Citat:
Ursprungligen postat av
Medox
Du har genom tråden haft ett stort behov av att skydda H. Varför inte försöka bli lite friare i tanken och se alla möjliga alternativ? Släkt, vänner, O, skola, sjukvård mm - av alla inblandade, varför ska just H avhållas från att spekuleras kring? För att hon är kvinna? Nåt annat?
Ok. Du kör med argumentum ad hominem. Varför tycker jag det verkar bekant?
Faktum är att jag från början inte hade någon uppfattning om fallet alls, förutom att det var groteskt overkligt.
Dysfunktionella föräldrar brukar inte klara av att få upp barnen över småbarnsåldern, flickorna var, om inte ”nästan vuxna” så åtminstone halvvuxna. Verkade rara och välartade, förutom då Agnes trötthet (?).
Fostersonen skrev i ett inlägg att den period han var hos familjen, hade varit en av de bästa i hans tillvaro som fosterbarn. Han tyckte att båda föräldrarna var varma och omsorgsfulla, möjligen med övervikt för O.
Så jag följer tråden, dristar mig till ett par undrande inlägg och får tillrättavisningar och spydigheter som jag inte förväntat mig. Från ett par postare, som tydligt företräder pappan/ samt att barmhärtighetsmotivet är sakrosankt.
Det är, eller snarare, har varit, överlag en ful ton i tråden, vissa postare ska tystas. Vilket får mig att undra över vad som pågår.
I tillägg har jag fått för mig vissa saker, som jag på ett narcissistiskt och ondskefullt håller för mig själv. (Narcissism= självupptagenhet i min värld. Gör en mental notering när det ordet används...’
och ja, ska knipa näbb om detta fortsatt)
Tänker mycket på barnen, ur olika aspekter. Hannas öde är sammankopplat med deras, i min tro.
Detta blev en långrandig men dock bakgrund.
Har inget med kön att göra.