Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-17, 06:55
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Är det någon annan som upplever problem med att se sina senaste citerade inlägg?

Mitt senaste citerade inlägg som visas genom menyn är en vecka gammalt, medan jag i trådarna i forumdelarna ser att användare har citerat mig flera gånger om sedan dess. Såvitt jag minns uppstod detta problem under lördagskvällen och har alltså endast pågått i några timmar.

Uthållighet är väl bästa metoden att tillämpa här, och så infernaliskt irriterande och jobbigt är det inte. Däremot är det en bekväm funktion när den fungerar som den är tänkt.
Citera
2018-06-17, 14:20
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Är det någon annan som upplever problem med att se sina senaste citerade inlägg?

Mitt senaste citerade inlägg som visas genom menyn är en vecka gammalt, medan jag i trådarna i forumdelarna ser att användare har citerat mig flera gånger om sedan dess. Såvitt jag minns uppstod detta problem under lördagskvällen och har alltså endast pågått i några timmar.

Uthållighet är väl bästa metoden att tillämpa här, och så infernaliskt irriterande och jobbigt är det inte. Däremot är det en bekväm funktion när den fungerar som den är tänkt.
Skulle precis skriva detta. Har exakt samma problem.
Citera
2018-06-17, 15:33
Medlem
Citat:

Likadant är det för mig om jag klickar på pilen längst till höger i överkanten och väljer "Mina citerade inlägg". Då visas det sista två dygn tillbaka. Om jag sedan stannar kvar på Flashback och gör om samma procedur då visas det senaste. Stänger jag därefter Flashback och öppnar igen döljs återigen de senast citerade inläggen och det sista är för två dygn sen.

Om man har Laidback-status ser man direkt på klockikonen när de senaste citerat mig, och då visas det alltid rätt.
Citera
2018-06-17, 21:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Surfar via platta och kan inte klicka på regler som står längst ner på sidan.
Finns det något annat sätt att se reglerna?
Citera
2018-06-17, 22:42
Medlem
Ziayas avatar
Citat:

Samma för mig. Nåt är fel. Kan inte se inlägg i ett ämne, mina inlägg eller citerade nyare än den 14:e.
Senast redigerad av Ziaya 2018-06-17 kl. 22:44.
Citera
2018-06-18, 01:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Surfar via platta och kan inte klicka på regler som står längst ner på sidan.
Finns det något annat sätt att se reglerna?
Android/Ipad? Vilken webbläsare?
Fungerar Medlemslista/Moderatorer som står bredvid Regler längst ner?

Jag surfar via Android/Chrome och har inga problem.
Citera
2018-06-18, 01:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Android/Ipad? Vilken webbläsare?
Fungerar Medlemslista/Moderatorer som står bredvid Regler längst ner?

Jag surfar via Android/Chrome och har inga problem.
Oj det måste ha varit något tillfälligt för nu funkar det igen. Samma här, android och chrome. Blä. Finns bättre browsers. Men få kompatibla.
Citera
2018-06-18, 09:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Hej

Är det nåt skit med hur listan "Mina inlägg" och "Mina citerade inlägg" uppdateras? Jag har postat nyare inlägg i trådar (där inläggen finns kvar) än som syns på dessa två listor?

Har uppdateringen slutat fungera? Jag menar om det inte kollas i realtid?

Tillägg:
Listan under "klockan" med notifieringar innehåller nyare citeringar än som finns listade på "Mina citerade inlägg"-listan.

Klart irriterande.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-06-18 kl. 09:35.
Citera
2018-06-18, 13:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hej

Är det nåt skit med hur listan "Mina inlägg" och "Mina citerade inlägg" uppdateras? Jag har postat nyare inlägg i trådar (där inläggen finns kvar) än som syns på dessa två listor?

Har uppdateringen slutat fungera? Jag menar om det inte kollas i realtid?

Tillägg:
Listan under "klockan" med notifieringar innehåller nyare citeringar än som finns listade på "Mina citerade inlägg"-listan.

Klart irriterande.
Jag har anmält detta till våra tekniker idag.
Citera
2018-06-18, 17:22
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag har anmält detta till våra tekniker idag.

Jättebra!
Tänkte precis skriva om det då jag har samma problem. Tror det började i förrgår. Det som gör det riktigt intressant är att jag en gång lyckades få se mina nyaste inlägg i "Mina inlägg" genom att gå till sida 2 och därefter tillbaka till sida 1. Det fungerade dock bara en enda gång så nu ser jag alltid samma gamla inlägg högst upp oavsett vad jag gör.

EDIT: Bara för det så verkar det fungera nu igen. Gick in i "Mina inlägg" precis efter jag skrivit det här inlägget och då var allting med. Tillfällighet eller snabbt jobbat av teknikerna?
Senast redigerad av Forzo 2018-06-18 kl. 17:25.
Citera
2018-06-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Jättebra!
Tänkte precis skriva om det då jag har samma problem. Tror det började i förrgår. Det som gör det riktigt intressant är att jag en gång lyckades få se mina nyaste inlägg i "Mina inlägg" genom att gå till sida 2 och därefter tillbaka till sida 1. Det fungerade dock bara en enda gång så nu ser jag alltid samma gamla inlägg högst upp oavsett vad jag gör.

EDIT: Bara för det så verkar det fungera nu igen. Gick in i "Mina inlägg" precis efter jag skrivit det här inlägget och då var allting med. Tillfällighet eller snabbt jobbat av teknikerna?

En ren gissning men det låter lite som att det är någon lastbalansering som spökar (igen? var det inte något liknande för inte allt för länge sen? En konfigureringsmiss om jag inte missminner mig?) där en eller flera noder inte synkroniserar med varandra som de ska.

Edit: Inte riktat specifikt mot dig Forzo, var mer en allmän kommentar om problemet.
Citera
2018-06-19, 20:44
Medlem
Sweeper80s avatar
Min notifikationsruta är helt blank, vit, när någon har citerat ett av mina inlägg.

Firefox, Windows 7 x64.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in