2018-06-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
har Sh.Holmes sett att SD hade nyckel? eller är det bara något som LW har sagt till honom?

Vet inte, Sh.Holmes har skrivit att han var en vän till LW,
kanske denne kan skriva hur det var med den frågan?
Citera
2018-06-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Sagt eller skrivits i tråden?
Det är skillnad på det
Var det inte ett inlägg om att hon var sjukskriven för utbrändhet?
Rätta mig gärna om jag har fel

Den korrekta diagnosen heter Utmattningsdepression. Beror säkert på vad hon själv sa att hon led av.
Senast redigerad av Remark 2018-06-17 kl. 22:41.
Citera
2018-06-17, 22:37
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jo men visst. Sant. Ingen kan ju rimligtvis ha varit ute och gallskrikit bakom planket i smyg och sedan valt att hålla tyst om det, under pågående mordutredning dessutom. Det var väl de sista ljuden från LW som hördes då. Tanken på det är lite för läskig, speciellt på kvällssidan, tycker jag. Det är en av orsakerna till att jag emellanåt funderar på skrikens icke vara.

Ja, Jag kan bara hålla med dig - det är verkligen skrämmande och helt förfärligt.
Citera
2018-06-17, 22:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt postaren Sh.Holmes så hade SD nyckel till LW samt efter att hon
anmält S för misshandeln bytte hon lås, för ungefär ett år sedan.

Hoppla! Detta eventuella nyckeinnehav hade jag helt glömt bort. Vattnade SD blommorna när LW var bortrest? Han kan ju ha gröna fingrar speciellt om han regelbundet ”interagerar” med frodiga gräsmattor på andra sidan. Vem vet, inte jag.
Citera
2018-06-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vet inte, Sh.Holmes har skrivit att han var en vän till LW,
kanske denne kan skriva hur det var med den frågan?

Kan inte berätta hur, röjer då källan
Citera
2018-06-17, 22:46
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jodå, så kan det ha varit. Men nu verkar det (baserat på vad jag läst mig till i tråden) inte som om HD vill skiljas längre. Hade LW och SD en slags gummisnodd mellan sig? Då den ena parten drog sig ifrån den andra studsade denne tillbaka eftersom gummibandet inte tillät en särskilt långdragen flykt? Ingen av dem kanske riktigt lyckades klippa av den allt mer syrefattiga navelsträngen som förenade dem? ”Som en boll kommer jag tillbaks till dig, gummiboll kommer jag tillbaks till dig” (MA Numminen sjöng väl så?)

Fan du skriver som Ranelid. Jag får en tår i ögat när jag sitter vid tangenterna.

Dessutom är du något på spåret. Dom kunde inte vara utan varandra. Dom hade något speciellt. En dragningskraft som Tellus med sin måne.

Hur vore Tellus utan sin måne? Ja sånt kan man nog fråga SD om när dragningskraften är noll.

Fast han hade ju flera månar, nästan i klass med Jupiter ?
Citera
2018-06-17, 22:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

för mig är det mest intressanta att någon av dem tar steget att lämna in skilsmässoansökan i mars, bara två månader före resan. Det stämmer dåligt med uppgifterna som SD spridit till sina bekanta (varav vissa här i tråden) om att de försökte lappa ihop äktenskapet. Undrar hur mycket av det andra hans vänner fått höra som stämmer? Någon som rentav träffat SD nyligen? Filttoffla?
Håller med! Det stämmer dåligt.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-17 kl. 22:55.
Citera
2018-06-17, 22:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Det räcker att man inte skriver på pappren efter 6 månader.
Så även om man skrivit på pappren om skilsmässa från början, så krävs det att man skriver på igen efter 6 månader för att den ska gå igenom.
Man behöver inte dra tillbaka sin ansökan, den annulleras automatiskt om man inte skriver på andra underskriften 6 månader senare.
Tack! Gäller betänketiden från det datum ansökan lämnas in eller från det datum då ärendet hanterats?
Citera
2018-06-17, 22:51
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Så då kanske det inte var så
Citera
2018-06-17, 22:56
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:

Du är på flashback. Varför inte röja källan? Vad är problemet?
Citera
2018-06-17, 22:59
Medlem
Citat:

Förstår, tack för svar i alla fall!
Citera
2018-06-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Så då kanske det inte var så
Enligt källan var det så. Om hon bytte lås tyder det väl på att hon inte fick tillbaka nyckeln, eller inte litade på att det inte fanns fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in