2018-06-18, 11:54
Medlem
Tillbaka till ruta ett... Det finns inte fakta Om O:s proffesur-ansökan gått till. Skulle vara värt att reda ut hur den påverkat O. Jag tror den haft stor inverkan.

1) Kan man se när ansökan registrerades? Elli09 menade att han var på tal för flera år sedan. Vad hände sen i så fall? Tidningarna säger däremot att han nyligen ansökt.

2) Kan man se vilka professorer som skulle godkänna ansökan och hur långt de kom? Vi vet inte ens hur många sakkunniga som måste bedöma O. 5 st? Ellionor K på ÖU, hon som skrev elogen, avbön, timmar efter familjen hittades döda, borde ha varit en av dem.

Så här skriver BehindRayban (verkar ha koll på juridik och LU) en vecka efter morden, om vad som kunde vara ett av skälen till familiciden:

”Det är nog ansökan om befordran som ligger närmast. Eftersom 1 av de inblandade redan gjort avbön på nätet (väldigt ovanligt) så kan man ju gissa att det är där någonstans som ett av kanske flera skäl finns. (befordringar är nuförtiden inte en rättighet utan något som de olika utbildningsplatserna beslutar om själva - EKL har en massa löjligt låga krav med några additiva krav som bara kan uppfyllas ifall EKL:s expertgrupp tycker så (vanligen en grupp bestående av 5-10 riktiga professorer eller "professorer" - befordran har blivit svårare de senaste 5 åren).”
Citera
2018-06-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kom tidig info i tråden att H skulle ha cancer och O skulle ha berättat det på jobbet. I detta inlägg skriver en granne att H sa ”att något äter upp henne inifrån”. Kan det ha varit så att H trodde att hon hade olika sjukdomar och var mer eller mindre döende och att hon trodde detsamma om flickorna? Någon form av utvidgad hypokondri. Har lite svårt att tro att detta skulle vara något planerat, t.ex förgiftning och dyl.

Om det nu var så att barnen långsamt blev förgiftade utan H:s vetskap, så måste det ju successivt ha skapat total förvirring inom henne då hon inte kunde sätta fingret på vad som skedde, alls förstå vad som hände med flickorna eller hjälpa sina flickor att bli friska. Hennes omsorger och vad hon än gjorde hjälpte ju inte. Vilken mardröm. Kanske bidrog det till att hon kände att något äter upp henne inifrån. Kan det även ha varit så att hon även själv långsamt blev förgiftad? OBS endast en spekulation från min sida.
Citera
2018-06-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kanske det redan tagits upp tidigare, men jag undrar vilken substans är såpass dödlig men som kräver en enkel administration? Dvs, vad gav man barnen som var dödligt men som inte väckte uppmärksamhet? Kan inte tänka mig att de kunde tvinga ner typ 20-30 tabletter, eller vad som nu krävs på tjejerna, särskilt inte den yngsta.

Någon?
Ja, detta är en knäckfråga. Tror Solglittret försökt visa att det skulle vara svårt att döda flickorna med tabletter utan deras vetskap. Kolla hens tidigare inlägg. Mycket märkligt tycker jag det är att det tidigt kom ut uppgifter, från Scheele bla, om att Oskar hittades hängd. Varken Elli eller Rockkungen har bekräftat eller dementerat detta. Om jag förstått Elli rätt så vet de anhöriga ännu inte dödsorsak på någon i familjen. Obegripligt för mig att det kan vara så.
Citera
2018-06-18, 13:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Om det nu var så att barnen långsamt blev förgiftade utan H:s vetskap, så måste det ju successivt ha skapat total förvirring inom henne då hon inte kunde sätta fingret på vad som skedde, alls förstå vad som hände med flickorna eller hjälpa sina flickor att bli friska. Hennes omsorger och vad hon än gjorde hjälpte ju inte. Vilken mardröm. Kanske bidrog det till att hon kände att något äter upp henne inifrån. Kan det även ha varit så att hon även själv långsamt blev förgiftad? OBS endast en spekulation från min sida.

Någon har under några års tid omärkligt införskaffat gift och givit det till 3 personer utan att det finns spår av det vid obduktion, hemmet, datorn o dyl. Jag tror mer på att detta är ett psykologiskt fenomen.
Senast redigerad av MeggieCleary 2018-06-18 kl. 13:10.
Citera
2018-06-18, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
För en gång skull håller jag med dig ;-)

Rkungen har inte kommit ut med något nytt direkt och konstiga meningar. Ellie la upp filer där du kan se vad de hade på sina konton. tror det var med det konstiga testamentet och bouppteckningen, en på varje person.

Någon nämnde något om dokument vid 3 advent. Var det inte Agnes som blev tillfälligt sämre just då med värk mm

- Du MF ska absolut slippa mej här-
- Och mina konstiga meningar -
- lär dig läsa vilket nick som skriver vad-
- va kommer du med -?
- tråden är er -
- tack och hej -
Citera
2018-06-18, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vad hade Agnes för sjukdom eller tecken på sjukdom? Hade Moa samma symtom? Vet du dödsorsak på någon i familjen? Hittades Oskar hängd? Tror många här skulle uppskatta om du berättade allt du vet.

- fråga Rapytt milla2000 chrkoll Emma57 MF-
- tror många här uppskattar att jag -
- lämnar tråden vilket jag gör nu-
- du MF har ägnde rätt över tråden-
- tack för mej -
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-18 kl. 14:48.
Citera
2018-06-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Håller med! Ytterst knepigt av de som vet något att inte lägga ut allt de vet i ett inlägg.

Varför skulle anhöriga göra det? Med risk att det hamnar i massmedia. Rockungen har ändå förmedlat viktiga uppgifter, synd om hen nu lämnar tråden.
Citera
2018-06-18, 15:21
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Inlägg #33472

Där kan man utläsa att flickorna inte var "sjuka". Möjligtvis gjordes A "sjuk" i Tyskland.
Sen får man välja hur man vill tolka det. Ingen av barnen gick på psyk, var inte inlagda, ingen i familjen var döende.

Vi måste vara rädda om Rockkungen. Den enda trovärdiga. Hoppas hen stannar kvar.
Citera
2018-06-18, 15:24
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Något som har malts tidigare är att familjen fick något dåligt besked runt 3:e advent? Vad kan det ha varit tro?
Citera
2018-06-18, 15:27
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- fråga Rapytt milla2000 chrkoll Emma57 MF-
- tror många här uppskattar att jag -
- lämnar tråden vilket jag gör nu-
- du MF har ägnde rätt över tråden-
- tack för mej -

Hoppas du gör det inte för gott.
Och att du är tillbaka efter din välförtjänta semester! (kanske tidigare :-)
Senast redigerad av Anabella 2018-06-18 kl. 15:30.
Citera
2018-06-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du MF ska absolut slippa mej här-
- Och mina konstiga meningar -
- lär dig läsa vilket nick som skriver vad-
- va kommer du med -?
- tråden är er -
- tack och hej -
Du ska veta att dina inlägg här i tråden är uppskattade.
Om du behöver ta en paus är det ok. Men jag hoppas att du kommer tillbaka.
Morden på A och M ska inte glömmas.
Citera
2018-06-18, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Något som har malts tidigare är att familjen fick något dåligt besked runt 3:e advent? Vad kan det ha varit tro?

- Ja bara på den : dem har det sagt -
- A får den : dem säga B -
- Annars gäller väl samma regler för den dem-
- lämna tråden -
- inget emot dej Walla Wincha -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in