Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 20:35
Medlem
GafflaLagom, hittade en artikel som handlar om det. Här är den: https://observer.com/2018/04/avicii-cause-of-death-how-did-avicii-die-tim-bergling-rip/

I Aviciis låttext Lonely Together finns texten: "At the bottom of a bottle
You're the poison in the wine." (https://genius.com/Avicii-lonely-together-acoustic-lyrics)
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-06-17 kl. 20:38.
Citera
2018-06-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Funderar ofta på vad Tommy Körberg - som ju befinner sig i familjens yttre sfär genom att vara pappa till Tims halvbror Anton - tyckte om Tim. När Herreys vann melodifestivalen 1984 med "Diggiloo Diggiley" spydde Körberg galla över dem i media och tyckte det var pinsamt att Sverige skickade ett så bedrövligt nummer (för er som inte var med på den tiden - de vann ESC det året). Han är ju själv en riktig diva som bara verkar gilla sig själv och folk som sjunger och klär sig som honom. Han verkar ha svårt att tänka utanför boxen och svårt att ta till sig nya genrer och nya stilar.

Sen kom då Tim med sin gigantiska Avicii-karriär och skapade - om ni frågar mig - just en ny genre. Om Körberg tyckte Herreys var töntar måste han tyckt att Avicii var ett skämt. Avicii skapade musik via datorn och blev en superrik världsstjärna. Jag kan inte annat än tro att Körberg måste tyckt att det var det tramsigaste han någonsin varit med om. Det faktum att Tim blev betydligt mer framgångsrik och rik än Körberg själv måste ha svidit ordentligt i Körbergs hjärta.

Precis när Tim dog hade Stockholm utsmyckats med reklam precis överallt för Körbergs nya krogshow "Lola". Vart jag än gått senaste månaderna har Körberg tittat ned från reklamskyltarna. Showen ska handla om längtan, rädsla och utanförskap ... och jag undrar vad sjuttsingen han vet om det, egentligen.

Vad Körberg sa till media när Tim gått bort? Jo, han sa: "Det är tragiskt". Det var allt. Hans uttalande kändes så himla fjuttigt och marginaliserande.
Hur skulle han reagera tycker du? Bryta ihop och störtgråta? Vad skulle han säga till media? Att han säger att "det är tragiskt" är ett helt normalt utryck.
Varför smutskasta körberg,avunsjuka?
Citera
2018-06-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpannkaka20
Har nu fått det bekräftat av en närstående att det bliing bling säger är 110% sant.Han smsade ett avskedsbrev innan skar upp sin hals.
Is that 100% sure that he sent the farewell letter himself?
Citera
2018-06-17, 20:57
Medlem
Om det fanns ett sk. avskedsbrev/meddelande, utöver det som familjen gått ut med i media, vet någon vad som stod i det?

Enligt MSN arbetade hans syster med projektet Suicide Zero, som arbetar för att minska självmorden. Citat: "– Linda var mycket medveten om hans problem och hur han mådde. Familjen levde med den känslan under lång tid, berättar en vän till familjen." (2018-06-17
https://www.msn.com/sv-se/noje/nyheter/systerns-gripande-kamp-f%C3%B6r-avicii/ar-AAwCx7J)
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-06-17 kl. 21:10.
Citera
2018-06-17, 21:02
Medlem
Hittade en artikel i Resume, där skriver de:

"– Det var uppenbart att Tim inte ville synas. Han var helt ointresserad av sina kanaler i sociala medier. Han ville helst bara sitta i en studio och göra musik. Men fansen ville bara veta mer, höra mer." (Citat 2018-06-17: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/04/30/aviciis-strateg-han-ville-inte-synas---var-helt-ointresserad-av-sina-sociala-medier/)
Citera
2018-06-17, 21:10
Medlem
Kan Tim ha fejkat sin död?
Citera
2018-06-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpannkaka20
Har nu fått det bekräftat av en närstående att det bliing bling säger är 110% sant.Han smsade ett avskedsbrev innan skar upp sin hals.

Vad skrev han?

Och bekräftade din kontakt att han missbrukade fortfarande?
Citera
2018-06-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Orkar inte leta igenom hundratals sidor. Kan någon bara berätta på vilket "spektakulärt" sätt han tog sitt liv?

Ingen som vet, många som hävdar att de vet. Skar sig med en flaska verkar de flesta rykten peka mot.
Citera
2018-06-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Kan Tim ha fejkat sin död?

Har också tänkt den tanken. Börjar dock bli mer o mer säker på att han faktiskt är död.
Citera
2018-06-17, 22:49
Medlem
Citat:
Funderar ofta på vad Tommy Körberg - som ju befinner sig i familjens yttre sfär genom att vara pappa till Tims halvbror Anton - tyckte om Tim. När Herreys vann melodifestivalen 1984 med "Diggiloo Diggiley" spydde Körberg galla över dem i media och tyckte det var pinsamt att Sverige skickade ett så bedrövligt nummer (för er som inte var med på den tiden - de vann ESC det året). Han är ju själv en riktig diva som bara verkar gilla sig själv och folk som sjunger och klär sig som honom. Han verkar ha svårt att tänka utanför boxen och svårt att ta till sig nya genrer och nya stilar.

Sen kom då Tim med sin gigantiska Avicii-karriär och skapade - om ni frågar mig - just en ny genre. Om Körberg tyckte Herreys var töntar måste han tyckt att Avicii var ett skämt. Avicii skapade musik via datorn och blev en superrik världsstjärna. Jag kan inte annat än tro att Körberg måste tyckt att det var det tramsigaste han någonsin varit med om. Det faktum att Tim blev betydligt mer framgångsrik och rik än Körberg själv måste ha svidit ordentligt i Körbergs hjärta.

Precis när Tim dog hade Stockholm utsmyckats med reklam precis överallt för [B]Körbergs nya krogshow "Lola". Vart jag än gått senaste månaderna har Körberg tittat ned från reklamskyltarna. Showen ska handla om längtan, rädsla och utanförskap ... och jag undrar vad sjuttsingen han vet om det, egentligen. [/b]

Vad Körberg sa till media när Tim gått bort? Jo, han sa: "Det är tragiskt". Det var allt. Hans uttalande kändes så himla fjuttigt och marginaliserande.

Tommy Körberg har haft ett tufft liv med alkohol/drogmisbuk och han växte upp utan någon fadersgestalt. Har även för mig att han sagt i intervjuer att styvpappan var alkoholist och även slog hans mamma. Så ta reda på fakta innan du dömmer någon
Citera
2018-06-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ingen som vet, många som hävdar att de vet. Skar sig med en flaska verkar de flesta rykten peka mot.

Ja det har varit återkommande gång på gång... I början var det någon som skrev att han skulle skurit sig i nacken o benet, men troligen menade man halsen.
Tims syster bad tidningen Stoppa pressarna att ta bort den artikeln där det stod om att han skurit sig i halsen, vilket dom gjorde.
Det verkar ändå som att det stämmer 😢
Citera
2018-06-17, 23:10
Medlem
Om det ni säger har någon verklighetsförankring, samt artikeln jag länkade till i tidigare inlägg... rekommenderar jag er att ta en titt på tatueringen Tim hade: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19149829.ab När ni ser den och läser det andra, vad får ni för tankar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in