2018-06-18, 15:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Svar på din undran om var ML och B*holderX bor:

ML = i Västerås
B*holderX = i Stockholmstrakten

Tack!
Alltså, det blir ju lite långt att åka bara så där, utan mobil då(?) och ingen som undrar var man är en vanlig vardag.
Bil, eller tåg.
Nä, tror polis redan har uteslutit det.
Citera
2018-06-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, ska man tolka det att det var först på fredag?
Eller som du sa tidigare, att det vidgades senare till att omfatta även trädgård mm. Men tror att man isf skulle ha sett polisens varningsskylt som man sätter på ytterdörren.

Men som jag tolkar det är det avspärrat först på fredagen.

Så tolkar jag det också.
Citera
2018-06-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Läs mitt inlägg, min släkting (nära släkting) har ingen relation till LW utan känner en bekant till LW.

Det blir liksom hört-hört-hört. En bekant till din släkting vet? Eller har hört? Att det fanns blod i lägenheten/radhuset? Har hen varit där eller var har hen fått denna information ifrån? Flashback kanske?
När man går ut med den information som du gör så räcker det inte med vad man har hört i tredje eller fjärde hand. Är du seriös och har riktig information så får du nog ge mer ”riktiga” uppgifter. Jag antar att din källa talade om var blodet fanns och omfattningen av densamma.
Citera
2018-06-18, 16:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det har dykt upp ett antal potentiella pojkvänner till LW i tråden, tror att de flesta av dessa faktiskt är endast vänner. Tycks som att några är ute efter att misskreditera henne som någon slags mansslukerska i sin hunger att försvara SD.

Tror detsamma som du. LW, tror jag, var en pojkflicka som gillade fart och fläkt.
Citera
2018-06-18, 16:22
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vad i ligger likheten menar du?
Långsökt? -ja absolut! En reflektion bara. Kvinna funnen död utanför sin bostad. misstänkte först fall, men visar sig att hon bragts om livet. Jag tror de flesta reagerar/reflekterar på alla mord just nu, speciellt där offret är kvinna och med yttre våld blivit "tagen av daga". Som jag tidigare nämnde så vill jag inte skapa ytterligare sidospår då den kreativa sidan har renderat i den här typen av "brödtext" Tillbaka till....
Citera
2018-06-18, 16:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det blir liksom hört-hört-hört. En bekant till din släkting vet? Eller har hört? Att det fanns blod i lägenheten/radhuset? Har hen varit där eller var har hen fått denna information ifrån? Flashback kanske?
När man går ut med den information som du gör så räcker det inte med vad man har hört i tredje eller fjärde hand. Är du seriös och har riktig information så får du nog ge mer ”riktiga” uppgifter. Jag antar att din källa talade om var blodet fanns och omfattningen av densamma.

Du behöver inte tro på mina uppgifter.
Men FB är ju ett ställe där man kan dela uppgifter man fått.
Kan säga som så mycket att min bror känner en hen som kände LW. Denne hen berättade att blod fanns i hemmet.
Mängden blod eller var det hittats pratades det inget om. Min bror ville inte fråga heller då vederbörande var i sorg över det som inträffat.
Ser inte varför vännen skulle ljuga om blodet men vännen kan fått fel info från något håll , jag bara delar vad jag fått till mig.
Citera
2018-06-18, 16:26
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Långsökt? -ja absolut! En reflektion bara. Kvinna funnen död utanför sin bostad. misstänkte först fall, men visar sig att hon bragts om livet. Jag tror de flesta reagerar/reflekterar på alla mord just nu, speciellt där offret är kvinna och med yttre våld blivit "tagen av daga". Som jag tidigare nämnde så vill jag inte skapa ytterligare sidospår då den kreativa sidan har renderat i den här typen av "brödtext" Tillbaka till....

Den enda likheten är alltså kvinna och utomhus. Googla på det så hittar du fler - bara i maj i år.
Citera
2018-06-18, 16:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Vad vill du veta mer än det jag skrivit ang ev blod?
Det ärar dig flixa81 att du frågade.
Såg nu du redan svarat, tack
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-18 kl. 16:29.
Citera
2018-06-18, 16:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var väl ändå tokiga kriterier om vad du önskar ska vara sanning?
Vi får väl se
Citera
2018-06-18, 16:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske för mitt fokus har varit mest på SD, så har jag tyvärr inte lagt mycket energi på att varken minnas namn eller annat runt dessa två; ML och Beholderx.

Man utgår från att man utreder LWs relationer och kollar alibi mm för dessa.

Var bor dessa personer (tacksam för maskade namn igen om någon kan förlåta mig)?
Finns det någon möjlighet att de känner till bullerplankets "gömma"?
Om man kommer lite längre ifrån, krävs det väl bil till LW.
Om man kommer med bil, borde man veta att LW är uppe?
Vad kan ärendet vara om man kommer sent på kvällen? Impuls?
Isf kanske man inte "bjuder in någon" på te kl 23.30 direkt med sovande barn hemma?
Man kanske står utanför dörren eller sitter i bilen om man behöver prata ut, reda ut något?

Men varför gå mot/till bullerplanket neråt gatan?
Har väldigt svårt att tro att man kan känna till bullerplankets baksida som ändå slutar in på en äng mot en mindre gata om man inte bor där.

Har man bilen med sig och det "händer" något i eller utanför hemmet hemmet, kanske den logiska reaktionen blir att man lämnar henne på plats. Inte börja fixa och greja med en död person.
Har det hänt i bilen, då kör man nog iväg kroppen till en mer avlägsen plats.

Tror ändå på att LW hittades vid bullerplankert skvallrar om att:
- gm känner till platsen
- det inte fanns några riktiga alternativ (dvs "det hände" nära buller planket) att gömma kroppen.
- personen kom förmodligen gåendes till bp.
- OM bil användes, åkte gm till bullerplanket för att han kände till platsen. Han ville så snabbt om möjligt bara bli av med kroppen. Kanske han hade barn hemma som väntade på honom? Annars hade gm åkt till någon avlägsen plats för att dumpa kroppen.

Beholderx är iallafall en av HDs föräldrar. Kallar Hanna för sin dotter i en kommentar på en geocache sida.
Citera
2018-06-18, 16:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det ärar dig flixa81 att du frågade.
Du angav din blod-källa vara en släkting till dig som i sin tur hört det av en bekant till LW.
Går det att närmare bringa klarhet i vad uppgifterna grundas i?
Min rättframhet framstår med visst fog som burdus vilket jag ödmjukt ber om ursäkt för.

Kolla något tidigare inlägg så hittar du något utförligare svar.
Vet inte mer än så 😌
Citera
2018-06-18, 16:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Kolla något tidigare inlägg så hittar du något utförligare svar.
Vet inte mer än så 😌
Såg det för sent, Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in