Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-19, 20:46
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hej

Är det nåt skit med hur listan "Mina inlägg" och "Mina citerade inlägg" uppdateras? Jag har postat nyare inlägg i trådar (där inläggen finns kvar) än som syns på dessa två listor?

Har uppdateringen slutat fungera? Jag menar om det inte kollas i realtid?

Tillägg:
Listan under "klockan" med notifieringar innehåller nyare citeringar än som finns listade på "Mina citerade inlägg"-listan.

Klart irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag har anmält detta till våra tekniker idag.

Har samma problem.
Citera
2018-06-19, 22:56
Medlem
Fix för användader för citerade inlägg:
Gör en ny tråd så funkar uppdateras citerade inlägg samt vanliga inlägg.

Flashback har ingen ETA på fix?
Citera
2018-06-20, 05:12
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag har anmält detta till våra tekniker idag.

Underbart! Tack för det!

Det är ju sannerligen inte världens undergång att det inte fungerar helt och hållet, fast när man väl har vant sig vid en smidig funktion inser man fort hur irriterande det är att vara utan den när den väl slutar fungera. Samma sak gäller egentligen allting som vi i vardagen tar för givet - telefonen ska fungera, datorerna ska fungera, kollektivtrafiken ska fungera, bilen ska fungera, vitvarorna ska fungera, och sedan börjar någonting att strula och så sitter man där och irriterar sig, när man i stället borde ha varit glad och tacksam för all den tid som sakerna faktiskt fungerade.

Men grymt att det är på gång att lösa sig nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Skulle precis skriva detta. Har exakt samma problem.

Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Likadant är det för mig om jag klickar på pilen längst till höger i överkanten och väljer "Mina citerade inlägg". Då visas det sista två dygn tillbaka. Om jag sedan stannar kvar på Flashback och gör om samma procedur då visas det senaste. Stänger jag därefter Flashback och öppnar igen döljs återigen de senast citerade inläggen och det sista är för två dygn sen.

Om man har Laidback-status ser man direkt på klockikonen när de senaste citerat mig, och då visas det alltid rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Samma för mig. Nåt är fel. Kan inte se inlägg i ett ämne, mina inlägg eller citerade nyare än den 14:e.

Och tack för era svar, som påvisade att jag inte var den ende här i världen med problemet. Ibland känns det skönt att ingå i en grupp som drabbas av ett teknisk haveri tillsammans, framför att vara den där enskilde individen som får bära hela bördan själv.
Citera
2018-06-20, 09:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
När jag söker med "Visa mina inlägg i denna tråd" eller "a:xeniaonatopp världsliga" i sökrutan hittar jag inte detta.

Windows 10 Home, 64-bitars, Opera 53.0
Citera
2018-06-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När jag söker med "Visa mina inlägg i denna tråd" eller "a:xeniaonatopp världsliga" i sökrutan hittar jag inte detta.

Windows 10 Home, 64-bitars, Opera 53.0

När jag kollar dina inlägg i tråden så får jag inte upp någonting alls som är postat efter 2017-07-25.
Tittade på några andra random användare i tråden och det varierar vad man får fram. Vissa verkar man få fram de senaste inläggen för, andra bryter också kring samma datum du bryter och för någon dök inga inlägg alls upp.

....och nu, när jag testade igen för att kolla vilken användare det var som kammade 0, plötsligt så ser det ut som att allt dyker upp som det ska igen, även dina inlägg.
Citera
2018-06-20, 12:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
När jag kollar dina inlägg i tråden så får jag inte upp någonting alls som är postat efter 2017-07-25.
Tittade på några andra random användare i tråden och det varierar vad man får fram. Vissa verkar man få fram de senaste inläggen för, andra bryter också kring samma datum du bryter och för någon dök inga inlägg alls upp.

....och nu, när jag testade igen för att kolla vilken användare det var som kammade 0, plötsligt så ser det ut som att allt dyker upp som det ska igen, även dina inlägg.
Jag provade också igen, och nu hittade det jag ville hitta. Vi får hoppas att det var ett tillfälligt fel och att det förblir så. Tack!

Rättelse: "Visa mina inlägg i denna tråd" fungerar fortfarande inte.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2018-06-20 kl. 12:50.
Citera
2018-06-20, 14:38
Medlem
Citat:
Jag provade också igen, och nu hittade det jag ville hitta. Vi får hoppas att det var ett tillfälligt fel och att det förblir så. Tack!

Samma här, nu fungerar det inte igen (senaste inlägg som visas från dig är samma som tidigare).

Det här har nog samband med problemen som beskrivs ovan där citerade inlägg m.m. inte heller uppdateras som de ska.

Med tanke på hur det här problemet artar sig så växer min misstanke att det är något knas med lastbalansering eller liknande

Vet ju inte exakt hur Flashback Forums servrar är uppsatta men någonstans verkar det finnas minst två servrar som optimalt ska ha samma data men där ena servern på något sätt trilskas, sen får man varierande resultat beroende på vilken server som råkar svara för tillfället.

D.v.s. det är nog bara att avvakta, tekniker är ju inkallade redan så när de väl lokaliserat och fixat problemet så bör alla dessa udda problem med vad som visas/uppdateras lösas.
Citera
2018-06-20, 14:52
Medlem
Citat:

Samma problem för mig. Första gången går det inte, men nästa gång går det, precis som med Mina inlägg och Mina citerade inlägg.

Detta är alltså ingen upprepning av de problem som nämnts tidigare (men troligen har problemen med varandra att göra). Visa mina inlägg i just detta ämne hittas om man klickar på de tre punkterna direkt under rubriken.
Citera
2018-06-21, 12:05
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Kan inte se mina senaste citerade inlägg och inlägg. Fixa.
Citera
2018-06-21, 12:06
Medlem
DiegoRostas avatar
Jag loggas ut från time to time och måste logga in igen. Extremt störigt när man författar ett inlägg och ska posta det. Ibland händer de efter 1 minut ibland efter 10 minuter. Tiden varierar.
Citera
2018-06-21, 17:33
Medlem
Utopiantoss avatar
Förmodligen har detta redan har tagits upp, men jag tänkte nämna det ändå.

När jag går in på en användare och trycker "hitta inlägg av x". Inläggen visas ju då i omvänd kronologisk ordning. Men de senaste dagarna så har många av de senaste dagarnas inlägg saknats. De har inte alls dykt upp, trots att jag vet att användaren har skrivit fler inlägg. Efter att jag uppdaterar fliken med f5 några gånger så dyker de missade inläggen alltid upp.
Citera
2018-06-21, 18:29
Medlem
PsychoChillers avatar
Surfar på lur. När jag trycker på menyn så saknas sökrutan ganska ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in