2018-06-18, 04:09
Medlem
Så glad att jag är utlandssvensk. När man kollar på fotboll så vill man ju slippa gnälliga kärringar.
Citera
2018-06-18, 05:52
Medlem
lersaters avatar
tycker de e vidrigt..kärringarna kan kommentera damfotboll

skrev kommentar på tv4s facebooksida om dessa kvinnliga kommentatorer, togs bort på 2 röda
Citera
2018-06-18, 05:54
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Problemet med kvinnor är oftast deras gälla röster. Det blir ett problem när det hettar till på plan; då försvinner orden och man hör knappt vad de säger. Kunskapsmässigt är de säkert på nivå.

Nej.. hur ska de kunna vara I samma nivå? gamla avdankade spelare som på sin höjd nått till div6 I herrfotboll.. de vet ju fan inte va de prata om
Citera
2018-06-18, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Om marknaden visar intresse för mixade fotbollslag kommer vi se det. Annars inte. Åsikter har en tendens att puffa upp sig och tillskriva sig själv inflytande, men till sist är det pengarna som bestämmer. Precis som vanligt

Intresse och intresse. Vi har sett genom historien, att en befolkning kan hjärntvättas till i stort sett vad som helst.
Citera
2018-06-18, 06:25
Medlem
Läskigs avatar
Äh, tv4 är en kanal som på fullaste allvar slänger in personer som Peter Jihde och Patrick Ekwall i sina sportsändningar, där om något har vi två personer som om något måste ha kommit in sängvägen för att få synas i tv, och om ni hellre lyssnar på dessa personer istället för Johanna Frändén så säger det mer om er än vad det säger om tv4...
Citera
2018-06-18, 06:25
Medlem
Det är nog bara att vänja sig, precis som dessa personer fick vänja sig vid kvinnliga nyhetsuppläsare:

https://www.youtube.com/watch?v=GvZpP9qK20E
Citera
2018-06-18, 06:30
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Det är nog bara att vänja sig, precis som dessa personer fick vänja sig vid kvinnliga nyhetsuppläsare:

https://www.youtube.com/watch?v=GvZpP9qK20E

Mycket bra exempel.
Ut med det gamla in med det nya.
Vi i övergångsfasen kanske tycker det är konstigt, men ingen bryr sig om 10 år.
Citera
2018-06-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Kunskapen om läderbollar är viktig för dig va?
Om du menar fotboll, så ja. Samma sak om jag ser nåt inslag om inrikespolitik så vill jag inte ha en okunnig svart dvärg där bara för att media anser att "det är rätt".

Det är inte heller så att det är brist på duktiga människor med goda fotbollskunskaper.
Citera
2018-06-18, 07:36
Medlem
Tycker kvinnor ska bli betongarbetare och murare i stället där råder det fet brist på dom.
Citera
2018-06-18, 07:40
Medlem
arakas avatar
Tråkiga kärringar med norrlandsdislekt utan originalitet är ingen höjdare direkt.
Glenn Hysén kom tillbaka, allt är förlåtet.
Fanns det ett konservativt alternativ skulle jag definitivt välja det.
Ser fram mot ett kärringfritt Viaplay i höst.
Senast redigerad av araka 2018-06-18 kl. 07:44.
Citera
2018-06-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Alltså... kränkta små män som sitter och hatar på kvinnor. Kvinnor är minst lika kompetenta som män.

Hatar?
Snarare handlar det om fullt berättigad kritik.
Men din reaktion är typisk;
Kvinnor tål inte kritik.
Kvinnor får inte kritiseras.
Kvinnor är att likna vid heliga kor i det tokfeminstiska Sverige.
Reaktioner som föder och göder spänningar och förakt mellan könen. Helt i onödan.

Dels handlar det om expertkunskaper dels om röst o tonläge.
Båda är lika viktiga för att referat ska vara intressanta och lyssningsbara under en längre tid.
Kvinnor med gälla röster blir "skärande" i huvudet efter en tid. Något du ALDRIG kan ändra på.
Så är det i varje fall för många män. Hur kvinnor upplever det vet jag inte.

Jag har tänkt på detta tex i naturprogram där man guidas i djurens värld under någon timma. Speakerrösten är mycket viktig för att man ska kunna behålla fokus och för att filmmaterialet ska komma till sin rätt. Här har verkligen producenterna tänkt till (oftast) för både de kvinnor och män jag har hört har precis dessa egenskaper. Och karakteristiskt för de kvinnor som får speakerrollen är att de har mörkare och lugnare röster än vad som är vanligt hos kvinnor.

Lite tillspetsat - rösten måste ha en viss "pondus", "myndighet" och "lugn". Kvinnliga röster saknar generellt detta i mkt högre utsträckning än vad män gör. Biologin är en faktor.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-06-18 kl. 08:00.
Citera
2018-06-18, 08:08
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det gör de så fan heller! Du har noll koll. Jag har följt fotbollsmästerskap på radio och TV i 30+ år. Detta är utan tvekan de sämsta kommentatorsinsatserna hittills.

Jane Björck har följt VM för svt i över 25 år och du har mage att gnälla på henne? Äckliga soffexpert. Stick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in