2018-06-17, 16:50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det ett val att sova varje natt också?
Ska det föreställa ett argument?
2018-06-17, 16:52
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns numera forskning som visar att detta inte längre stämmer.

Studien är länkad i texten.

https://www.huffingtonpost.com/douglas-labier/women-with-more-sexual-pa_b_10703526.html
Det stämmer inte att den motbevisar, det är snarare en kraftig vinkling av huffpost. Flertalet studier (inkluderat UoUs studie, till viss del) hävdar motsatsen att desto färre (inkluderat oskulder) har stabilare äktenskap.

Här är lite grafik med fler studier. https://i.imgur.com/DnMjpl3.jpg
2018-06-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Ja? Under tvåsiffrigt är en respektabel siffra och det är väl ingen som någonsin krävt en oskuld? Det är en halmgubbe du byggt upp. Du försvarar ju slamperi där kvinnor måste ha haft 50 kukar i sig och blivit sprutade i ansiktet av innan 25 års ålder.

Tycker du att 3-5 st partners är en vettig nivå innan äktenskapet är vi överens.

Är under 10 även "respektabelt" för män?

Jag tycker att det är vettigt att folk får bestämma detta själva, oavsett vilket kön de har.
2018-06-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det stämmer inte att den motbevisar, det är snarare en kraftig vinkling av huffpost. Flertalet studier (inkluderat UoUs studie, till viss del) hävdar motsatsen att desto färre (inkluderat oskulder) har stabilare äktenskap.

Här är lite grafik med fler studier. https://i.imgur.com/DnMjpl3.jpg

Den studie jag länkade visar att den studie, som är äldre än min, inte stämmer när det kommer till under 2.

end of story.
2018-06-17, 17:02
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den studie jag länkade visar att den studie, som är äldre än min, inte stämmer när det kommer till under 2.

end of story.
Jasså? Hur förklarar du det här då?

It found only five per cent of women who had zero sexual partners had marriages that ended in divorce.

The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report
2018-06-17, 17:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Jämförelsen var undermålig och korkad varför jag utgick från att du själv inte förstod, men ok.
Jämförelsen var en hyperbol och väldigt enkel, behöver du hjälp att förstå den?
2018-06-17, 17:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ska det föreställa ett argument?
Vad är det för val människor kan göra menar du?
2018-06-17, 19:54
Medlem
Citat:
Jasså? Hur förklarar du det här då?

It found only five per cent of women who had zero sexual partners had marriages that ended in divorce.

The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report

Att du funnit det på en typisk amerikansk höger konservativ site...
dessutom rätt gamla uppgifter. 2000??? det är alltså snart 20 år sen, 25 år betraktas som 1 generation, du tror inte lite kan ha hänt i sexuellt aktiva människors normer kring detta på 1 generation?
2018-06-17, 19:57
Medlem
tinybitss avatar
"Amerikansk högerkonservativ site?" Det är för tusan från brittiska dailymails artikel om undersökningen DU pratade om(!!)

edit: jag ska vara extra tydlig och säga att grafiken är från undersökningen.
2018-06-17, 20:04
Medlem
Citat:
"Amerikansk högerkonservativ site?" Det är för tusan från brittiska dailymails artikel om undersökningen DU pratade om(!!)

edit: jag ska vara extra tydlig och säga att grafiken är från undersökningen.

Institutes for family planing är vad du länkat ifrån.

Jag har länkat från ett universitet.
2018-06-17, 20:15
Medlem
tinybitss avatar
Nicholas H. Wolfinger har publicerat sin studie från University of Utah på 'Institute for family planning', det är från deras hemsida grafiken kommer.
2018-06-17, 20:23
Medlem
Citat:
Nicholas H. Wolfinger har publicerat sin studie från University of Utah på 'Institute for family planning', det är från deras hemsida grafiken kommer.

ok, men det är fortfarande hans studie, och den säger fortsatt det som står i studien, vilket är att under 2 sexpartner före äktenskap ger samma skilsmässorisk som över 10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in