2018-06-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Antingen har teknikerna städat eller kanske ungdomarna är miljövänliga och inte lämnar skräp. På bild tagen efter avspärrningen togs bort bara någon dag efteråt så låg där en burk vid gunnebostaketet. Oklart om det var ölburk eller sådan där energidryck ungdomar kolkar i tid och otid.
Och den bilden får dig att klassificera platsen som ett tillhåll där ungdomar pissar, dricker öl och tjuvröker? Är du på riktigt eller?
Citera
2018-06-05, 21:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Och den bilden får dig att klassificera platsen som ett tillhåll där ungdomar pissar, dricker öl och tjuvröker? Är du på riktigt eller?
But seriously. På utsidan av ett bullerplank med utsikt över motorvägen? Varför skulle de gå dit? Varför inte till LW:s bostad (sovande barn är inte lätta att väcka)? Eller SD:s bostad?
Citera
2018-06-05, 21:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nerpissat plank? Vad har du fått det ifrån. Tänk dig istället att det är ett område där man kan träffas utan att synas. Det är fullt normalt för människor som vill ha ett hemligt möte.

Hundägare går ju där och rastar sina hundar. Men usch! Då har jag alltid varit onormal, tack o lov!
Citera
2018-06-05, 21:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte så nära, visste inte om något om dessa affärer och relationer till höger och vänster.
Vad jag inte förstår, är att om hon var rädd för SD på senare tid, varför öppnade hon dörren för honom 2330?
Jag vet att han hade haft nyckel till henne, men hon hade ju bytt lås...

Hade SD nyckel till LW:s ytterdörr tidigare? Han kan ju möjligtvis vattnat blommorna när hon var bortrest eller liknande. Varför bytte LW lås? Hon kunde ju bara ha bett att få nyckeln tillbaka om hon inte ville att SD skulle ha den? Det är dyrt att byta lås har jag hört. Varför valde LW att göra det tro? Möjligtvis för att ha full kontroll över vilka som hade nyckel till dörren? Om denna låsuppgift är sann skulle det ju kanske kunna tala för att LW funderat över ytterdörren och vilka som eventuellt passerar genom den, tänker jag. Eller så hade hon eller något av barnen tappat en av nycklarna och de tvingades därför byta lås p.g.a inbrottsrisk?
Citera
2018-06-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hade SD nyckel till LW:s ytterdörr tidigare? Han kan ju möjligtvis vattnat blommorna när hon var bortrest eller liknande. Varför bytte LW lås? Hon kunde ju bara ha bett att få nyckeln tillbaka om hon inte ville att SD skulle ha den? Det är dyrt att byta lås har jag hört. Varför valde LW att göra det tro? Möjligtvis för att ha full kontroll över vilka som hade nyckel till dörren? Om denna låsuppgift är sann skulle det ju kanske kunna tala för att LW funderat över ytterdörren och vilka som eventuellt passerar genom den, tänker jag. Eller så hade hon eller något av barnen tappat en av nycklarna och de tvingades därför byta lås p.g.a inbrottsrisk?

Ja han hade nyckel tidigare.
Varför hon bytte lås? Kanske han vägrade lämna tillbaka den eller så var hon rädd att han hade en kopia, det vet jag inte.
Citera
2018-06-05, 21:36
Medlem
Citat:
Nerpissat plank? Vad har du fått det ifrån. Tänk dig istället att det är ett område där man kan träffas utan att synas. Det är fullt normalt för människor som vill ha ett hemligt möte.

Den person som hittade kroppen (vägledd av hunden) använde det som sitt regelbundna rastningsställe (enl sitt eget uttalande). Troligtvis för att hunden skall uträtta sina behov. Är det en hanhund lyfter den på benet och kissar så högt upp som möjligt för att markera sitt revir och sprida doftämnen. Ett plank är snarast perfekt för det ändamålet.

Efter ett antal år blir resultatet ett nerpissat plank. Särskilt om flera hundägare delar rastningsstället. EN hund rastas ca 1500 ggr per år, om än jag hoppas att dom inte ständigt gjorde det i närområdet.
Senast redigerad av Remark 2018-06-05 kl. 21:43.
Citera
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett tanke till er som dömt SD till 100% och även hotat honom...

Misstänkt mord söder om Arboga utreds
Polisen i Västmanland utreder ett misstänkt mord som inträffade sent på onsdagskvällen den 3 augusti. En 63-årig kvinna har anhållits som skäligen misstänkt för mord. Kvinnan tilldelas offentlig försvarare.

Vi kör en mini quis:
Vet ni vem den anhållna var?
Vart hon dömd?
vad är det du vill visa med detta?
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Varför hon bytte lås? Kanske han vägrade lämna tillbaka den eller så var hon rädd att han hade en kopia, det vet jag inte.

Ja kanske det. Var det länge sedan LW bytte lås?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag menar att om min vän råkar i konflikt med någon så står jag på dennes sida. Hur skulle JG veta vad som var sant eller falskt då när det fortfarande tycks vara oklart nu? Vems ord menar du han skulle tro på?

Ok jag missförstod dig. Trodde du menade ovillkorlig lojalitet. Tycker inte man ska vara per automatik vara lojal utan markera att det inte okej de gånger vänner beter sig illa t ex.

Jag tror han gjorde sin egen bedömning och valde sida utifrån det som han trodde var rätt. Han märkte ju att LW fortsatte umgås med dem som vanligt efter misshandelsincidenten.
Hur normalt är det att bli misshandlad och göra anmälan och fortsätta umgås som vanligt.
Citera
2018-06-05, 21:38
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Visste HD att hennes make hade nyckel till LW? Varför hade han det?
Citera
2018-06-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja kanske det. Var det länge sedan LW bytte lås?
Är inte säker, men tror det är ungefär ett år sedan. Alltså efter misshandeln
Citera
2018-06-05, 21:39
Medlem
Citat:

LW hade nyckel till UW, SD hade nyckel till LW, HD hade förmodligen nyckel till SD. Vilken jävla röra.
Folk kom, gick, knullade och ljög.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-05 kl. 21:40. Anledning: Korrigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in