2018-06-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Jag förstör att ni snöflingor är igång med er kränkthet igen.

Det är ju du som är en snöflinga som inte tål kritik av indoktrineringen och snowflakes hittar man f.ö. långt ut på vänsterkanten ditt dumme fan, det är liksom dikotomin till stereotypen som kritiserar PK
Citera
2018-06-17, 21:14
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Nannskog är ju åtminstone jävligt kunnig. Ett minimikrav, kan man tycka...
Visst är han kunnig. Inte påstått annat. Försvara inte SVT
Citera
2018-06-17, 21:14
Medlem
Det är lite som manliga barnmorskor/gynekologer - på fel plats helt enkelt.
Citera
2018-06-17, 21:15
Medlem
Vad har detta med feminism att göra?
Citera
2018-06-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Fast betydelsen är också lättstött och svårt att acceptera andra åsikter eller livsåskådningar än sina egna. Så med andra ord alla som är drivna av känsloargument.

Då förstår jag. Men det är ju som att vissa inte ens försöker förstå kritiken. Att dra paralleller till Saudiarabien och insinuera att vi inte ska ha kvinnor i TV bara för att folk stör sig på inkvoterade "experter" är minst sagt udda.

Jag hoppas (för människosläktets skull) att dessa bara trollar, annars ser det mörkt ut.

Jag undrar hur det kommer sig att Jane Björck och Marie Lehmann slipper undan kritik, kan det bero på att dessa har förtjänat sin plats? Troligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Det är ju du som är en snöflinga som inte tål kritik av indoktrineringen och snowflakes hittar man f.ö. långt ut på vänsterkanten ditt dumme fan, det är liksom dikotomin till stereotypen som kritiserar PK

Preach brother. Intressant hur "pk-folk" försöker kapa anti-pk-begrepp.
Citera
2018-06-17, 21:32
Medlem
nilleboys avatar
Undrar om fler kvinnor tittar på fotboll för att det är fler kvinnor i sändningarna? Att ha damfotbollsspelare med som ”experter” är ju bara skrattretande.
Citera
2018-06-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
SVT har dock inte sänt ut några manliga sportkommentatorer eller experter.

Wut? Var befinner sig Chris, David, Glenn och Markus?
Citera
2018-06-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleboy
Undrar om fler kvinnor tittar på fotboll för att det är fler kvinnor i sändningarna? Att ha damfotbollsspelare med som ”experter” är ju bara skrattretande.

Jag har hört om hur människor ringde och klagade när den första kvinnan började läsa nyheter på radion 1938.

Vi har tydligen inte kommit längre än så.
Citera
2018-06-17, 21:43
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Haha varför då? Hanna Marklund tillhör TV4-gruppen och inte Cmore som har rättigheterna till Allsvenskan.

Typiska luftskallar som kommenterar i denna tråd som aldrig tittar på fotboll så länge det inte är ett mästerskap. Hanna Marklund är bland de bästa i Sverige på fotboll.

Att få stryk av p15 säger väl allt om hur bra bondjäntan är.https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-3-0-mot-p15-lag-fran-stockholm/
Citera
2018-06-17, 21:45
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det är värre än så. Säger jag att kulturmarxismen är cancer och feminismen metastaser så räcker inte det. Kulturmarxismen är metastaser och cancern är...

Menar du att feminism är en konsekvens av kulturmarxism?
Citera
2018-06-17, 21:46
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag har hört om hur människor ringde och klagade när den första kvinnan började läsa nyheter på radion 1938.

Vi har tydligen inte kommit längre än så.
För att man alltid haft manliga nyhetsläsare vid den tidpunkten plus att man var betydligt ärligare gällande vilka som duger lämpligast på olika positioner. Vi har inte kommit längre om du menar att det skulle blivit bättre nu.
Citera
2018-06-17, 21:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Menar du att feminism är en konsekvens av kulturmarxism?

Det är ett av deras många vapen. Förkovra dig.
https://sv.metapedia.org/wiki/Kulturmarxism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in