2018-06-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Så, dessa gör även ett bra jobb?
Gör dom manliga kommentatorerna ett bra jobb hela tiden?

Det låter bra, men va då "bara Daniel Nannskog som är mörkhyad"?
Nej, men de är betydligt mer jämnbra.
Citera
2018-06-17, 18:11
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Om marknaden visar intresse för mixade fotbollslag kommer vi se det. Annars inte. Åsikter har en tendens att puffa upp sig och tillskriva sig själv inflytande, men till sist är det pengarna som bestämmer. Precis som vanligt

Har "marknaden" i Sverige visat intresse för alla dessa kvinnliga så kallade "expertkommentatorer" under herrarnas fotbolls-VM? Har publiken efterfrågat denna förnyelse/försämring? Knappast va. Det är andra krafter som styr...
Senast redigerad av NygammalVals 2018-06-17 kl. 18:14.
Citera
2018-06-17, 18:22
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords
Nej allt det här är bara fake news från unga vita flashbackare.

Hanna, Frida, Johanna, Jane och Marie är positiva inslag i den mansdominerande tv-miljön!! Tyvärr bara Daniel Nannskog som är mörkhyad.

”Ingen seger utan neger” skanderade vi när Dahlin var som mest i ropet på 90-talet.

Kvinnorna underpresterar enormt i detta mästerskaps inledning och spär bara på bilden av att dom är inkvoterade pga radikalfeministiska anledningar.

Hanna Marklunds röst är så gäll och obekväm att min hund försökte kväva sig själv på en frolic precis.
Citera
2018-06-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
är så gäll och obekväm att min hund försökte kväva sig själv på en frolic precis.

Värsta jävla dialekten och kommentatorn i modern svensk tid.
Fy fan vad usel hon är.
Låter fruktansvärt och då har jag egentligen inget emot dialekter men hon är för jävla mycket. Inkvoterad 100%.
Citera
2018-06-17, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Har "marknaden" i Sverige visat intresse för alla dessa kvinnliga så kallade "expertkommentatorer" under herrarnas fotbolls-VM? Har publiken efterfrågat denna förnyelse/försämring? Knappast va. Det är andra krafter som styr...

Nej nej. Intresset för VM är oberoende av kommentatorernas kön, det är alltså ingen som väljer bort att titta på fotbolls-VM utifrån om du har män eller kvinnor i studion. Bolagen kan därför stryka åsikts-vindarna medhårs utan att riskera minskat intresse. Om valet av kvinnliga kommentatorer skulle ge minskade intäkter skulle de försvinna illa kvickt, var så säker.

Som sagt, åsikter är bara åsikter. Pengar, där ligger beslutsunderlaget.
Citera
2018-06-17, 18:51
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Värsta jävla dialekten och kommentatorn i modern svensk tid.
Fy fan vad usel hon är.
Låter fruktansvärt och då har jag egentligen inget emot dialekter men hon är för jävla mycket. Inkvoterad 100%.

Stämmer bra. Favoriten var när hon sa att Tyskland var på väg in i matchen när dom dominerat stora delar av matchen och
Mexiko lagt sig på kontring.
Citera
2018-06-17, 18:56
Medlem
WordWarriors avatar
Ja, det är politiskt. Det här handlar om att bryta och övervaka manlig gemenskap, då den uppfattas som ett hot mot genus och feminism. Män och killar ska inte få ha någon fredad domän, det är själva syftet. Bara vänsterideologi rakt igenom.

Lägg ner propagandaorganet SVT/SR och sparka marxistsvinen!
Citera
2018-06-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Gör dessa kvinns ett dåligt jobb?

Du menar på fullt allvar att det fanns inga som kunde göra deras jobb eller bättre?
Av alla män där ute?

Hur jävla pk är du, 1-10?
Citera
2018-06-17, 19:06
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Ta av foliehattarna för fan.

Könet eller tidigare meriter spelar ingen roll. Det viktiga är att de gör ett bra jobb som kommentatorer.

Personligen är jag inte överförtjust i Marklund, men övriga gör ett utmärkt jobb.
Citera
2018-06-17, 19:07
Medlem
Jämför Glenn Strömberg med Hanna Marklund. Strömberg kommer med riktigt bra analyser i 90 minuter medan Marklund kommer med "Mm, aa det är en solklar offside" när det redan blivit blåst och "Aa, Tyskland har ju tagit över nu lite. Det är ju mer så som de vill ha det.".
Citera
2018-06-17, 19:11
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc

Könet eller tidigare meriter spelar ingen roll. Det viktiga är att de gör ett bra jobb som kommentatorer.

Personligen är jag inte överförtjust i Marklund, men övriga gör ett utmärkt jobb.

Det gör de så fan heller! Du har noll koll. Jag har följt fotbollsmästerskap på radio och TV i 30+ år. Detta är utan tvekan de sämsta kommentatorsinsatserna hittills.
Citera
2018-06-17, 19:18
Medlem
FakeRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc

Lol de är ju där just för att de har "tidigare meriter" och är kvinnor. Från damfotboll vars landslag förlorar mot p13 killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in