2018-06-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några frågor som jag burit på ett tag: Hur tog sig UW till det (eventuellt) andra länet tro?

Huruvida UW och NW var i bostaden aktuell natt eller morgon kan ju lätt kollas via den kamera som tycks finnas i UWs hem. Om allt loggas. Kameran syns tydligt på sonens senaste instabild. Jag kollade med två personer som bekräftar att det mest troligt är i UWs hem. En utav dessa trodde att det fanns fler kameror.
Citera
2018-06-17, 11:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut!
Det som jag tycker talar emot är dels den avbrutna chatten (hon gör inte så tydligen), men främst att det var drygt ett år sedan hon verkar ha brutit med SD.
Jag tror mer på en mer närliggande relation i så fall som GM.

Hon hade tydligen en relation med en ML så sent som i april om jag tolkar loggarna rätt. Sen en ny romans. (Jag lägger ingen värdering i det, hon var singel och fri).

ML kom hem från USA på helgen. Jag skulle lägga ganska mycket tid på att utesluta honom i ekvationen. Motivet är ganska uppenbart?! Tiden, kommer från USA på helgen, LW dör på måndagen...

Är detta SD:s hemliga mordteori?
Citera
2018-06-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förr att dom var grannar, vänner och delade samma intresse.
SD skulle iofs kunnat flyttat och börjat samla frimärken istället

Bilhändelsen är en bra beskrivning av vad som föranledde mordet.
Ja dom var grannar och hade Lena anmält honom utan anledning, borde dom vara f.d vänner. Verkar finnas mycket att leta efter vad gäller deras gemensamma intresse så dom borde inte ha någon anledning att umgås där. SD behöver inte flytta för den sakens skull bara visa lite ointresse och hålla sig undan!
Citera
2018-06-17, 12:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tycker inte du ska försegla någon låda. Håll alla öppna.
Om det är Arboga som UW befann sig i så åkte han mest troligt med bil. Nu tror ju jag att han var hemma den aktuella dagen. Huruvida planket är ett ungdomstillhåll kan nog bara ungdomarna svara på, det får jag kolla upp med andra. Sonen har ingen moped vad jag vet. Han cyklade eller skjutsades.
Gällande övningskörning så borde väl det gå att få fram via offentliga register? Föräldrarna borde ha gått en handledarutbildning. Jag tror inte LW har gjort det, hon skulle ha uppdaterat sina sociala medier med detta i sådana fall. Personligen tror jag inte att sonen övningskörde alls, hans liv består av andra intressen.

Tack för dina svar. Ja, en handledarkurs borde ju ha avverkats i så fall. Ansökan om körkortstillstånd och handledarskap ska ju också inlämnas därefter. Det borde, som du säger, vara offentliga uppgifter. Men jag litar på det du vet och känner, sonen prioriterar annat. UW behöver alltså inte ha varit bortrest? Jag håller mina lådor öppna. Lade just undan superlimmet som skulle kunnat göra vissa av mina boxar ”inbrottssäkra”.
Citera
2018-06-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag frågar Dig igen... var har Du fått den "avbrutna chatten" ifrån? Och som Du själv skrivit nyligen att dom hade kontakt fortfarande... SD och LW.
Det var flera som chattade med henne inför Norge. Det kan man dessutom avläsa i deras loggar. Så det har vi hört från flera oberoende källor.

Jag vet inte OM dom haft kontakt nyligen. Fick den indikationen av en som står dom nära (närmare).
Citera
2018-06-17, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Är detta SD:s hemliga mordteori?
Hur ska jag kunna veta det?
Skulle å andra sidan inte förvåna mig. Det är min första tanke faktiskt (förutom random, men det är med dom fakta vi vet nu)
Citera
2018-06-17, 12:07
Medlem
Hur vet man att LW höll på att slå in paket när hon försvann ? Vem vet det
Ingen såg ju hur hon försvann hur vet ni vad hon sysslade med ????????????????
Citera
2018-06-17, 12:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hur vet man att LW höll på att slå in paket när hon försvann ? Vem vet det
Ingen såg ju hur hon försvann hur vet ni vad hon sysslade med ????????????????

Det kan ju ha stått en halvinslaget paket kvar på köksbordet.
Citera
2018-06-17, 12:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tråden har fullständigt drunknat i detaljer,

Har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att tappa fattningen.

Hennes stoiska vägran att lämna SD,s bil trots flera uppmaningar med åtföljande "gnuggning" är signifikativt för både mordet och bådas mentalitet. Det som hände i bilen kan nerkokat beskrivas som ett MORD LIGHT. Ett förspel till vad som komma skall.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.) Hon accepterar inte att bli avvisad.

Upprinnelsen fråntar ABSOLUT inte SD på något sätt från ansvar men det är viktigt att se att också enkla skeenden kan få till synes normala människor att bli mördare.

Det normala är att kvinnor blir mördade för att de vill lämna en relation och inte för att de är för intresserade/påträngande.

Har det någonsin hänt att en kvinna har blivit mördad för att hon har varit för påträngande?
Citera
2018-06-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Inget bevis Hon kan ha lämnat det tidigare
Citera
2018-06-17, 12:11
Medlem
Honan6s avatar
Geocaching verkar vara en väldigt rolig och spännande företeelse som sammanför människor i olika åldrar med gemensamt intresse för spänning, motion och naturupplevelser. Jag har tolkat det som att det ibland göms objekt på
ställen man absolut inte bör vara ensam i sökningen p g a skaderisk och att det är därför man bildar team eller ger sig ut i olika grupperingar. Har jag uppfattat rätt?

Jag inbillar mig att Geocaching kan bli som ett beroendeframkallande "gift" och gå lite överstyr - kanske det hade gjort det för LW? Läste ett inlägg där LW hade barnen och därför inte kunde följa med på geocachäventyr, men så uppstod situationen att alla barnen skulle bort och hon kunde följa med gänget ändå. Det får mig att fundera på om hon medvetet "styrde" bort barnen och gjorde det ofta när det var barnvecka. Kan det vara därför det talats (rykten i tråden) om att UW har gjort Orosanmälan om LW till Soc?

Att LW var liberal såväl som pastor som i förhållanden, har väl ganska tydligt framkommit bara genom att läsa hennes egna ord i hennes sociala media. Kanske någon med moraliskt fanatiskt tänkande blev ursinnig efter en tids samlad ilska och skulle sätta henne på plats, dock inte med mening att mörda.
Vem som än mördade henne bör ge sig tillkänna för att slippa ett livslångt inre gnagande över vad hen har gjort. Fast, mördaren kanske saknar samvete...
Dock hoppas jag snart få läsa rubriker som: "Jag dödade Lena Wesström" "Det var en olycka" "Fick panik"
Citera
2018-06-17, 12:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Det var inget svar på frågan. Vem såg paketet? Har polisen lämnat den informationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in