2018-06-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Nja...det här är sådana Mysterycach som jag skrev om tidigare. I beskrivningen står att man ej behöver besöka co(cachowner) för att lösa ”mysten”. Men min fråga är var dessa avslutas?
Man kan inte se det, måste lösa gåtan eller ta alla delsteg.
Det måste vara minst 161m mellan alka cacher.
Citera
Medlem
Enorms avatar
Efter jag läst ikapp! nåja ögnat igenom senaste dagarna. (mycket filtrering) -SÅ MYCKET DRAVEL! Apropå mönster o beteende har jag konstaterat att varje helg ESKALERAR DRAVLET. Förstärkt av alkohyler sväller känslorna, KÄNNS DET BEKANT? Hur som, noterar jag ni avhandlat "geo-klubbare" och deras hemvist. På andra sidan E:4an bor en Mr X (bekant/vän) med promenadavstånd avstånd till LW. (såg inte NN´s namn trots han figurerat tidigare) Återigen utgår jag ifrån att Mr X o övriga är granskade. Ge utredarna en chans att lösa det här genom att SLUTA DRAVLA! När ni som jag ställer/lyfter en fråga så läser utredare detta vilket innebär att alla behöver inte svara/spekulera "in i kaklet". Kommer därför INTE presentera ytterligare alternativ till GP, motiv et.c. Åtminstone inte förrän man offentliggjort nytt utredningsmaterial. Denna löpsedel vill jag se närmaste dagarna: HÄKTAD PÅ SANNOLIKA SKÄL FÖR MORDET PÅ LENA WESSTRÖM.
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då ber jag om ursäkt. Jag har tolkat dina inlägg som att du burit på ett personligt agg gentemot SD och att du har haft svårt att tro på vad andra delgivit om LW i tråden. Vi vill alla att rätt GM anhålls och döms.
Jag har absolut inget personligt agg mot någon. Jag vill samma sak som dig och alla andra, att rätt gärningsman får stå till svar.
Citera
2018-06-17, 11:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Kan SD ha kommit förbi med bilen och så har de suttit i den och pratat igen. LW har dörren på glänt eftersom hon vill gå in igen strax efter samtalet.

Men väl i bilen blir de osams igen och SD blir så förbannad att han kör iväg med henne bort mot planket där det går över i misshandel som hörs när han drar ut henne mot planket och dödar henne, full av raseri ...

Ponera att SD är en narcissist med psykopatiska drag som dessutom bär omkring på anmälningar om ofredande och misshandel i bagaget. De med liknande ”ryggsäckar” som jag snubblat över genom livet har alla funnit stor njutning av att använda bilen som en ”tortyrkammare” på fyra hjul. Att kraftigt bryta mot hastighetsgränser, svänga tvärt och tvärnita så att ”offret” kastas som en ”trasdocka” kan vara ett sätt att skrämma offret, då sådana personlighetstyper sitter bakom ratten. SD behöver inte alls ha uppfört sig på detta vis, någonsin. Det vill jag poängtera. Om så varit fallet borde ju anmälningar om vansinnesfärder trillat in under årens gång, kan man tycka. SD som tänkbar narcissist/psykopat var här tillfälligt en del i mitt ”tanketest”. Mina personliga erfarenheter behöver inte alls stå att finna i liknande form i detta tragiska fall såklart.
Citera
2018-06-17, 11:39
Medlem
Reimers avatar
Mja, det verkar gå dåligt i den här utredningen, måste nog lansera LaScala,s favoritmördare igen, den notoriske och mordiska älgen.

Lite för mycket tid har förflutet nu, tror tyvärr att svaren från NFC inte har gett något väsentligt som kan höja upp misstankegraden till sannolika, känns som om fallet redan gått i stå.

Hoppas nu att de verkligen följer upp LW,s många och som det verkar komplicerade relationer, om inte annat för att utesluta att det inte kan finnas någon annan GM än den skäligen misstänkte.
Citera
2018-06-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad kan vi dra för slutsats av det om det stämmer... hemmet var inte BP och på onsdagen var det fortfarande ett försvinnande eftersom Lena hittades några dagar senare... men något annat?
Just det frågar jag mig!
Nått känns fel med dom fakta vi vet!
Att sen polisen inte får bättre träff på sin tekniska undersökning gör att det mer och mer pekar bort från SD.
Citera
2018-06-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Efter jag läst ikapp! nåja ögnat igenom senaste dagarna. (mycket filtrering) -SÅ MYCKET DRAVEL! Apropå mönster o beteende har jag konstaterat att varje helg ESKALERAR DRAVLET. Förstärkt av alkohyler sväller känslorna, KÄNNS DET BEKANT? Hur som, noterar jag ni avhandlat "geo-klubbare" och deras hemvist. På andra sidan E:4an bor en Mr X (bekant/vän) med promenadavstånd avstånd till LW. (såg inte NN´s namn trots han figurerat tidigare) Återigen utgår jag ifrån att Mr X o övriga är granskade. Ge utredarna en chans att lösa det här genom att SLUTA DRAVLA! När ni som jag ställer/lyfter en fråga så läser utredare detta vilket innebär att alla behöver inte svara/spekulera "in i kaklet". Kommer därför INTE presentera ytterligare alternativ till GP, motiv et.c. Åtminstone inte förrän man offentliggjort nytt utredningsmaterial. Denna löpsedel vill jag se närmaste dagarna: HÄKTAD PÅ SANNOLIKA SKÄL FÖR MORDET PÅ LENA WESSTRÖM.

Vore det inte bättre om löpsedeln basunerade "...erkänner mordet på Lena Wesström"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut!
Det som jag tycker talar emot är dels den avbrutna chatten (hon gör inte så tydligen), men främst att det var drygt ett år sedan hon verkar ha brutit med SD.
Jag tror mer på en mer närliggande relation i så fall som GM.

Hon hade tydligen en relation med en ML så sent som i april om jag tolkar loggarna rätt. Sen en ny romans. (Jag lägger ingen värdering i det, hon var singel och fri).

ML kom hem från USA på helgen. Jag skulle lägga ganska mycket tid på att utesluta honom i ekvationen. Motivet är ganska uppenbart?! Tiden, kommer från USA på helgen, LW dör på måndagen...
Jag frågar Dig igen... var har Du fått den "avbrutna chatten" ifrån? Och som Du själv skrivit nyligen att dom hade kontakt fortfarande... SD och LW.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Tråden har fullständigt drunknat i detaljer, mest av skvallerkarraktär.

Har man följt fallet med intresse går det inte komma förbi att hon var som en igel och blev snarare triggad av SD,s hårda avvisningar vilket till slut fick honom att tappa fattningen.

Hennes stoiska vägran att lämna SD,s bil trots flera uppmaningar med åtföljande "gnuggning" är signifikativt för både mordet och bådas mentalitet. Det som hände i bilen kan nerkokat beskrivas som ett MORD LIGHT. Ett förspel till vad som komma skall.

LW,s misshandelsanmälan visar på att hon tyckte hon var i sin fulla rätt att tvinga sig på SD även i hans egen bil.
( för att han nobbar inbjudan på kaffe med nybakade bullar.) Hon accepterar inte att bli avvisad.

Upprinnelsen fråntar ABSOLUT inte SD på något sätt från ansvar men det är viktigt att se att också enkla skeenden kan få till synes normala människor att bli mördare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-17 kl. 12:08.
Citera
2018-06-17, 11:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några frågor som jag burit på ett tag: Hur tog sig UW till det (eventuellt) andra länet tro? Bil? Flyg? Tåg? Är platsen bakom planket (FP) ett ungdomstillhåll emellanåt? Har äldste sonen moped? Har samme son vänner från området på andra sidan motorvägen? Övningskör sonen bil med UW (tidigare ev. även med LW) som handledare? Mina frågor blir väl helt OT och framstår förmodligen som helknasiga men jag ställer dem ändå. Du kan såklart inte svara på alla mina funderingar. Hoppas någon har svar. Annars stoppar jag undan min undringar i en undanskymd låda och förseglar den.
Det har spekulerats om att platsen där kroppen hittades skulle kunna vara något slags ungdomstillhåll. Andra har funderat på om det kan vara så att folk ibland rundar bullerplanket och genar över motorvägen.

På den här bilden ser man ett Gunnebostängsel som ser ut att vara lite nedtryckt. På flygfotot tycker jag mig också se två personer runda bullerplankets ände, men har ingen aning om vad de kan tänkas vara ute i för ärende:
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Här är två bilder som visar bullerplanket från en annan vinkel:
http://www.bilddump.se/bilder/20180523091531-83.248.240.211.JPG
http://forumbilder.se/H750M/20180519224329-85-194-10-14
Citera
2018-06-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, det verkar gå dåligt i den här utredningen, måste nog lansera LaScala,s favoritmördare igen, den notoriske och mordiska älgen.

Lite för mycket tid har förflutet nu, tror tyvärr att svaren från NFC inte har gett något väsentligt som kan höja upp misstankegraden till sannolika, känns som om fallet redan gått i stå.

Hoppas nu att de verkligen följer upp LW,s många och som det verkar komplicerade relationer, om inte annat för att utesluta att det inte kan finnas någon annan GM än den skäligen misstänkte.

Att polis via media meddelar att fallet inte kallnat ger ju vibbar av att det gått i stå. Tyvärr.
Jag tror fortsatt, tills vi har FUP, att man direkt fokuserat på SD pga de två tidigare anmälningarna samt att anhörig eventuellt pekat mot SD.
Citera
2018-06-17, 11:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om hon nu varit som en "igel" på honom... varför var han överhuvudtaget utanför hennes hus? Kan gott tänka mig att hennes intresse var stort för honom men varför höll han sig inte långt ifrån efter första anmälan? Och mord light finns inte, hon är död och barnen är utan sin mamma!
Förr att dom var grannar, vänner och delade samma intresse.
SD skulle iofs kunnat flyttat från familj, bytt mobilnummer och börjat samla frimärken istället

Bilhändelsen är en bra beskrivning av vad som föranledde mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-17 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in