Citat:
Ursprungligen postat av
Bad.Ass.Bitch
Alltså... kränkta små män som sitter och hatar på kvinnor. Kvinnor är minst lika kompetenta som män.
Menar du att
alla kvinnor alltid är lika kompetent som alla män? Det stämmer inte. På samma sätt som det inte stämmer att alla män är lika kompetenta som alla kvinnor.
En man med de bristfälliga kunskaper som vissa av dessa kvinnliga experter besitter skulle aldrig i livet få en chans att sitta i tv. Det bör handla om kunskap och känsla för sporten, inte om tvångskvotering pga kön. Som programledare kan det gå för sig (där är det annat än kunskap om sporten som är prio ett), men man ska inte få jobb som expert/kommentator på ett av världens största evenemang om man inte har rätt kunskap.
Johanna Ojala i vinterstudion som pratar om längdskidor är ett exempel på en kvinna med mycket kunskap och känsla för den sporten, hon gör ett kanonjobb enligt mig. Hon har också varit aktiv inom den sport hon pratar om, till skillnad från de som har spelat damfotboll och tror de vet hur det är att spela fotboll.
Citat:
Ursprungligen postat av
matrix-191
Bryr mig inte om fotbollen kommenteras av män eller kvinnor. Har fått öronen förstörda av både Thomas Brolin o Kenneth Andersson och blivit uttråkad av Pontus Kåmark o Anders Andersson, så jag är härdad. Vill man ha hög kvalitet på fotbollsnacket så får man slå över till dansk tv.
Går inte dina öron sönder av danska?