Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
men skärp dig människa.
Min studie är gjord 2016. När är "din" gjord?
DET ÄR SAMMA STUDIE FÖR 10E GÅNGEN
Skillnaden är att du läser vaga tolkningar som är skrivna med ett en tjock pensel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Min studie säger:
"But sexual attitudes and behaviors continue to change in America, and some of the strongest predictors of divorce in years gone by no longer matter as much as they once did, according to new research by Nicholas H. Wolfinger"
En vag kommentar från professorn. Säger ingenting mer än hans politiska åsikter.
Okej, nu ska vi dissikera dina citat här, för du verkar ju inte riktigt ta tiden att läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
" [...]is that women with exactly two premarital sex partners have consistently higher divorce rates than women with 3 to 9 partners.
Detta framgår i studien, vilket jag tidigare citerade. Det som är intressant dock är att de som har fler än 10 partners har en snäppet högre skilsmässonivå
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
“In short: if you're going to have comparisons to your [future] husband, it's best to have more than one,” said Wolfinger. He added that sexual behavior has changed significantly throughout recent decades."
Här har vi igen en väldigt politisk kommentar. Det som han inte säger dock, är att i studien han själv utförde så är det ännu bättre att ha 0-1 partner, det vill säga det ultimata är att bli tillsammans med en oskuld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ok? Börjar det sippra in snart?
att du sitter med föråldrade uppgifter?
Börjar det sippra in att vi pratade om exakt samma studie men du utgår från politiska kommentarer istället för att faktiskt ta dig 10 minuter och studera grafiken?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det min studie säger är att det är lika skadligt ha för få sexuella erfarenheter som för många.
och vet du! Det kan man fan nästan tänka ut själv. Välfigt få människor vill lea hela sina liv och endast legat med en enda partner. Det är inte speciellt "biologiskt" inte speciellt evolutionärt smart.
Inte för män, inte för kvinnor.
Sluta lev i din antingen religiösa eller artonhundratals bubbla.
Tja, vill du ligga med 10-20+ killar så gör det såklart. Men då ska du ju kunna ta konsekvenserna att folk ser negativt på det. Att studien skulle visa att det är skadligt att ha få partners är ju bara en fantasi från din sida, studien säger ju det motsatta.