2018-06-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, de yngre barnen är viktiga i sammanhanget. När somnade de? Hennes mobil, gissar jag, bar på information som enkelt hade kunnat avslöja GM. Jag tror inte att telefonoperatörerna kan återskapa innehållet i sms. De har uppgifter om vilka telefonnummer som varit inblandade i t.ex. sms och samtal. Vet inte om polisen kan återskapa sms-innehåll till viss del utan att ha fysisk tillgång till LW:s telefon. Man kan ju alltid hoppas!

Nej det går nog inte enligt annat svar för då hade nog gm suttit inne nu men io för sig kan han varit smart och inte skickat sms
Citera
2018-06-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En ren spekulation:

SD och Lena har fortsatt att ses från och till, har alltså haft någon form av ett förhållande bakom HD:s rygg.
SD vill inte skiljas utan det är HD som vill
(fast hon vet inget om SD och LW utan vill skiljas av andra anledningar)
Den här kvällen ”hotar” Lena med att berätta för HD om förhållandet.
SD åker dit för att stoppa detta.
De blir osams och det rinner över för SD....

Ja en god teori
LW kan ha någon hållhake på honom
Eller bilder sms i mobilen hon hotar med
Citera
2018-06-17, 20:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag har fått berättat för mig av en person som känner HD att hon visste om SDs och LWs affär. Observera att HD inte sagt det till mig personligen utan det är endast andrahandsuppgifter.

Okej, menar du förhållandet LW och SD hade i samband med anmälningarna eller att de hade ett förhållande nu med?
Citera
2018-06-17, 20:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jodå, så kan det ha varit. Men nu verkar det (baserat på vad jag läst mig till i tråden) inte som om HD vill skiljas längre. Hade LW och SD en slags gummisnodd mellan sig? Då den ena parten drog sig ifrån den andra studsade denne tillbaka eftersom gummibandet inte tillät en särskilt långdragen flykt? Ingen av dem kanske riktigt lyckades klippa av den allt mer syrefattiga navelsträngen som förenade dem? ”Som en boll kommer jag tillbaks till dig, gummiboll kommer jag tillbaks till dig” (MA Numminen sjöng väl så?)

Jag tänker som du!
Citera
2018-06-17, 20:05
Medlem
Citat:
Jodå, så kan det ha varit. Men nu verkar det (baserat på vad jag läst mig till i tråden) inte som om HD vill skiljas längre. Hade LW och SD en slags gummisnodd mellan sig? Då den ena parten drog sig ifrån den andra studsade denne tillbaka eftersom gummibandet inte tillät en särskilt långdragen flykt? Ingen av dem kanske riktigt lyckades klippa av den allt mer syrefattiga navelsträngen som förenade dem? ”Som en boll kommer jag tillbaks till dig, gummiboll kommer jag tillbaks till dig” (MA Numminen sjöng väl så?)

Jo men då kan man inte komma ifrån att HD har motiv
Citera
2018-06-17, 20:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Men så ovanligt statistiskt sett att en kvinna mördar en annan kvinna.
Jag tror det är en man som dödat LW
Citera
2018-06-17, 20:12
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
SH.Holmes upprepar gång på gång att det var HD som var den påstridiga och som inte ville släppa LW. Hen upprepar det så ofta att det nästintill blivit en trådsanning. Skribenten har förklarat att denne är vän till LW, så jag tar för givet att informationen kommer från LW själv.

Då även jag kände LW så håller jag inte riktigt med SH.Holmes om hans påståenden
utan dem gångerna jag träffat SD och LW på samma plats så är det nog LW som varit den kontaktsökande av dem 2
Citera
2018-06-17, 20:15
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Okej, menar du förhållandet LW och SD hade i samband med anmälningarna eller att de hade ett förhållande nu med?

Jag menar då, längre tilbaka. Exakt i tid vet jag inte.
Men att SDs vänsterprassel redan var känt av HD och att det ska ha varit en slitningarna dem emellan, en av anledningarna till skilsmässan - att HD till slut tröttnade på lögner, otrohet. Men som sagt, andrahandsuppgifter - man får ta det för vad det är.
Citera
2018-06-17, 20:28
Medlem
flixa81s avatar
[quote=sommarljum|64368391]Jag menar då, längre tilbaka. Exakt i tid vet jag inte.
Men att SDs vänsterprassel redan var känt av HD och att det ska ha varit en slitningarna dem emellan, en av anledningarna till skilsmässan - att HD till slut tröttnade på lögner, otrohet. Men som sagt, andrahandsuppgifter - man får ta det för vad det är.[/QUOTE

Tack!
Man undrar ju varför skilsmässan kom nu, om affären pågick fram till 2014 då LW anmälde SD. Att hon inte ville skiljas redan då.
Kan affären pågått till och från eller enstaka gånger efter 2014 också, och HD fick veta nu i våras, därför lämnades skilsmässoansökan in för några månader sedan.
Du får ta reda på mer!
Citera
2018-06-17, 20:31
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Citat:
Men så ovanligt statistiskt sett att en kvinna mördar en annan kvinna.
Jag tror det är en man som dödat LW

HD kan säkert ha velat klippa av snöret i LW:s och SD:s (förmodade) jojo-förhållande för gott. Samtidigt lutar kanske statistiken lite åt att GM kan vara en man. Jag vet inte. Hur ska det någonsin kunna skapas ordning i denna tragedi? Allt är ju skapat ur och baserat på kaos, verkar det. Länge dolt i unkna lagerlokaler bakom välpolerade ”skyltfönster” dock. Sådant är väl dömt att gå under, förr eller senare.
Citera
2018-06-17, 20:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Då även jag kände LW så håller jag inte riktigt med SH.Holmes om hans påståenden
utan dem gångerna jag träffat SD och LW på samma plats så är det nog LW som varit den kontaktsökande av dem 2

Tror du blivit lurad av SD:s dubbelliv.
Citera
2018-06-17, 20:45
Medlem
Citat:
HD kan säkert ha velat klippa av snöret i LW:s och SD:s (förmodade) jojo-förhållande för gott. Samtidigt lutar kanske statistiken lite åt att GM kan vara en man. Jag vet inte. Hur ska det någonsin kunna skapas ordning i denna tragedi? Allt är ju skapat ur och baserat på kaos, verkar det. Länge dolt i unkna lagerlokaler bakom välpolerade ”skyltfönster” dock. Sådant är väl dömt att gå under, förr eller senare.

Bra formulerat, bakom fina skyltfönster dolde sig väldigt unkna saker. Skönt att masken fallit för såhär ska man inte bete sig, sista akten väntar dock.
Alla spekulationer här ... det handlar nog mest om att kunna binda SD med bevis för mordet han fortfarande är skäligen misstänkt för.
Har inte framkomit några andra uppgifter men jag tror inte på slumpen här, SD är självskriven som huvudmisstänkt, men jag har en konstig känsla att HD är inblandad på något sätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in