2018-06-17, 21:44
Medlem
Polisen verkar inte misstänka HD, antagligen har hon alibi (jobbat?). Kanske fick följde hon med på resan mot löfte att inte behöva lämna planet. Det verkar som om de direkt efteråt åkte till svärföräldrarna och att svärmor följde med på geocach 26/5 ( som förkläde?). Resten av deras logg verkar skilja sig, SD beskriver hur han åker hem till Örebro med sällskap (JG?) och har en skön em i solen medan HD beskriver en trevlig grillkväll med släkten (Filipstad?). Någon som vet mer om hur det ser ut mellan HD och SD just nu? Kanske är HD rädd för att bryta helt med SD?
Citera
2018-06-17, 21:49
Medlem
notknapparens avatar
[quote=flashbackfollower|64369265]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Anmälan skedde väl under 2017? Feb 2017 var bilincidenten, sommaren 2017 bytte HD geocach konto, senhösten 2017 blev SD friad, runt jul 2017 flyttade HD ut och i mars 2018 lämnades skilsmässoansökan in. Det senare gör att jag tvivlar starkt på att HD ville ha SD tillbaka. Gissar att båda kvinnorna var färdiga med honom.

När man ser förloppet (tack för den korta sammanfattningen) blir det lite tydligare.
Jag tror (gissar) att du har rätt.
Att bli lämnad av två för en som är van att äta av kakan men ha hela kakan kvar, kan detta vara den utlösande faktorn (för mordet).

Kanske försökte han också få tillbaka först den ena (om det nu var så att de försökte lappa ihop något??) och sedan även den andra? Men det gick inte?

Om SD och HD försökte lappa ihop något, varför dras inte skilsmässoansökan tillbaka? Man kan ju alltid lämna in på nytt?
Citera
2018-06-17, 21:54
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hade inte SD ljugit så mycket för fru/exfru, vänner och bekanta hade LW levt nu. Det där att han skulle styra när LW fick ta kontakt och inte, måste provocerat henne något oerhört och säkerligen visste hon hur han ljög. Men vid nästa möte var det OK och då berättade han hur svårt det hade varit förra gången att stå emot, hur han längtat bla bla bla..
Nu skulle han på semester och återgå till det heliga förbundet med exfrun, det LW ombesörjt.
SD hade att förlora nu! År efter år lyckades han dölja sina relationer utanför äktenskapet, men så fick HD det bekräftat, tog ut skilsmässa och flyttade. En svår chock för honom av den annars godtrogna frun. Efter idelt fjäskande går hon med på en sista chans. Den chansen blev LW:s död.

Hoppas HD har mer förstånd att inte satsa något mer på denne sk*tstövel, mord eller inte.
Finns inget där att hämta mer än oro och svek.

Den formuleringen önskar jag att jag författat! Det du beskriver är som en varböld som infekterat alla de som kom i närheten av den, känner jag. Trots att detta ruttna sår egentligen består av ren ynkedom, om man skrapar på ytan, så besitter det förmågan att utlösa smygepidemier och slutligen dödliga dominoeffekter, verkar det. Urk...
Citera
2018-06-17, 21:58
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
SH.Holmes upprepar gång på gång att det var HD som var den påstridiga och som inte ville släppa LW. Hen upprepar det så ofta att det nästintill blivit en trådsanning. Skribenten har förklarat att denne är vän till LW, så jag tar för givet att informationen kommer från LW själv.
Du menar SD? Jag tycker att det spretar rejält från olika håll (har läst igenom tråden från början igen). Jag undrar om både SD och LW uppgav sin sanning som på något vänster skapade två läger? Alternativt att sanningen är både och. Att de båda försökt ta sig ur och velat ha kvar, om vartannat?
Förmodligen får vi inte exakt hur det var. Kanske var det just så spretigt som det tycks. Oavsett så verkar det inte ha varit det sundaste av förhållanden. Minst sagt.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-17 kl. 22:11.
Citera
2018-06-17, 22:05
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du har så rätt. Hon behöver inte alls ha slagit in paket i samband med försvinnandet. Vad jag vet är du den förste hittills som utmanar det antagandet på allvar. Om hennes sista kontakt med någon (vid 23-tiden) var telefonledes behöver det ju inte ens vara hon själv som ringde från den egna ”enheten”. Jag är mycket intresserad av vem/vilka som uppgett sig haft kontakt med henne vid denna tid. Mobilen verkar ju hittills vara spårlöst försvunnen. Gissningsvis har GM tagit mer än väl hand om den. Både uppgifter om skrik samt denna sista ”kontakt” får ju oss att tro att hon hon mördades mellan ca. 23-23.35. Hon kan ju t.ex. ha tagits av daga redan vid t.ex 21-22.00.

Om det INTE var Lenas skrik som hördes vid 23.30 -23.35 så borde den som skrek ha gett sig till känna för att hjälpa polisen att lägga pusslet.
I min tanke så måste det ha varit Lena som skrek, och skriket måste kunna hjälpa till med tidpunkt för brott.
Citera
2018-06-17, 22:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

När man ser förloppet (tack för den korta sammanfattningen) blir det lite tydligare.
Jag tror (gissar) att du har rätt.
Att bli lämnad av två för en som är van att äta av kakan men ha hela kakan kvar, kan detta vara den utlösande faktorn (för mordet).

Kanske försökte han också få tillbaka först den ena (om det nu var så att de försökte lappa ihop något??) och sedan även den andra? Men det gick inte?

Om SD och HD försökte lappa ihop något, varför dras inte skilsmässoansökan tillbaka? Man kan ju alltid lämna in på nytt?

Kanske inte helt relevant men frågar ändå: För att ”ångra” skilsmässan behövs och kan ansökan dras tillbaka eller räcker det med att inte fullfölja efter de sex månadernas betänketid?
Citera
2018-06-17, 22:12
Medlem
[quote=LimeTime|64369735][quote=notknapparen|64369544]
Kanske inte helt relevant men frågar ändå: För att ”ångra” skilsmässan behövs och kan ansökan dras tillbaka eller räcker det med att inte fullfölja efter de sex månadernas betänketid?[/QUOTE

för mig är det mest intressanta att någon av dem tar steget att lämna in skilsmässoansökan i mars, bara två månader före resan. Det stämmer dåligt med uppgifterna som SD spridit till sina bekanta (varav vissa här i tråden) om att de försökte lappa ihop äktenskapet. Undrar hur mycket av det andra hans vänner fått höra som stämmer? Någon som rentav träffat SD nyligen? Filttoffla?
Citera
2018-06-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja han hade nyckel tidigare.
Varför hon bytte lås? Kanske han vägrade lämna tillbaka den eller så var hon rädd att han hade en kopia, det vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja kanske det. Var det länge sedan LW bytte lås?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Är inte säker, men tror det är ungefär ett år sedan. Alltså efter misshandeln

Enligt postaren Sh.Holmes så hade SD nyckel till LW samt efter att hon
anmält S för misshandeln bytte hon lås, för ungefär ett år sedan.
Citera
2018-06-17, 22:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Om det INTE var Lenas skrik som hördes vid 23.30 -23.35 så borde den som skrek ha gett sig till känna för att hjälpa polisen att lägga pusslet.
I min tanke så måste det ha varit Lena som skrek, och skriket måste kunna hjälpa till med tidpunkt för brott.

Jo men visst. Sant. Ingen kan ju rimligtvis ha varit ute och gallskrikit bakom planket i smyg och sedan valt att hålla tyst om det, under pågående mordutredning dessutom. Det var väl de sista ljuden från LW som hördes då. Tanken på det är lite för läskig, speciellt på kvällssidan, tycker jag. Det är en av orsakerna till att jag emellanåt funderar på skrikens icke vara.
Citera
2018-06-17, 22:25
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Kanske inte helt relevant men frågar ändå: För att ”ångra” skilsmässan behövs och kan ansökan dras tillbaka eller räcker det med att inte fullfölja efter de sex månadernas betänketid?

Det räcker att man inte skriver på pappren efter 6 månader.
Så även om man skrivit på pappren om skilsmässa från början, så krävs det att man skriver på igen efter 6 månader för att den ska gå igenom.
Man behöver inte dra tillbaka sin ansökan, den annulleras automatiskt om man inte skriver på andra underskriften 6 månader senare.
Citera
2018-06-17, 22:26
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt postaren Sh.Holmes så hade SD nyckel till LW samt efter att hon
anmält S för misshandeln bytte hon lås, för ungefär ett år sedan.

har Sh.Holmes sett att SD hade nyckel? eller är det bara något som LW har sagt till honom?
Citera
2018-06-17, 22:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror du blivit lurad av SD:s dubbelliv.

Det skulle jag inte tro då jag inte känner honom så bra

kände nog LW bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera