Kanske för mitt fokus har varit mest på SD, så har jag tyvärr inte lagt mycket energi på att varken minnas namn eller annat runt dessa två; ML och Beholderx.
Man utgår från att man utreder LWs relationer och kollar alibi mm för dessa.
Var bor dessa personer (tacksam för maskade namn igen om någon kan förlåta mig)?
Finns det någon möjlighet att de känner till bullerplankets "gömma"?
Om man kommer lite längre ifrån, krävs det väl bil till LW.
Om man kommer med bil, borde man veta att LW är uppe?
Vad kan ärendet vara om man kommer sent på kvällen? Impuls?
Isf kanske man inte "bjuder in någon" på te kl 23.30 direkt med sovande barn hemma?
Man kanske står utanför dörren eller sitter i bilen om man behöver prata ut, reda ut något?
Men varför gå mot/till bullerplanket neråt gatan?
Har väldigt svårt att tro att man kan känna till bullerplankets baksida som ändå slutar in på en äng mot en mindre gata om man inte bor där.
Har man bilen med sig och det "händer" något i eller utanför hemmet hemmet, kanske den logiska reaktionen blir att man lämnar henne på plats. Inte börja fixa och greja med en död person.
Har det hänt i bilen, då kör man nog iväg kroppen till en mer avlägsen plats.
Tror ändå på att LW hittades vid bullerplankert skvallrar om att:
- gm känner till platsen
- det inte fanns några riktiga alternativ (dvs "det hände" nära buller planket) att gömma kroppen.
- personen kom förmodligen gåendes till bp.
- OM bil användes, åkte gm till bullerplanket för att han kände till platsen. Han ville så snabbt om möjligt bara bli av med kroppen. Kanske han hade barn hemma som väntade på honom? Annars hade gm åkt till någon avlägsen plats för att dumpa kroppen.