Citat:
Ursprungligen postat av
Bad.Ass.Bitch
Alltså... kränkta små män som sitter och hatar på kvinnor. Kvinnor är minst lika kompetenta som män.
Hatar?
Snarare handlar det om fullt berättigad kritik.
Men din reaktion är typisk;
Kvinnor tål inte kritik.
Kvinnor får inte kritiseras.
Kvinnor är att likna vid heliga kor i det tokfeminstiska Sverige.
Reaktioner som föder och göder spänningar och förakt mellan könen. Helt i onödan.
Dels handlar det om expertkunskaper dels om röst o tonläge.
Båda är lika viktiga för att referat ska vara intressanta och lyssningsbara under en längre tid.
Kvinnor med gälla röster blir "skärande" i huvudet efter en tid. Något du ALDRIG kan ändra på.
Så är det i varje fall för många män. Hur kvinnor upplever det vet jag inte.
Jag har tänkt på detta tex i naturprogram där man guidas i djurens värld under någon timma. Speakerrösten är mycket viktig för att man ska kunna behålla fokus och för att filmmaterialet ska komma till sin rätt. Här har verkligen producenterna tänkt till (oftast) för både de kvinnor och män jag har hört har precis dessa egenskaper. Och karakteristiskt för de kvinnor som får speakerrollen är att de har mörkare och lugnare röster än vad som är vanligt hos kvinnor.
Lite tillspetsat - rösten måste ha en viss "pondus", "myndighet" och "lugn". Kvinnliga röster saknar generellt detta i mkt högre utsträckning än vad män gör. Biologin är en faktor.