relation till en teori om att även hans fru (eller t.o.m. även en svärförälder) skall ha varit med och dräpt LW, då framstår ju plötsligt teorin om SD som gärningsman som fullt rimlig. Tror du att det kan vara så här åklagaren Åsa Hiding resonerar?
Citera
2018-06-18, 16:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hmm, LW hittades liggande på mage med smutsiga ben (trådsanning?). Alltså var benen smutsiga på baksidan.
Blev hon tagen i ettan först och tvåan sen? Därav ett utdraget förlopp med skriken.

Kan ju också tyda på att hon släpats till platsen genom att GM hållit henne under armarna med ryggen mot sig. Förklarar dock inte skriken.
Att benen var smutsiga och att hon låg på mage kommer härifrån:

anonym 9645:
"Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken"

https://www.flashback.org/p64093623#p64093623

"Det är Lena som hittats. På mage vid buskage vid motorvägen i Hjärsta."

https://www.flashback.org/sp64093273

"Har insyn i utredningen mer behöver ja inte säga"

https://www.flashback.org/sp64093756

Att hon ligger på mage låter ju lite konstigt om man släpar en kropp?
Tror att det hela avslutades på plats och att hon fallit på det sättet eller möjligen fallit på sidan och släpats från den positionen lite mer inåt bakom planket.

Tror inte på våldtäkt.
Skulle man inte hört något om det då?
Då kanske också det hade varit lättare att både anhålla på sannolika eller släppa SD. Om man hade haft DNA från en våldtäkt.
Citera
2018-06-18, 17:13
Medlem
Citat:
Beholderx är iallafall en av HDs föräldrar. Kallar Hanna för sin dotter i en kommentar på en geocache sida.
Har du varit in på nämnd persons geocachsida?
Citera
2018-06-18, 17:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Citat:
Aha.

Sorry, fel av mig. En förälder kallar sig BaSoa51.

BaSoa51 skriver:
Citat:
Jag och min dotter Hanna (halva Team Davidsson) vaknade utvilade efter en natt på Nostagi City hotell i Motala
Citera
2018-06-18, 17:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tror inte på våldtäkt.
Skulle man inte hört något om det då?
Ett vittne, som du själv bedömer som trovärdigt, uppfattade skriken som att det rörde sig om just en våldtäkt.
Citera
2018-06-18, 17:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Har du varit in på nämnd persons geocachsida?

Bra att du frågade för jag glömde länken i föregående post.
https://www.geocaching.com/geocache/GC45T82_100-6?guid=e9241df7-05fc-448e-8934-daad6501b522

Men som sagt fel namn.
Citera
2018-06-18, 17:23
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den enda likheten är alltså kvinna och utomhus. Googla på det så hittar du fler - bara i maj i år.
Tänkte jag inte behövde utveckla denna reflektion då jag utgick ifrån att du läser mellan raderna o vad google beträffar, Äh! mig får du ingen mer uppmärksamhet ifrån. Lika lite söker jag din eller någon annans. GÅ I FRED...
Citera
2018-06-18, 17:40
Medlem
Citat:
Bra att du frågade för jag glömde länken i föregående post.
https://www.geocaching.com/geocache/GC45T82_100-6?guid=e9241df7-05fc-448e-8934-daad6501b522

Men som sagt fel namn.
Ja, det är en del nick att hålla ordning på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in