2018-06-17, 13:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Salton Sea Curvature test - globjordare visar att jorden är platt

I nedan länkade videor beskrivs ett test som utfördes av en grupp som kallar sig IIG, Independant Investigations Group. Gruppen kallar sig skeptiker och syftet med testet var att bevisa att jorden är ett klot. Testet misslyckade att visa på jordens sfäriska form, istället visade att jorden är platt.

Testet genomfördes med att observatörer befann sig på varsin om sjön Salton Sea i Kalifornien varvid den ena skulle se väderballonger som hissades upp. Dock så hade observationsplatsen svårt att lokalisera platsen där ballongerna befann sig. Plattjordare på platsen kunde dock avhjälpa problemet med Facetime och ballongerna kunde observeras då de befann typ 1,5 m över markytan.

Alltså, ett test genomfört av globjordare som visar att jorden är platt.

Testet
https://www.youtube.com/watch?v=03MmqXUeHxg

Youtubekanalen Jeranism kommentar.
https://www.youtube.com/watch?v=z0AyWu18PD0
Klippet visar bara ena sidan och inte andra så man får inte se resultatet. Kasst. Bevisar inget.

I den värmen var nog refraktionen rätt ordentlig vilket döljer kurvaturen. 9,6 miles är ingen direkt lång sträcka.

Jeranism vägrar jag se på.
Citera
2018-06-17, 14:12
Medlem
Hur högt över vattennivån var ballongerna? 5 meter? Varför fick man inte se vad de såg från andra sidan sjön? Vad förmedlar videoklippet? Jo, att någon hade svårt att hitta någonting genom ett telefonsamtal. Sorry, men det här var det flunmigaste jag sett.
Citera
2018-06-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dessa testare valde den varmaste platsen i isa i Juni med högst reflektion index.
https://www.youtube.com/watch?v=z0AyWu18PD0

Väldigt oärligt.
Ja, det tycker jag också. För din information, om du inte förstod det, så är denna grupp globjordare vars syfte var motbevisa plattjord med detta test.
Citera
2018-06-17, 15:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Klippet visar bara ena sidan och inte andra så man får inte se resultatet. Kasst. Bevisar inget.

I den värmen var nog refraktionen rätt ordentlig vilket döljer kurvaturen. 9,6 miles är ingen direkt lång sträcka.

Jeranism vägrar jag se på.

Har skrivit det förr men säger det igen. Mitt huvudsakliga problem med plattjordstrolleriet är att det görs så jäkla obegåvat och med så pundiga argument. MÅSTE man hjälpa till??

Ok:

Tänk om det är tvärtom med refraktionen? Det är när jorden ser platt ut som ljuset rör sig rakt? Och det är krökningseffekterna, dvs t ex båtar som ser ut att vara under horisonten, som beror på att ljusstrålarna böjer sig (uppåt)?

Varför skulle ljusstrålar böja av uppåt? Kanske det finns något kreativt svar på? Kom igen nu, Plattisar!
Citera
2018-06-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Videon visar ju ingenting överhuvudtaget. Det är enbart ord.
Sedan att jeranism påstår ungefär att detta är en bra video(?) Såg inte så mycket av hans video för han rantade rätt mycket, men nja, mycket skumt beteende av jeranism måste jag säga.

Hela poängen är ju att gå ifrån ord och siffror och få demonstrationer, observationer osv med plattjord. Är ju inte så bra om man börjar med hörsägen.
Börjar misstänka att jeranism är en shill.
Jag tror inte jeranism är en shill. Alla får denna anklagelse riktade emot sig förr eller senare,

Men i detta fall är det ju vittnen som säger detta, det är inte hörsägen. Personer på plats säger vad de såg, självklart kan de ljuga men jag litar på vad de säger.
Citera
2018-06-17, 17:10
Medlem
poppilos avatar
FInns en del saker som påminner om att jorden är platt. Ni vet förr i tiden trodde människan att jorden var platt, det har gått i generationer som man förmedlat vidare.

Tror ni verkligen att platt jord iden kom som rätt ny teori eller? Det har funnits i legender flera tusen år som man berättat vidare i generationer.

Platt jord har is runt kanterna jättehögt, o man kan inte komma för nära kanten för det är hårt bevakad, man får heller inte flyga nära kanten.
Citera
2018-06-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
FInns en del saker som påminner om att jorden är platt. Ni vet förr i tiden trodde människan att jorden var platt, det har gått i generationer som man förmedlat vidare.

Tror ni verkligen att platt jord iden kom som rätt ny teori eller? Det har funnits i legender flera tusen år som man berättat vidare i generationer.

Platt jord har is runt kanterna jättehögt, o man kan inte komma för nära kanten för det är hårt bevakad, man får heller inte flyga nära kanten.
Lägg ner nu. Ingen har sett några vakter, ingen har sett höga ismuren och det flygs över sydpolen.
Citera
2018-06-17, 17:20
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Lägg ner nu. Ingen har sett några vakter, ingen har sett höga ismuren och det flygs över sydpolen.
Att dom inte sett vakter beror på dom inte varit tillräckligt nära ismuren, ganska uppenbart. Sen står inte vakter bara där dom patrullerar, dessa vakter finns runt omkring hela jorden o det är massa olika länder som bidrar med vakter för detta är ett universalt ämne o sak, så alla länder är med på detta o gör sin plikt för att inte platt jorden ska avslöjas.
Citera
2018-06-17, 17:22
Medlem
Fyllefyllots avatar
Orkar inte söka men om vi nu för sakens skull säger att jorden är platt och att vi alla då är lurade, vem eller vilka skulle tjäna på det, vad skulle poängen vara?
Citera
2018-06-17, 17:30
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Orkar inte söka men om vi nu för sakens skull säger att jorden är platt och att vi alla då är lurade, vem eller vilka skulle tjäna på det, vad skulle poängen vara?
Det handlar inte om vinna på det. Det handlar om att hålla allmänheten i schack kontrollera människan, man vill inte att folk ska veta vad som pågår på riktigt bakom ridån helt enkelt. Jorden styrs ju av reptilerna.
Det hade blivit anarki om saker o ting kom fram om hur jorden styrs o vad som pågår på riktigt, då skulle alla mörda varann o det hade blivit kärnvapen krig o alla människor döda, o det vill ju ingen.

Därför finns det såna som mig, som vet sanningen om vad som händer, men tragiskt nog är det att vi som tror på detta o vet detta blir kallade troll o idioter osv och det är väldigt otrevligt tycker jag
Citera
2018-06-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tror inte jeranism är en shill. Alla får denna anklagelse riktade emot sig förr eller senare,

Men i detta fall är det ju vittnen som säger detta, det är inte hörsägen. Personer på plats säger vad de såg, självklart kan de ljuga men jag litar på vad de säger.
Jeranism demonstrer aldrig något av vad jag sett, därför misstänker jag, men klart svårt och veta ändå.
Varför visade inte testet någon video på att man såg så långt som dom påstår? Skumt som fan.
Samma visa var det med den där pseudo-dokumentären, jeranism och co lade upp den på sina kanaler. En ungefär två timmar lång dokumentär som knappt demonsterar något alls.
Citera
2018-06-17, 17:36
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Det handlar inte om vinna på det. Det handlar om att hålla allmänheten i schack kontrollera människan, man vill inte att folk ska veta vad som pågår på riktigt bakom ridån helt enkelt. Jorden styrs ju av reptilerna.
Det hade blivit anarki om saker o ting kom fram om hur jorden styrs o vad som pågår på riktigt, då skulle alla mörda varann o det hade blivit kärnvapen krig o alla människor döda, o det vill ju ingen.

Därför finns det såna som mig, som vet sanningen om vad som händer, men tragiskt nog är det att vi som tror på detta o vet detta blir kallade troll o idioter osv och det är väldigt otrevligt tycker jag

Ok, vi säger att det är för att kontrollera människan, hur gör man det i det här fallet? Jag vet inte om du är ironisk men jag tror folk mer eller mindre skulle skita fullständigt i om jorden är platt, det blir ju ingen skillnad på något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in